Blado Postad 14 Augusti , 2005 Rapport Postad 14 Augusti , 2005 Kan väl berätta när jag gjort det en gång och det gick bra. Primas Rounders round5. Det var 5kvar, alltså precis på bubblan. Jag var stor chiplead och en kille hade precis förlorat en stor och hade kvar 2x bb. Han ställde mot mig från sb och jag hade bb. Då fick jag tipset av en kompis att folda, jag förstod inte varför då men han förklarade senare. Sedan kunde jag ställa tre händer irad och sno sammanlagt 4,5x bb istället för en chans att vinna 4x bb med uppskattade 49% vinstchans med min J4s mot en random hand. Citera
okocha Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Vad är en "flush diamonds"?Nu har du verkligen lyckats ställa mig mot väggen. Jag har under mina 25 år som pokerspelare aldrig hört det utrycket. Har även frågat några gamla pokervänner utan att få fram något åt dig. Skulle du få reda på detta själv så maila gärna in svaret. Lycka till. Nu visar han upp ytterliggare pokerkunnande. Länk till Expressen Citera
HeadLess- Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Vad är en "flush diamonds"?Nu har du verkligen lyckats ställa mig mot väggen. Jag har under mina 25 år som pokerspelare aldrig hört det utrycket. Har även frågat några gamla pokervänner utan att få fram något åt dig. Skulle du få reda på detta själv så maila gärna in svaret. Lycka till. Nu visar han upp ytterliggare pokerkunnande. Länk till Expressen ehm jag har heller aldrig hört talas om "flush diamonds" Citera
Krissan Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Jag har inte heller hört om något specifikt uttryck som heter "flush diamonds", men kan det inte vara så att frågeställaren vid ett bord har hört "a flush, diamonds" eller någonting i den stilen? Citera
okocha Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Jag har inte heller hört om något specifikt uttryck som heter "flush diamonds", men kan det inte vara så att frågeställaren vid ett bord har hört "a flush, diamonds" eller någonting i den stilen? Jo men det borde väl han som är pokerproffs veta? Lite slutledningsförmåga borde han väl ha? Citera
Discoduck Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 Är det bara jag som tycker att han lät en smula efterbliven eller alternativt salongsberusad när han kommenterade mötet mellan ken och greg på femman? Citera
Torsus Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 Är det bara jag som tycker att han lät en smula efterbliven eller alternativt salongsberusad när han kommenterade mötet mellan ken och greg på femman? Instämmer men det ska man inte dra förhastade slutsatser av. En del är sämre på att uttrycka sig verbalt, kan vara talfel, udda dialekt eller vad som helst. Jag tycker nog att hans framgångar i poker borde motbevisa att han är efterbliven... Citera
Lianinho Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 Om ni alla tar och tittar på nästa avsnitt av World Poker Tour så kommer ni att få se vem Mikael Westerlund är. Gnäll inte på andra innan ni själva klarat er till ett finalbord i en sådan turnering... Citera
MrPitch Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 Han är ju en av sveriges grymmaste spelare!!! Wake up! Han var ju med i pokermiljonen för något avsnitt sedan också om någon kommer ihåg. Citera
cab19 Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 Tycker han är både duktig och trevlig det lilla jag sett av honom på tv:n. Citera
-PK- Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 Han är ju med i årets Pokermiljonen.. har redan spelat sin grundomgång.. Citera
Discoduck Postad 2 November , 2005 Rapport Postad 2 November , 2005 Javisst, han är säkert en grym spelare, det tvivlar jag inte på. Det var bara hans sätt att prata i det där programmet som roade mig lite grann. Citera
Discoduck Postad 7 November , 2005 Rapport Postad 7 November , 2005 Så hur gick det för honom i wpt? Jag somnade innan det var klart... Men han hade en intressant spelstil må jag säga Citera
VicDamone Postad 7 November , 2005 Rapport Postad 7 November , 2005 Så hur gick det för honom i wpt? Jag somnade innan det var klart... Men han hade en intressant spelstil må jag säga Han kom trea Citera
Skanke Postad 7 November , 2005 Rapport Postad 7 November , 2005 Så hur gick det för honom i wpt? Jag somnade innan det var klart... Men han hade en intressant spelstil må jag säga Trea, jag vill oxå sitta ute på en paradis ö och vinna tok mycket stålar..... Citera
stenarn Postad 7 November , 2005 Rapport Postad 7 November , 2005 han spelade bra tycker jag, sprang in i lite otur. ganska schyssta reads när han gått in för bluff. Citera
Bluwajt Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 Om det är någon som är intresserad av att kolla på honom så lirar han nu 25.000 guarantee på b2b under nicket: mikael_we Citera
iremmats Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 Om det är någon som är intresserad av att kolla på honom så lirar han nu 25.000 guarantee på b2b under nicket: mikael_we Han har lirat på B2b i flera veckor nu. Allt från 0.5/1 till 5/10 NL och alla turneringar typ. Ingår ju i Team Wasa sen ett tag tillbaka.... Citera
gdaily Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 Javisst, han är säkert en grym spelare, det tvivlar jag inte på. Det var bara hans sätt att prata i det där programmet som roade mig lite grann. Han kommer från västkusten, klart han låter efterbliven Citera
Supertequila Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 Westerlund, 3a i en WPT-final spelade en aggressiv och tilltalande form av poker. Det sista han är känd för är sina utomäktenskapliga intima relationer med en viss Linda Rosing. Jag gillade för övrigt hans tips om solglasögonen. Nåt om att han alltid har dem på huvet och sätter på dem på ögonen bara när han ska rejsa en pott. Efter några gånger så fattar alla vid bordet att när glasögonen åker på så kommer en raise. Innan han rejsar så passar han på att titta runt genom glasögonen runt bordet för att se hur folk reagerar på den information de precis fått, nämligen att han tänker höja. Ser han att folk är osäkra så höjer han kraftigt för att sno potten. Ser han att folk börjar titta på sina stacks osv så höjer han mindre för han vet att han får synen. Ibland drar han på glasögonen för att sno en pott och ser att motståndaren gör sig redo att syna/rerejsa. Trots att han har skitkort så rejsar han ändå för att inte förstöra sin glasögonimage Tycker lät som en bra grej för livepoker. Har dock haft mindre framgångar med det konceptet online. Citera
Bluwajt Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 Tycker lät som en bra grej för livepoker. Har dock haft mindre framgångar med det konceptet online. Konsitgt... För mig har det funkat utmärkt online Citera
TANDEMCYKELN Postad 24 Mars , 2006 Rapport Postad 24 Mars , 2006 Han kommer från västkusten, klart han låter efterbliven Och vi som hört Ola prata, skrattar än högre. Citera
Westerlund Postad 31 Mars , 2006 Rapport Postad 31 Mars , 2006 Hej allihopa ! Bäst jag skriver något själv nu kanske. Jag vet att mitt exempel i Expressen var mycket dåligt, men om jag skall vara ärlig och försvara mig själv lite så skulle jag vilja säga att man faktiskt får vara ganska dum för att inte förstå vad jag menade. Men det ursäktar inte mitt dåliga exempel och om jag någon mer gång kommer att nämna detta så kommer jag att ta ett bättre exempel, det lovar jag. Jag gick väl ut veckan efter eller så med det också om jag inte minns fel att mitt exempel var dåligt ? Vad det gäller min kommentering av matchen mellan Greg och Ken så fick jag STRIKTA regler att jag skulle säga varje mining som att jag pratade med någon som aldrig spelat poker i princip. Hoppas ni tycker att jag gör bättre ifrån mig som kommentator på Eurosport nu. Lycka till med pokern / Mikael Westerlund Citera
Monkey Postad 31 Mars , 2006 Rapport Postad 31 Mars , 2006 Alltså exemplet är inte jättebra men det är själva principen med det som är riktigt bra. Jag läste en liknande och den handlade just om spelet vid bubblan. Där var exemplet att en verkligen ministack gick all-in och du är storstack på BB med AKs och det kan nog ses som en given syn men om du lägger sig kommer ministacken ta den förhållandesvis lilla potten. Skulle han syna så spräcker du kanske bubblan och du kan inte alls stjäla blindsen 9 gånger av 10 som vi antar att du tidigare gjort. Citera
Zporty Postad 1 April , 2006 Rapport Postad 1 April , 2006 Vem är Mikael Westerlund? Min idol! Jag såg honom lira i Grebbestad och kände direkt att jag skulle vilja spela med/mot honom. Glad hela tiden, precis som jag! Lycka till MW - hoppas vi hamnar vid samma bord snart. Citera
Recommended Posts