Gå till innehåll

joggystyles väg ut i världen


joggystyle

Recommended Posts

Haha, fin runner-runner flush med Q-8!

 

Har två frågor också:

1. Varför är 8-8 din favorithand?

2. Vad betyder eller menas med "catjiing"?

 

Lycka till i finalen!

 

Den är jag riktigt nöjd med, trodde aldrig att han hade en hand han kunde syna med! haha

 

Jag vann 75an två dagar irad och båda gångerna klonkade jag set med 88 i avgörande lägen..... efter det så blev 88 "min hand" =)

 

Catjiing är ljudet när man vinner en stor pot och det späder på tilten hos motståndarna. Blir galen när nån skriver Catjiing tillbaka! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dag 1

 

Börjar dagen med att komma till Nynäshamn ett par timmar för tidigt så vi bestämde oss för att leta upp en krog. Det va ju jävla lätt, hitta fjorton tatuerare men inte en enda krog. Blev som tur va räddade av systembolaget efter 30 minuters slit i den hemska kylan. Om bord på båten späds tilten på med endast två Polska kanaler på tvn, två va också siffran på antalet heta brudar på kryssningen. Trots den dåliga starten på dagen så kände jag mig riktigt taggad. Hamnade vid ett ganska lätt bord som jag snabbt tar kommando över. 5000 startmarker och blindsen började på 25/50

Hand 1: AQ på CO, Höjer till 150 får syn från BB. Flopp T 6 6 rainbow. Check Check. Turn T FI betar 200 jag synar. Rivern kommer 3 och fi betar 600 som jag synar med A högt som står och jag har genast satt mig i respekt.

Hand 2: Återigen får jag AQ men denna gång på knappen. Co höjer till 150, jag funderade på att raisa men väljer att bara syna och det gör SB också. Flopp Q Q J rainbow, alla tre checkar. Turn 3 och SB betar 400 som jag synar efter lite stek. Rivern är en 7 och fi betar 800 som jag slår om till 2000 och FI lägger.

Hand 3: Nu är det dags för handen som förstör hela turneringen, blinds 50/100 har runt 8000 marker när jag plockar upp essen. En kille höjer till 300 från UTG+1 och jag synar med essen från CO. Flopp K T 4, fi betar 500 och jag slår om till 1000 som han synar. Turn är ett A, fi betar 1200 som jag slår om till 2500 och han går all in med runt 4000 totalt. Jag synar och han visar KQ alltså mittenparet och en hålpipa, kommer vara enorm chipleader på mitt bord tänkte jag, för inte fan kan han dra ut mig med en knekt?! KLONK! Som han själv säger, han va ju tvungen att syna! Lyckas sno några blinds men istället för 13 000 så har man 3500 marker i pausen och är relativt short.

Efter den mindre lyckade lunchen så lyckas jag sno några små potter men blindsen börjar bli jobbiga. Väljer att ställa in 3000 med 44 efter en limp på 600, hade hoppats att han skulle lägga men han synar med AK och klonkar turn så va man ute.

Så extremt mycket fylla så sidospel va inte att tänka på, klubben bestod av två blackjack dealers och fyra snorfulla gubbar så valde att gå å sova i min säng “Polen size” istället!

 

Dag 2

 

Börjar lite bättre, framme i Polen hittar vi en riktigt trevlig Pub där vi dricker ett par bärs. Dom hade tydligen rea på nått som hette Garniack. En sådan måste man ju ha, mindre trevligt att det va Polsk glögg?!! Hatar glögg!

Orkar inte vandra runt mer i Polen så vi sticker till båten å spelar ett par grytor. Jag vinner den första och den andra leder jag heads up när dom är tvungna att ha tillbaka sina marker, får deala 50/50 trots ledning.

På kvällen är det cashgame som gäller, spelar 25/25 NL texas. Rätt okey lir men som tur va så hoppar det in ett par dyngraka fiskar så man slutar kvällen 3500kr plus.

Trist att Jacken inte fick klonka hem turneringen men va fan ska man göra när det är all in poker.

 

Hinner inte skriva mer nu eftersom jag ska iväg till Noddan å slaska!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 270109060 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Lisboa"

Game ended 2006-03-07 13:46:05 GMT+01:00

 

Players:

Slatch (EUR 211,50 in seat 1)

Areso (EUR 455,43 in seat 2)

KingCoxx (EUR 166,20 in seat 3)

chipcunt (EUR 209,80 in seat 4)

Akita (EUR 211,10 in seat 5)

nittadk (EUR 143,85 in seat 6)

 

Dealer: Slatch

Small Blind: Areso (1,00)

Big Blind: KingCoxx (2,00)

 

chipcunt was dealt: As - Ah

 

chipcunt Raise (6,00)

Akita Fold

nittadk Fold

Slatch Call (6,00)

Areso Fold

KingCoxx Fold

 

Flop Td - 9h - 3s

 

chipcunt Check

Slatch Bet (6,00)

chipcunt Raise (21,00)

Slatch Call (15,00)

 

Turn Td - 9h - 3s - 6h

 

chipcunt Bet (31,00)

Slatch Call (31,00)

 

River Td - 9h - 3s - 6h - 9c

 

chipcunt Check Tror att han sitter på QJ så vill ha en bluff.

Slatch Bet (75,00)

chipcunt Call (75,00)

Slatch shows: 9d - Ks (three of a kind, nines)

chipcunt didn't show: As - Ah (two pairs, aces and nines)

 

Slatch wins: EUR 266,00 (with three of a kind, nines)

Rake: EUR 3,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Berggren om det säger dig mer :) jag är med & sköter klubben och hemsidan. Mina damer kosta dig lite förra freezeouten :D, Kan tyvärr inte vara med nu på söndag.

 

aha då vet jag vem du är. Skapliga kort du fick där ett tag i början. Har försökt glömma den turneringen =) hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt mycket jobbiga händer idag , bla två brända inköp med två högsta paren mot låga set all in på floppen...skapligt svårt att komma undan.

 

Låg ett tag runt 1000e minus men lyckades kämpa mig tillbaka.

Blir rätt trist dagbok när man bara sitter å grindar, hinner knappt tänka igenom händerna eller ta några nummer.

Förhoppnigsvis går det fort å få ihop dom där 120k VIP så man kan börja spela turneringar igen.

 

Rulle på nätet: 3 354 - 298 = 3 056e

VIP 48 000 VIP

 

Nu blir det Barcelona - Chelsea men kanske lirar ett par händer till lite senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt läge efter move på knappen

 

Game # 271189728 - Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Salamanca"

Game ended 2006-03-08 14:21:34 GMT+01:00

 

Players:

Chuf (EUR 214,40 in seat 1)

FIASCO (EUR 388,00 in seat 2)

Nevermind$ (EUR 405,45 in seat 3)

chipcunt (EUR 390,00 in seat 4)

kulta_kala (EUR 414,60 in seat 5)

Rikslarm (EUR 959,65 in seat 6)

 

Dealer: chipcunt

Small Blind: kulta_kala (2,00)

Big Blind: Rikslarm (4,00)

 

chipcunt was dealt: Js - Qh

 

Chuf Fold

FIASCO Call (4,00)

Nevermind$ Call (4,00)

chipcunt Raise (20,00)

kulta_kala Fold

Rikslarm Fold

FIASCO Fold

Nevermind$ Call (16,00)

 

Flop Qc - 8h - 6c

 

Nevermind$ Check

chipcunt Bet (40,00)

Nevermind$ Call (40,00)

 

Turn Qc - 8h - 6c - Qd

 

Nevermind$ Check

chipcunt Bet (60,00)

Nevermind$ Raise (145,00)

chipcunt Call (85,00) :Borde kanske valt på fold eller all in här.

 

River Qc - 8h - 6c - Qd - Ac

 

Nevermind$ Check

chipcunt Check : Känns inte som han synar med en hand jag slår.

 

Nevermind$ shows: 7h - 5h (a pair of queens)

chipcunt shows: Js - Qh (three of a kind, queens)

 

chipcunt wins: EUR 417,00 (with three of a kind, queens)

Rake: EUR 3,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bestämt mig för att bara grinda 1/2 den här månaden, klarar inte av att spela 5-6 bord högre plus att det finns rätt dåligt med "bra" bord. Kommer kanske inte göra så mycket pengar men förhoppningsvis en jävla massa VIPs.

 

Rulle på nätet: 3 056 + 532 = 3 588e

49 100 VIP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mkt mindre vip känner du att man drar in på ett 1/2 bord jämfört med ett 2/4?

 

Har inte räknat på det men tror inte att skillnaden är så stor?! Känns som det är svårt att klara lika många 2/4 bord som 1/2.

 

Det är stor skillnad. Brukar inte dra in mer än 20-25 poäng i timmen i jämförelse med 2/4 som ligger mellan 50-60.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är iofs mest 8-mannbord jag spelar på när jag är på 1/2 :) Men det är ju ändå helt klart mindre. Tänk på alla walks och preflophöjningar när blindsen lägger sig, inget av det genererar VIP-poäng då raken inte blir nog hög. Likadant när blindsen bara synar och en betar ut på floppen där den andra lägger sig, ingen poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är iofs mest 8-mannbord jag spelar på när jag är på 1/2 :) Men det är ju ändå helt klart mindre. Tänk på alla walks och preflophöjningar när blindsen lägger sig, inget av det genererar VIP-poäng då raken inte blir nog hög. Likadant när blindsen bara synar och en betar ut på floppen där den andra lägger sig, ingen poäng.

 

Det blir väl inte vipat på någon nivå? eftersom det inte tas nån rake på walks och preflophöjningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det blir väl inte vipat på någon nivå? eftersom det inte tas nån rake på walks och preflophöjningar.

 

Görs det inte? Isåfall borde det ju inte vara någon skillnad alls?

 

jao, liten. sb mot bb, inga höjningar ger väl inte vip på 1/2 men däremot på 2/4. tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va jag hatar att grinda, spelar så ruskigt dåligt när jag inte vill spela. Bluffade bort två inköp mot snubbar som inte ens kan släppa ett mittenpar, jävligt irriterande. Låg plus 400e imorse när jag ville spela men nu när jag "måste" spela ligger jag back 600e. Ska ta en break nu så kanske man blir sugen att spela lite senare annars skiter jag i det idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...