Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

sådär då va man ute på 75an, blev tvungen att lägga KK när det kom ett A på bordet och min bet blev raisad, förlorade större delen av stacken.

väldigt short försöker jag sno blindsen med 9Ts men blir synad av 88 och så var man ute.

Men en vinst och en andra plats får jag vara nöjd med

Ett väldigt stadigt plus i kassan idag.

rulle : 50 000kr

Postad

Tja Joggy, var inne och hejade lite på dig tidigare idag :-)

Funderade på vad du menar med att du stressar mot slutet av turneringar då blindsen blir så höga? Oftast krävs det ju aggressivt spel då, men vad menar du med stressar? Ställer in med för många händer? Synar för mycket?

Postad
Tja Joggy, var inne och hejade lite på dig tidigare idag :-)

Funderade på vad du menar med att du stressar mot slutet av turneringar då blindsen blir så höga? Oftast krävs det ju aggressivt spel då, men vad menar du med stressar? Ställer in med för många händer? Synar för mycket?

Tja tja =)

Jag spelar väldigt aggresivt mot slutet....kan attackera blindsen med istortsätt vilken hand som helst i någorlunda position, ska försöka bli lite mer kräsen för allt för ofta måste jag lägga när jag får omslag och efter ett tag märker folk att jag alltid höjer när jag är först in från skaplig position. spelet funkar ioförsig ifall man är bigstack då inte så många mindre vågar slå tillbaka och man kan ta en syn med en dålig hand ifall man inte riskerar så stor del av stacken.

En till grej jag gör är att jag försvarar blindsen för hårt eftersom man inte har vidare många BB mot slutet på B2B, hamnar oftast bara i massa problem.

Postad

Fröstår vad du menar. Hur många BB brukar du ha i stacken när du börjar begå misstag tycker du? Själv försöker jag vara något selektiv vid steals och försöka åtminstone ha suitade kort eller någon möjlighet om jag blir synad, men har jag runt 6-7 BB så pushar jag i princip vilket skräp som helst från knappen, och det mesta från CO. Jag brukar dessutom försöka stjäla lite oftare då blindsen är något mindre, så man inte behöver riskera hela turneringen varje gång man stjäl.

Jag tycker det känns som att det gäller att ha lite flyt när blindsen går upp, plockar man upp några bra händer då har man goda chanser till att dubbla upp, får man bara skräp gäller det att ha bra flyt med stealsen så man snabbt kommer ur all-in-mode.

Att försvara blinds tycker jag är risky business om man inte har bra reads på motståndaren som en stealer, speciellt om man får lägga in en ansenlig del av sin stack för att försvara. Känns bättre att stjäla själv ofta och invänta på ett bra läge om man ska försvara.

Postad
Fröstår vad du menar. Hur många BB brukar du ha i stacken när du börjar begå misstag tycker du? Själv försöker jag vara något selektiv vid steals och försöka åtminstone ha suitade kort eller någon möjlighet om jag blir synad, men har jag runt 6-7 BB så pushar jag i princip vilket skräp som helst från knappen, och det mesta från CO. Jag brukar dessutom försöka stjäla lite oftare då blindsen är något mindre, så man inte behöver riskera hela turneringen varje gång man stjäl.

Det är när man har runt 10BB, höjjer 3BB med nått skit och inte vågar syna med dom sista 7 ifall nån slår om. ska försöka bli mer kräsen på händer och va lite nogare med att inte köpa mot nån all in galning.

Har jag runt 5BB så ställer jag nästan alltid från knappen.

Jag tycker det känns som att det gäller att ha lite flyt när blindsen går upp, plockar man upp några bra händer då har man goda chanser till att dubbla upp, får man bara skräp gäller det att ha bra flyt med stealsen så man snabbt kommer ur all-in-mode.

På B2B är det grymt viktigt med händer mot slutet om man inte redan har en monsterstack så man kan bossa med dom andra.

Att försvara blinds tycker jag är risky business om man inte har bra reads på motståndaren som en stealer, speciellt om man får lägga in en ansenlig del av sin stack för att försvara. Känns bättre att stjäla själv ofta och invänta på ett bra läge om man ska försvara.

Gjorde ett sånt misstag i förrgår... jag satt på BB synade 2BB rais från knappen med Q8s, hade 10BB. träffade TP på floppen och synade ner hela vägen och självkart hade han AQ så då åkte man pga av ett skitspel.

Postad

Låg skapligt till i en 40e freezout men så fick jag JTs på SB, vet att fi attackerar blindsen ofta så därför synade jag... måste syna då å då annars kommer han köpa varje gång.

Game # 115073274 - Texas Hold'em No Limit 150,00/300,00 - Table "EUR 1500 Guarantee 470663 8"

Game ended 2005-08-23 18:23:10 UTC

Players:

Patch (5 834,00 in seat 1)

Razzia (13 272,00 in seat 3)

SmokingJoe (3 695,00 in seat 4)

prillen (6 652,00 in seat 5)

joggystyle (8 865,00 in seat 6)

k1ll3r_ (9 910,00 in seat 7)

Frille (5 145,00 in seat 8)

Realmadrid (9 926,00 in seat 9)

Dealer: prillen

Small Blind: joggystyle (150,00)

Big Blind: k1ll3r_ (300,00)

joggystyle was dealt: Jd - Td

Frille Fold

Realmadrid Fold

Patch Fold

Razzia Raise (825,00)

SmokingJoe Fold

prillen Fold

joggystyle Call (675,00)

k1ll3r_ Fold

Flop 6d - 8d - Ad

joggystyle Check

Razzia Check

Turn 6d - 8d - Ad - 4c

joggystyle Check

Razzia Bet (300,00)

joggystyle Raise (1 000,00)

Razzia Call (700,00)

River 6d - 8d - Ad - 4c - 7h

joggystyle Bet (2 000,00)

Razzia Raise (4 800,00)

joggystyle All-In (5 040,00)

Razzia Call (2 240,00)

joggystyle shows: Jd - Td (a flush, ace high)

Razzia shows: Qd - Kd (a flush, ace high)

Razzia wins: 18 030,00 (with a flush, ace high)

Rätt svårt att komma undan från den här! =)

Postad
Hehe jag lira på ditt bord en stund (BmanSr). Jag slutade iaf 3:a i turneringen och fick €495 för besväret. Rätt nöjd.

Cya at the finaltable ;)

Det var inte illa! =) Grattis

Ibland hatar man callingstations även fast man vet att man gör pengar på dom! va 98% säker på att han inte hade nånting, har väldigt bra read på honom.

Game # 115145374 - Texas Hold'em No Limit 150,00/300,00 - Table "EUR 7500 Guarantee 479818 9"

Game ended 2005-08-23 20:29:41 UTC

Players:

gulasch (1 805,00 in seat 1)

sanna80 (4 210,00 in seat 2)

joggystyle (3 110,00 in seat 3)

Zimmermann (6 945,00 in seat 4)

AxWolf (2 260,00 in seat 5)

mr7777 (1 600,00 in seat 6)

youre (4 400,00 in seat 7)

Frille (14 930,00 in seat 8)

Shiva-_- (15 060,00 in seat 9)

Dealer: gulasch

Small Blind: sanna80 (150,00)

Big Blind: joggystyle (300,00)

joggystyle was dealt: 6s - 9c

Zimmermann Raise (600,00)

AxWolf Fold

mr7777 Fold

youre Fold

Frille Fold

Shiva-_- Fold

gulasch Fold

sanna80 Fold

joggystyle Call (300,00)

Flop 8d - 7h - 4h

joggystyle Check

Zimmermann Bet (825,00)

joggystyle All-In (2 510,00)

Zimmermann Call (1 685,00)

Turn 8d - 7h - 4h - 2d

River 8d - 7h - 4h - 2d - 8c

joggystyle shows: 6s - 9c (a pair of eights)

Zimmermann shows: 5c - Ac (a pair of eights)

Zimmermann wins: 6 370,00 (with a pair of eights)

Krävs väll att man är dansk för att man ska jaga den där sexan!

Förstår inte hur dom kan ha råd att lira 75an varja dag men....

Postad

joggy: Om du inte har rulle för att åka till Barcelona och köpa in dig så kan du ju alltid kvala. Såg idag att b2b kommer att köra satelliter till EPT.

Vi syns i Gävle på lördag!

Postad
Såg på unibets topplista över turneringspelare att jag hade,

5 Vinster 2 andra 0 tredje 0 fjärde 0 femteplatser den senaste månaden.

antar att jag är rätt vass på slutet.

vart hittar du den?

På unibets hemsida, klicka på poker, sen turneringar...top 30 turneringsvinnare tror jag den heter.

Postad
Såg på unibets topplista över turneringspelare att jag hade,

5 Vinster 2 andra 0 tredje 0 fjärde 0 femteplatser den senaste månaden.

antar att jag är rätt vass på slutet.

Själv såg jag att jag hade 2 2 2, jämt och fint ska det vara ;)

Postad
åkte ut på 14e plats på 75an.... som vanligt utdragen!

Game # 112744221 - Texas Hold'em No Limit 2 500,00/5 000,00 - Table "EUR 3000 Guarantee 452209 5"

Game ended 2005-08-18 21:13:22 UTC

Players:

DavidHolm (34 100,00 in seat 2)

kmy1137 (3 378,00 in seat 3)

21stStreet (13 608,00 in seat 4)

MickoTilly (69 960,00 in seat 5)

joggystyle (11 176,00 in seat 6)

Mr_Damp (22 800,00 in seat 7)

Bagmanden (31 732,00 in seat 8)

Dealer: MickoTilly

Small Blind: joggystyle (2 500,00)

Big Blind: Mr_Damp (5 000,00)

joggystyle was dealt: Ks - Jh

Bagmanden Fold

DavidHolm Fold

kmy1137 Fold

21stStreet Fold

MickoTilly Raise (20 000,00)

joggystyle All-In (8 676,00)

Mr_Damp Fold

MickoTilly Payback (8 824,00)

Flop Qd - 6d - 3d

Turn Qd - 6d - 3d - 9d

River Qd - 6d - 3d - 9d - Ts

joggystyle shows: Ks - Jh (a straight, king high)

MickoTilly shows: Kh - Jd (a flush, queen high)

MickoTilly wins: 27 352,00 (with a flush, queen high)

Hade klonkarbyxorna på vann 40€ den dan och 4:a i denna 75€ sorry för färgen.

Spelar så otroligt sällan på B2B, men borde nog lägga lite mer tid och kraft där då jag har sjukt bra resultat där. Blir dock lätt att man spelar på de siter som man "alltid" har kört på. Men fortsätter med lite klonkargästspel ibland :)

Postad
hur går det då joggy?.. blir de nån barca?

Tjena! Just nu har jag "råd" till resan och ett 1K inköp (vill inte riskera för mycke av rullen) men vet inte om jag vill åka för att bara spela en turnering så ska försöka vinna ihop till den andra 1K turneringen också.

Har fått ordning på mitt spel nu så ingenting är omöjligt fast det ser rätt mörkt ut!

Lycka till där nere så får vi se ifall jag också dyker upp! =)

Postad
välkommen till no limit gefle till helgen. Vill du lira tyngre cash där kan du gå in på deras hemsida o läsa gästbok eller pma mig här eller skriva i min dagbok

mvh richard

Tack så mycke, ska bli kul att träffa lite nytt folk.

Ska ta med mig cash ifall man åker ur turneringen tidigt, kommer endast spela Lördags turneringen.

Postad
joggy: Om du inte har rulle för att åka till Barcelona och köpa in dig så kan du ju alltid kvala. Såg idag att b2b kommer att köra satelliter till EPT.

Vi syns i Gävle på lördag!

Ska ge det ett försök, skulle vara kul om man fick råd till 1k turneringarna och lyckades kvala in till main event =)

Det gör vi, du lär ju haka på till krogen å supa efter vi blivit utdragna? :)

Postad
Hade klonkarbyxorna på vann 40€ den dan och 4:a i denna 75€ sorry för färgen.

Spelar så otroligt sällan på B2B, men borde nog lägga lite mer tid och kraft där då jag har sjukt bra resultat där. Blir dock lätt att man spelar på de siter som man "alltid" har kört på. Men fortsätter med lite klonkargästspel ibland :)

Sånna där utdragningar är riktigt dryga, trodde jag låg efter men va ganska short så hoppades att det va en blind steal. Perfekt vi kommer splita tänkte jag, och så kommer det tre ruter på floppen =) hehe

Vilka andra siter brukar du lira på?