Gå till innehåll

joggystyles väg ut i världen


joggystyle

Recommended Posts

  • Svars 1,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är detta för att spelet gått mkt dåligt på slutet?

 

Gått dåligt? Tycker det har gått helt okey men har inte blivit nån stor turneringsvinst men har 8 andraplatser dom senaste 6 veckorna. Kom tvåa på 25K guarantee igår och fick 3728e!

 

Anledningen till att jag tagit en paus med dagboken är att det inte "finns" nån intressant turnering att satsa på just nu vad jag vet. Hade planer på att åka och spela Helsinki freezout men tycker inköpet va lite väl saftigt. När jag inte har nått mål blir det mest att jag postar massa bad beats och gnäll i dagboken istället för resultat.

 

Kommer börja skriva dagbok igen så fort jag hittar ett nytt mål!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena joggy,

 

lirar just nu en turnering och befinner mig i en situation jag inte riktigt vet hur jag ska lira. Jag har 10 BB och average är runt 30 BB (mitt kombinationsdrag satt inte mot topparet :-/ ). 10 får pris, 33 spelare kvar. Frågan är nu vilken strategi jag ska köra. Med 10 BB är jag ju inte direkt jättedesperat, men samtidigt måste jag ju bygga upp mig för att ha en chans att komma på bra placering. Om det är foldat till mig i sen pos tex ska jag försöka mig på att stjäla för hela stacken med skräp tycker du, eller är det bättre att vänta på kort och försöka dubbla upp?

 

med 10 BB i stacken kan man ju i princip bara stjäla mha hela sin stack då det kostar mig så stor %-andel av stacken att höja mindre att jag måste syna en allin...hur brukar du lira i dessa situationer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena joggy,

 

lirar just nu en turnering och befinner mig i en situation jag inte riktigt vet hur jag ska lira. Jag har 10 BB och average är runt 30 BB (mitt kombinationsdrag satt inte mot topparet :-/ ). 10 får pris, 33 spelare kvar. Frågan är nu vilken strategi jag ska köra. Med 10 BB är jag ju inte direkt jättedesperat, men samtidigt måste jag ju bygga upp mig för att ha en chans att komma på bra placering. Om det är foldat till mig i sen pos tex ska jag försöka mig på att stjäla för hela stacken med skräp tycker du, eller är det bättre att vänta på kort och försöka dubbla upp?

 

med 10 BB i stacken kan man ju i princip bara stjäla mha hela sin stack då det kostar mig så stor %-andel av stacken att höja mindre att jag måste syna en allin...hur brukar du lira i dessa situationer?

 

Tja tja!

 

Tycker att 10 BB är tillräckligt mycke för att kunna vänta på en bra hand istället för att ställa med Q4o eller liknande. Däremot så skulle jag troligtvis göra ett move med alla A från CO eller knappen först in....beror lite på vad det är för spelare på blindsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska spela så mycke roliga turneringar idag så kan lika gärna börja skriva dagbok igen.

 

 

17:00 10e Unlimited (Heypoker

17:15 $50 Unlimited (Ladbrokes

19:00 $100 freezout

19:15 300e Freezout

19:30 40+40e

20:15 $580 Ladbrokes festival week final

 

Om klonken är emot mig så kommer jag troligtvis skippa några av turneringarna!

 

rulle på nätet: 36 600kr

 

Ska sätta ett nytt mål så fort som möjligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha så det är du som är chipcunt. :) Inte för att jag har lirat vid samma bord som dig men jag såg det nicket i en turnering jag lirade. Är det ditt Heypoker nick?

 

Jajamen det stämmer bra =)

 

Åkte ur 10e turneringen när jag synar bluff på floppen och turn men han klonkar runner runner stege. Ingen ide att ta rebuy eftersom det spelades 5 händer/nivå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värdelös start. Har en riktigt fin stack på $50 men nån idiot trycker in hela stacken med A6s mot min AKs och givetvis klonk...har jobbat mig tillbaka till average. Va chipleader på en $10 unlimited men mina TT blev utdragna mot K9 på en 9 hög flopp, turn K river 9..... har jobbat mig tillbaka till average där också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...