Torsus Postad 12 Augusti , 2005 Rapport Postad 12 Augusti , 2005 Jag lovar, även om rubriken antyder det så är det här inget försök till spam! Jag själv har ett förflutet som blackjackspelare som sedan har försökt att "konvertera" till pokerspelare - ingen lätt match för övrigt. Jag har också - i takt med att korträkning på blackjack blivit svårare att komma undan med - försökt mig på blackjackturneringar. Det som har slagit mig är att detta borde passa pokerspelare väldigt bra, av flera orsaker: 1) I blackjackturneringar är betydelsen av att spela korten rätt (hit/stand/split/double) egentligen ganska liten. Det som är av allra största betydelse är money management, att kunna satsa rätt vid rätt tillfälle - och det är ju det som pokerspelare är vana vid, det ENDA dom gör faktiskt.... 2) Position är viktig och detta är ju pokerspelare också vana vid att kunna hantera... 3) pokerspelare har i regel en bättre "kortkänsla". Detta är ju förstås min egen subjektiva bedömning... 4) Denna disciplin är fortfarande mycket outvecklad vilket gör att det finns gott om fisk...Visserligen är turfaktorn lite högre i blackjackturneringar men det kompenseras ju av mängden.... Citera
Recommended Posts