Gå till innehåll

NLT - QJo blir stege på river mot all-in


Kaitsu

Recommended Posts

Tänkte posta en hand här eftersom jag inte är säker i efterhand på om jag verkligen gjort rätt som synade..

 

$25 NL Texas Hold'em - Wednesday, August 10, 06:11:40 EDT 2005

Table Table 36951 (6 max) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: TOOT_ ( $94.86 )

Seat 4: ekimco ( $39.40 )

Seat 5: Loathe ( $23.02 )

Seat 6: yellix ( $5.55 )

Seat 3: Kai80 ( $30.65 )

Kai80 posts small blind [$0.10].

ekimco posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to Kai80 [ Jd Qs ]

Loathe calls [$0.25].

yellix has left the table.

TOOT_ calls [$0.25].

Kai80 raises [$0.40].

ekimco calls [$0.25].

Loathe raises [$1.75].

TOOT_ calls [$1.75].

Kai80 calls [$1.50].

ekimco calls [$1.50].

** Dealing Flop ** [ Ts, 7d, 3h ]

Kai80 checks.

ekimco checks.

Loathe bets [$1].

TOOT_ folds.

foggie2 has joined the table.

Kai80 calls [$1].

ekimco calls [$1].

** Dealing Turn ** [ 9d ]

Kai80 checks.

ekimco checks.

Loathe bets [$5].

Kai80 calls [$5].

ekimco folds.

** Dealing River ** [ Kh ]

Kai80 checks.

Loathe is all-In [$15.02]

Kai80 calls [$15.02].

Kai80 shows [ Jd, Qs ] a straight, nine to king.

Loathe doesn't show [ Jc, Ac ] high card ace.

Kai80 wins $49.04 from the main pot with a straight, nine to king

 

Eftersom "Loathe" var på tilt efter ett antal förluster så synade jag hans 5$ bet på turn. Men hade jag oddsen på min sida att göra så annars också? Jag hade ju 8 outs att sätta handen, alla åttor & alla kungar och det fanns ingen chans att han skulle ha färg.

 

/mvh

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har precis odds att syna turnen om du förutsätter att han ej har 2 ruter och att du kommer att ta hela stacken vid träff, mkt tveksam syn mao.

 

Prefloppspelet är väl dock helt fel, först för liten raise (fold är väl dock att föredra) och sen syn när du blir reraisad (fold här anser jag).

 

EDit: såg nu att det var SH så att raisa pre är väl ok, men varför så lite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elvis tanke är så här:

 

Synen på turn är på 5 dollar för att (just då) vinna 20. 25% pyttsar han in i potten. För att vinna handen räknar vi med att det MÅSTE komma en åtta eller en kung. Det ger 8 outs. 8 outs motsvarar en chans att vinna på ung 16%. Alltså betalar han långt mycket mer än vad han har att vinna.

 

För att hans syn på 5 dollar ska vara =<16% måste vinsten vara 5/x =16% vilket medför 5/0.16 eller lite styvt 31 dollar. Så om han får fi att slänga in drygt 11 dollar på river (och draget sitter) då är det ett break-even spel. Slänger han in allt ($15) är det marginellt rätt. I sådana fall betalar han 14% av potten för att vinna 16%. Inte bra odds alls.

 

Skulle det dessutom vara så jävligt att motståndaren sitter på färgdraget - inte alls osannolikt - då sjunker antalet outs till 6 stycken. Då har han bara 12% chans att vinna handen, och oavsett vad som händer är det ett förlorande spel i längden.

 

Alltså: Det var INTE rätt att syna på turn. Räknar man med att Fi sitter utan färgdraget och är tiltad så att han betalar av.... tja, då är det ett väldigt marginellt korrekt spel. Men om INTE fi betalar av så är det väldigt fel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ifall du tror att du får hela hans stack om du träffar på river, så är turnsynen ok.

 

Saken är den att han bluffat en hel del efter att ha förlorat stora händer på raken. Jag ansåg att han återigen bluffade vilket ledde till min syn..

 

Så här i efterhand inser jag att jag inte borde ha synat, men nu hade jag ju tur visserligen.

 

Notera: Vanligtvis skulle jag foldat denna hand, men jag synade turn just p.g.a hans lösa spel/tilt..

 

Tack för era svar..

 

/mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har precis odds att syna turnen om du förutsätter att han ej har 2 ruter och att du kommer att ta hela stacken vid träff, mkt tveksam syn mao.

 

Jag var helt säker på att jag skulle ta hela hans stack om jag satte mitt stegdrag, eftersom han precis som jag anat gick all-in efter rivern. Han försökte förmodligen bluffa mig och köpa potten..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är den att han bluffat en hel del efter att ha förlorat stora händer på raken. Jag ansåg att han återigen bluffade vilket ledde till min syn..

 

Jag var helt säker på att jag skulle ta hela hans stack om jag satte mitt stegdrag, eftersom han precis som jag anat gick all-in efter rivern. Han försökte förmodligen bluffa mig och köpa potten..

 

Hmm. Om du är så säker borde du väl egentligen re-raisa honom all-in på turn och ta potten där? En syn är ju det sämsta du kan göra i det läget (om du nu inte hade träffat river dvs), eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm. Om du är så säker borde du väl egentligen re-raisa honom all-in på turn och ta potten där? En syn är ju det sämsta du kan göra i det läget (om du nu inte hade träffat river dvs), eller?

 

Men hade det varit korrekt att re-raisa honom på turn, med tanke på att jag ändå inte hade något än?? Jag vet att man i allmänhet inte borde syna men med tanke på omständigheten i den här handen..?

 

Jag säger ju inte att han inte hade något alls, han kunde ju ha ett par = solklar fold egentligen för min del i det här fallet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...