Gå till innehåll

Cessan bygger rulle!


cessan

Recommended Posts

Lite om mig:

 

Jag är en grabb på 19 år som precis slutat skolan, jag bor fortfarande hemma och jag brinner för poker, därför vill jag försöka tjäna en extra slant på pokern på nätet.

 

Saken är ju den att jag måste bygga upp min rulle så jag satte in 200kr på ladbrokes, detta är kanske för lite men jag tänker i allafall försöka.

 

Jag ser fram emot lite tips o trix från er så jag inte 0ar min rulle det första jag gör.

 

Ha det bra / Cessan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 110
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mitt tips är att investera ett större belopp och spela på en annan sajt (som erbjuder bonusar). När jag började spela poker avsatte jag pengar till pokern som var ok att förlora. Man ser det som rena nöjespengar och med det löneläget vi har i Sverige brukar man de flesta kunna avara mer än ett par hundra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon speciell anledning till att du valde Ladbrokes? Hade jag varit i din kläder hade jag nog reggat mig på expekt (eller något annat prima skin)utav två anledningar ett du kan spela 0.05/0.10 det kan du inte på ladbrokes och två du får 25% bonus på din insättning.

 

I övrigt önskar jag dig lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon speciell anledning till att du valde Ladbrokes? Hade jag varit i din kläder hade jag nog reggat mig på expekt (eller något annat prima skin)utav två anledningar ett du kan spela 0.05/0.10 det kan du inte på ladbrokes och två du får 25% bonus på din insättning.

 

I övrigt önskar jag dig lycka till.

 

Håller med! Men 200kr räcker inte långt ens på den nivån. Finns lägre på tex Pokerstars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MJ

 

Tack för tipset om bonusarna, det ska jag tänka på om jag ska sätta in en gång till någon annan stans, men jag ville bara testa att bygga min rulle från stort sett 0.

 

Ruff

 

Jag tog bara en i högen, kanske ett dumt val dock, men 0ar jag här så får jag ta och testa expekt, tack för lyck önskningarna och jag önskar dig detsamma.

 

Jag återkommer med dagens spel senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur mycke tycker ni han ska sätta in för att klara sig?

 

så att han har runt 8 inköp på lägsta nivån iaf..på 0.05/0.10 alltså 80dollar..borde man kunde klara sig på om han spelar nogurlunda bra!

 

sen som svar på frågan under...om han vill bygga rulle väntar han till han har 30 inköp på den innan..men om nästa nivå som i detta läge är är 0.20/0.50..förutsatt att han lirar där dessa nivåer finns så borde en 12 räcka,, så pass dåligt motstånd...sen kan man börja bygga, för på 025/0.50 börjar motståndet hårdna lite...fan va ja skriver risiigt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter drygt en timma har jag plussat rätt bra för att spela 0.10/0.20

 

Efter 10min spel och 10dollar plus plockar jag upp QQ i sen position, jag raisar upp det till 1.40 eftersom jag endast vill ha calls med bra händer. Jag får en call och flopp är:

 

472 regnbåge, jag bettar pott ungefär 2.50 och får en call

 

turn: 6, jag bettar pott igen och får en call

 

river A, jag checkar han bettar 2 jag callar.

 

klart han synar ner mig med A högt o träffar A på river, vad ska man säga..

 

Det var bara och ta nya tag så nu efter en timmes spel så har jag nästan dubblat dom 26.50 jag fick att börja med.

Rulle innan: $26.49

Rulle nu: $52.68

 

Jag är faktiskt nöjd med dagens spel utöver min förlust med QQ,

om det är någon som har några invändningar om den handen eller några andra saker att dela med sig så vore det jätte snällt.

 

Ska man spela lite SnG's vid sidan om också eller något sånt?

Isåfall vilken nivå om man kollar på min rulle?

 

/Cessan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite om mig:

 

Jag är en grabb på 19 år som precis slutat skolan, jag bor fortfarande hemma och jag brinner för poker, därför vill jag försöka tjäna en extra slant på pokern på nätet.

 

Saken är ju den att jag måste bygga upp min rulle så jag satte in 200kr på ladbrokes, detta är kanske för lite men jag tänker i allafall försöka.

 

Jag ser fram emot lite tips o trix från er så jag inte 0ar min rulle det första jag gör.

 

Ha det bra / Cessan

 

 

 

Spela TAG och gå in med max 10% av rullen...så kanske det räcker...

 

gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Kubo.

 

Efter ytterligare 20-25min spel så plussa jag lite till efter två kåkar och lite små potter. Eftersom jag inte har rullen till att göra fullt inköp på 0.10/0.20 så köper jag in 10$ vid borden sålänge vilket verkar fungera bra eftersom med mindre stack blir jag mer tight preflop. Med lite mer än $30 tillökning till i rullen avslutar jag min poker för idag.

 

Nu ska vi drömma poker :D.. / Cessan

 

Rulle innan: $52.68

Rulle nu: $83.58

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna sessionen började bra med att jag plocka upp AA två ggr och fick det dubblat sen så gick det utför med 3 hårda bad beats men jag vann tillbaka en del i slutet efter en timmes spel.

 

Vad gör man åt dessa bad beats?...

 

Rulle innan: $83.58

Rulle nu: $75.13

 

Bad beats är en naturlig del av pokern (som en del tycker är väldigt onaturlig och därför ägnar tid åt att lista ut inbillade riggningar istället för att förbättra sitt spel). Vi kan ju köra ett race: först till en miljon bad beats!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar,

 

Jag har en här

 

Jag sitter i sen position med AJ ruter, jag raisar upp det ill 1dollar, (0.10/0.20 spelar jag, har ungefär 10dollar vid bordet)

 

Får en call och floppen är:

 

klöver 10 spader J hjä 2 Jag bettar pott $2.5 och får call

 

turn hjärter 4 Jag tror jag har den bättre handen och bettar ungefär 4dollar och får call

 

river hjärter A Jag får mitt två par och han checkar, jag bettar dom $2.5 jag har kvar och får en call av J3 hjärter, han fick sin färg på river.

 

dvs. AJ vs. J3 preflop, är inte detta ett bad beat?

 

 

MJ,

 

Okej jag har 3 nu.. leder jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken dag/comeback.

 

Jag började dagen med $83.58 och efter en timmes otur och missflyt var rullen inte större än $20. Så jag köpte in 10dollar på 2 bord och plockade snabbt upp pocket K's på det ena, Kungarna visade sig slagna av ett lägre pocket på river och med endast 10dollar på ett bord kvar så såg det inte ljust ut då det helt plötsligt började rinna mitt håll.

 

Efter en timmes spel var jag ungefär uppe i 35-40dollar och jag fortsatte spela mitt spel som flöt på bra, nu efter 4 timmars spel kan jag skratta mig lycklig med över 100dollar i rullen och vilken comeback jag gjorde, gå från 10dollar till 100dollar på ett 0.10/0.20 måste vara dagens prestation.

 

Otur att jag hade den missflyten i början annars är jag mycket nöjd med mitt spel, varken någon Tilt eller något loose spel trots denna oturen och jag kan inkassera några extra dollar i bankrullen.

 

Rulle innan: $75.13

Rulle nu: $108.05

 

Någon som har något tips hur man ska förhindra att sånt här händer igen, skulle jag slutat mycket tidigare?, när ska jag sluta om man kollar på min rulle när det börjar gå dåligt? etc.

 

/Cessan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...