Gå till innehåll

FLT - AQ träffar A på floppen och får mothugg


rulti

Recommended Posts

Bakgrund: BB Har tidigare träffat en del 2- och 4-outare på cappade floppar vilket har fått Button på halvtilt och jag har en känsla av att han försöker "sätta dit" BB. Väldigt många gånger har det cappats vid bordet före floppen med ganska tvivelaktiga händer. Jag känner att jag har hittat en potentiell guldgruva men är ganska selektiv med mina starthänder.

 

PokerStars 1/2 Hold'em (4 handed) converter

 

Preflop: Hero is UTG with Q:heart:, A:club:.

Den här handen gillar jag. Äntligen något man vågar spela i en höjd pott.

Hero raises, Button 3-bets, 1 fold, BB caps, Hero calls, Button calls.

 

Kanske Button har hittat AK eller ett högt par?

 

Flop: (12.50 SB) 7:club:, A:spade:, 2:heart: (3 players)

Jag har i alla fall högsta paret med en hygglig kicker. Jag bettar och kollar läget.

BB checks, Hero bets, Button raises, BB 3-bets, Hero calls, Button calls.

 

BB Kan mycket väl cappa före floppen med 27o bara för "jävlas". Men samtidigt känns det som om jag vill ta handen till showdown. Och så är det lite vekt att lägga sig på samma gata som man bettat. I övrigt ser brädet inte särskilt farligt ut så länge jag inte är uppe mot AK.

 

Turn: (9.75 BB) J:heart: (3 players)

BB checks, Hero checks, Button bets, BB raises,

 

Jag funderar starkt på att lägga mig här. Ett par är ändå bara ett par. AK slår mig med kicker, AJ har tvåpar, JJ har set. Men potten är stor och min hand vinner nog på detta bräde ganska ofta statiskt sett. Ingen hand som mina motspelare kan visa upp skulle förvåna mig. Jag kanske skulle höja egentligen? Men å andra sidan ger det chansen till de andra att höja igen, och under normala omständigheter cappar jag helst inte turn utan en starkare hand än ett par.

 

Hero calls, Button calls.

 

River: (15.75 BB) 8:club: (3 players)

BB checks, Hero checks

 

* Edit av Hjort - tar bort lite resultatssnack. Kom ihåg att allt efter sista relevanta beslutspunkten ska bort.*

 

Final Pot: 15.75 BB

 

* RP och färgpill - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flop: (12.50 SB) 7:club:, A:spade:, 2:heart: (3 players)

Jag har i alla fall högsta paret med en hygglig kicker. Jag bettar och kollar läget.

BB checks, Hero bets, Button raises, BB 3-bets, Hero calls, Button calls.

 

BB Kan mycket väl cappa före floppen med 27o bara för "jävlas". Men samtidigt känns det som om jag vill ta handen till showdown. Och så är det lite vekt att lägga sig på samma gata som man bettat. I övrigt ser brädet inte särskilt farligt ut så länge jag inte är uppe mot AK.

 

 

Tycker definitivt att du skall cappa med högsta paret med näst högsta kickern på den brädan, på korthandat lönar sig det oftast att vara extra aggresiv när man har en hyffsad hand.

 

 

Turn: (9.75 BB) J:heart: (3 players)

BB checks, Hero checks, Button bets, BB raises,

 

Jag funderar starkt på att lägga mig här.

 

Don't you dare!

 

Tycker att du borde bettat ut här istället för att checka.

 

River: (15.75 BB) 8:club: (3 players)

BB checks, Hero checks, Button checks.

 

SKönt. Nu får jag veta om potten är min eller ej.

 

Här tycker jag däremot att det är helt rätt att checka. Alldeles för stor risk att bli tvungen att betala av en trebet om man är slagen här ifall man bettar.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför du inte beter på turn/river. Du sitter på högsta paret och en bra kicker. Hade de haft en bättre hand tror jag att de skulle betat på turn/river och du ger dem möjligheten att gå vidare utan att betala, och på Rivern har du en kicker som är högre än samtliga kort på bordet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...