Gå till innehåll

NLT - 87s, monsterflop!


juan1904

Recommended Posts

Jag förstår inte vad det du skriver om har att göra med vad jag skrev om eventuell kåk hos fi på river.

 

Menar bara att du hoppar för långt fram i handen, felet var inte på rivern då var potten så stor att du skulle i princip synat med vad som helst. Felet var på turn, check på turn och hoppats på att få billig river. Så skulle man spelat handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det finns en risk att bli bortbetad på rivern, men jag tar gärna den risken om jag kan spara $40. Man ska ju egentligen inte bry sig om hur mkt man investerat i potten, men du har ju investerat $10 och bordet ser ut som det gör. Då är det bättre att checka och riskera bli utköpt.

 

Jag tror ju ändå inte att du kan ha bäst hand i den sitsen i vilket fall som helst.

 

Som Mike Caro säger "Money saved from not betting or calling when you have the worst of it, is money you can spend on buying things"

 

Ps, det blir ju ingen värdebet på rivern när han har triss, det blir en bluff. Eftersom ingen som synar kommer ha en sämre hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...