Gå till innehåll

NLT - 87s, monsterflop!


juan1904

Recommended Posts

***** Hand History for Game 2496060164 *****

$50 NL Texas Hold'em - Sunday, August 07, 21:01:54 EDT 2005

Table Table 36922 (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: pigtiger ( $25.47 )

Seat 2: TheOracle01 ( $15.20 )

Seat 3: SnappyLC ( $45.75 )

Seat 4: juan1904 ( $48.50 )

Seat 5: vaultworld ( $45.50 )

Seat 6: bigbills00 ( $25.60 )

Seat 7: Grannixx ( $48.25 )

Seat 10: CraigNop ( $96.87 )

Seat 8: notaplayer68 ( $55.95 )

CraigNop posts small blind [$0.25].

TheOracle01 posts big blind [$0.50].

 

** Dealing down cards **

Dealt to juan1904 [ 7 :spade: 8 :spade: ]

 

SnappyLC calls [$0.50].

juan1904 calls [$0.50]. Suited Connectors är alltid trevliga när man floppar något bra, så jag limpar med.

vaultworld folds.

bigbills00 calls [$0.50].

Grannixx folds.

notaplayer68 folds.

CraigNop raises [$1.25].

TheOracle01 calls [$1].

SnappyLC calls [$1].

juan1904 calls [$1]. Nu fick jag odds för att syna raisen också, så det är klart man gör det.

bigbills00 calls [$1].

 

** Dealing Flop ** [ Q :spade:, 4 :spade:, 3 :spade: ]

 

CraigNop checks.

TheOracle01 checks.

SnappyLC checks.

juan1904 bets [$7]. BINGO! Men nu bettar jag ett potbett så att inte någon drar mot A hög flush eller K hög flush.

bigbills00 folds.

CraigNop calls [$7].

TheOracle01 folds.

SnappyLC calls [$7].

 

** Dealing Turn ** [ Q :diamond: ]

 

CraigNop checks.

SnappyLC checks.

juan1904 bets [$20]. Någon kan ju sitta med AQ / KQ och inte vilja släppa trissen, så jag bettar igen, måste ju tro jag har den bästa handen!

CraigNop calls [$20].

SnappyLC calls [$20].

 

** Dealing River ** [ 9c :club:]

 

CraigNop checks.

SnappyLC checks.

juan1904 is all-In. Vet inte varför jag inte tar en gratis showdown här iofs. Hjärnsläpp?

CraigNop calls [$20].

SnappyLC is all-In.

 

Vad kan jag förändra i denna handen? Att betta på floppen är inget svårt val, på turn? Ska jag ta ett gratiskort där eller gör jag rätt som bettar? På rivern är det väl bara check som gäller?

 

Kommentarer tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelade handen bra, inklusive beten på rivern. egentligen bara Q9 eller 99, (eller högre flush) emot, de andra kåkarna bör rimligtvis hört av sig på turn.

 

Någon av dessa händer bör dessutom betat rivern också istället för att checka då de vet att du har någonting bra och förmodligen kommer syna.

 

Troligare är att någon (eller båda) av dem har en Q, TT, A9 el liknande vilket är mycket möjligt att du får syn av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelade handen bra, inklusive beten på rivern. egentligen bara Q9 eller 99, (eller högre flush) emot, de andra kåkarna bör rimligtvis hört av sig på turn.

 

Någon av dessa händer bör dessutom betat rivern också istället för att checka då de vet att du har någonting bra och förmodligen kommer syna.

 

Troligare är att någon (eller båda) av dem har en Q, TT, A9 el liknande vilket är mycket möjligt att du får syn av.

 

Jag tycker iaf inte att han tjänar ngt på att beta rivern. Oftast får man bara syn av bättre händer här. Chansen finns att man möter en reraise. Visst, kan hända att ngn av händerna du nämner betalar av ett bet på rivern. Men jag tycker inte att man tjänar i längden på att beta rivern här.

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller fullständigt med iller att en bet på rivern är ett måste. Allt annat är vekt. Är man uppe mot en högre flush eller kåk, shit happens det är poker och det händer hela tiden (tro mig jag vet! :) ). Hade själv en liknande situation häromdagen med med färg och 2 damer på bordet och en tomte som inte orkade lägga trissen så jag fick hans stack. En annan fördel med att beta är att om de lägger sig slipper man även visa sin hand och bara det är ju guld värt! Man måste helt enkelt våga satsa för att kunna vinna något ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller fullständigt med iller att en bet på rivern är ett måste. Allt annat är vekt. Är man uppe mot en högre flush eller kåk, shit happens det är poker och det händer hela tiden (tro mig jag vet! :) ). Hade själv en liknande situation häromdagen med med färg och 2 damer på bordet och en tomte som inte orkade lägga trissen så jag fick hans stack. En annan fördel med att beta är att om de lägger sig slipper man även visa sin hand och bara det är ju guld värt! Man måste helt enkelt våga satsa för att kunna vinna något ...

 

Låt säga att du möter en med fullt inköp eller mer. Han täcker dig precis. Läget är likadant som det ovan. Du betar rivern, han reraisar dig all in. Vad ska du göra då?

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt säga att du möter en med fullt inköp eller mer. Han täcker dig precis. Läget är likadant som det ovan. Du betar rivern, han reraisar dig all in. Vad ska du göra då?

 

//Myt4z

 

Är jag först ut går jag utan att tveka allin och då slipper jag ju även oroa mig om någon har dragit ut mig på nåt tomtedrag, lätt! Går någon allin före mig ja då känns det som att jag ändå är commitad och i princip måste syna. Har fi högre flush eller kåk ja då får man väl gå och lägga sig i fosterställning och bli lite ledsen i ögat för bad beaten för att sen ta upp ett nytt max upptag och med all sannolikhet få tillbaka pengarna + resterande av fi's stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu i efterhand resonerar jag såhär,

 

bet på floppen är ett måste och det visade vart jag stod i potten, fick med mig två som inte hade position på mig som dessutom checkat och visat svaghet.

 

På turn checkar de igen, det är där jag sätter dem på drag, om de hade en stark hand, borde de inte betta rakt in i mig för att inte låta mig dra ut dem? - Därmed satte jag dem på drag. $20 bet från mig och båda synar.

 

Här borde jag vara lite mer försiktig, de checkar IGEN på rivern, då tycker jag nog jag borde checkat när de check-synar på turn också, då borde jag förstå att det luktar styrka och att de kan ge mig två gratiskort.

 

Resonerar jag felaktigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att checka tycker jag, hade potten varit headsup hade jag bettat på rivern med nu har du två st bakom dej. En har säkert en högre färg.

 

 

Med det resonemanget måste du ju kasta redan på floppen. Och kasta en floppad färg vem gör det? Extremt vektajta tomtar skulle jag tro?

Absolut inte samma sak som att kasta floppad färg på floppen. På rivern har han ju en hel del mer information är han har på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan färg lär ju höra av sig på turn då brädet parar sig, så färgen tror jag knappast på.

Kåken eller trissen, alternativt esshögt drag är väl ungefär vad du antagligen är uppe mot.

Trissen lär syna dig på river, dragen foldar, och kåken synar.

Jag skulle nog vid närmare eftertanke tagit det lugnt på river och checkat efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Altså, på turn är det bara att ge upp potten! Det är low limit och 2 spelare har synat på flop med en färg ute, sen parar sig bordet på turn! Ge upp!

Finns många fiskar som hade var med i den handen med 9Ts, TJs, KJs, Axs.

Finns t.o.m fiskar som kan ha spelat Kxs, Qxs. Eller så har de spelat pocket par och träffat set på flop och kåk på turn. Så många händer som slår dig, och mot 2 spelare.

 

Den som säger att det är rätt att fortsätta beta på turn mot 2 spelare på low limit är fan dum >_<

 

Finns så många bättre tillfällen att ta fiskars pengar, man behöver inte spela såna farliga händer. Jag menar även om du sätter en av dem på Triss i damen och den andra på en flushdraw så har du ju bara 2-1 fördel och det är "om" du har läst dem rätt och de "inte" har någon av de händer som slår dig.

 

Kort sagt GE UPP! >_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Altså, på turn är det bara att ge upp potten! Det är low limit och 2 spelare har synat på flop med en färg ute, sen parar sig bordet på turn! Ge upp!

Finns många fiskar som hade var med i den handen med 9Ts, TJs, KJs, Axs.

Finns t.o.m fiskar som kan ha spelat Kxs, Qxs. Eller så har de spelat pocket par och träffat set på flop och kåk på turn. Så många händer som slår dig, och mot 2 spelare.

 

Den som säger att det är rätt att fortsätta beta på turn mot 2 spelare på low limit är fan dum >_<

 

Finns så många bättre tillfällen att ta fiskars pengar, man behöver inte spela såna farliga händer. Jag menar även om du sätter en av dem på Triss i damen och den andra på en flushdraw så har du ju bara 2-1 fördel och det är "om" du har läst dem rätt och de "inte" har någon av de händer som slår dig.

 

Kort sagt GE UPP! >_<

 

Checkfolda turn med floppade färgen? Du måste vara den vekaste spelare jag stött på.

 

Ett bet på turn är ett måste, den färgen vill du ha en gratis showdown med.

 

Alcoholica, måste du alltid ha nötterna för att spela en hand till rivern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har väääldigt svårt att tro att någon har kåken som denna hand utspelar sig. Jag tror inte att alla ni som tror på kåk har noterat att potten på rivern ligger på +$80 och att det bara finns $20 att betta för. Med andra ord skulle kåken ha raisat all in på turn eller bettat ut på rivern.

 

Frågan är om någon har högre färg, för denna lär checksyna rivern. Detta måste vägas mot chansen att att triss/tvåpar synar vilket inte är helt otroligt då riverbettet är såpass lågt. Jag hade nog fegat på rivern men jag tror inte det är speciellt fel att betta ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske dags att redovisa resultatet då.

 

Resultat

 

CraigNop shows [ Ts, As ] a flush, ace high.

SnappyLC doesn't show [ 5s, Ks ] a flush, king high.

juan1904 doesn't show [ 7s, 8s ] a flush, queen high.

CraigNop wins $5.50 from side pot #1 with a flush, ace high with ace kicker.

CraigNop wins $137.25 from the main pot with a flush, ace high with ace kicker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har väääldigt svårt att tro att någon har kåken som denna hand utspelar sig. Jag tror inte att alla ni som tror på kåk har noterat att potten på rivern ligger på +$80 och att det bara finns $20 att betta för. Med andra ord skulle kåken ha raisat all in på turn eller bettat ut på rivern.

 

På turn var ju potten ~25, och det är mot 2 st spelare som synat en stor bet på flop med en färg på bordet.

 

Hur kan du ha bästa handen i det läget? Vad har de?

Även om ena sitter på ett högre flushdrag och den andra sitter på trissen så är du väl 2-1 favorit "om" de sitter på de händerna. Du måste ju räkna med en felmarginal i dina "reads" också.

 

Säger att när du får 2 callers på en stor bet på flop med en färg och sedan bordet parar sig på turn och du har 78s då är det dags att slå på bromsarna.

Det är ju low limit, fiskar. Finns många fiskar som älskar suited kort t.ex K9s med mera, och inte ovanligt med fisk som bara check-synar när han har en bra hand.

 

Kort och gott, man kan inte hoppas att man har bästa handen i det läget.

Och i vilket fall som helst så är det lätt att vinna deras pengar i en senare pot med bättre förutsättningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bet på turn är ett måste, den färgen vill du ha en gratis showdown med.

 

Alcoholica, måste du alltid ha nötterna för att spela en hand till rivern?

 

Hur menar du? Gratis showdown måste du beta turn för? De har ju checkat till dig på turn. Bättre isf att checka på turn med och hoppas att de betar lite eller checkar på river om du vill ha gratis showdown.

 

Måste ha nötterna? Nej? Men ffs 2 st syn på stor bet på flop och sen parat bräda på turn och du har 78s, det är ju så långt från nötterna man kan komma i den situationen. Finns inget trolig färg "nästan" som du slår, och "om" han har låg pocket par och träffat kåk eller har QQ och träffat fyrtal så är du körd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har väääldigt svårt att tro att någon har kåken som denna hand utspelar sig. Jag tror inte att alla ni som tror på kåk har noterat att potten på rivern ligger på +$80 och att det bara finns $20 att betta för. Med andra ord skulle kåken ha raisat all in på turn eller bettat ut på rivern.

 

På turn var ju potten ~25, och det är mot 2 st spelare som synat en stor bet på flop med en färg på bordet.

 

Hur kan du ha bästa handen i det läget? Vad har de?

Även om ena sitter på ett högre flushdrag och den andra sitter på trissen så är du väl 2-1 favorit "om" de sitter på de händerna. Du måste ju räkna med en felmarginal i dina "reads" också.

 

Säger att när du får 2 callers på en stor bet på flop med en färg och sedan bordet parar sig på turn och du har 78s då är det dags att slå på bromsarna.

Det är ju low limit, fiskar. Finns många fiskar som älskar suited kort t.ex K9s med mera, och inte ovanligt med fisk som bara check-synar när han har en bra hand.

 

Kort och gott, man kan inte hoppas att man har bästa handen i det läget.

Och i vilket fall som helst så är det lätt att vinna deras pengar i en senare pot med bättre förutsättningar.

 

Jag förstår inte vad det du skriver om har att göra med vad jag skrev om eventuell kåk hos fi på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...