Gå till innehåll

FLT - AQo blir synstation


morberg

Recommended Posts

Inga direkta reads på motståndarna.

 

Party Poker 2/4 Hold'em (10 handed) converter

 

Preflop: morberg is CO with Qc, As.

1 fold, UTG+1 calls, 3 folds, MP3 calls, morberg raises, Button calls, 1 fold, BB calls, UTG+1 calls, MP3 calls.

 

Standard PF-spel.

 

Flop: (10.50 SB) 8s, 8h, Tc (5 players)

BB checks, UTG+1 checks, MP3 checks, morberg bets, Button calls, BB folds, UTG+1 calls, MP3 calls.

 

Följer upp med ett bet på floppen. Onödigt?

 

Turn: (7.25 BB) 3h (4 players)

UTG+1 checks, MP3 checks, morberg checks, Button bets, UTG+1 calls, MP3 calls, morberg calls.

 

När de checkar tillbaks till mig utan träff passar jag igen. Button kanske försöker stjäla? Två spelare synar i alla fall och jag bestämmer mig för att mina överkort nog kan vara skarpa trots allt. I en hyfsat stor pott synar jag för att se river.

 

River: (11.25 BB) Ts (4 players)

UTG+1 checks, MP3 checks, morberg checks, Button bets, UTG+1 folds, MP3 folds, morberg calls.

 

Där jag inte träffar något. Rundcheck fram till knappen som återigen får bra stjälläge. När alla andra lägger sig känner jag att jag nog får se hans kort. Hade jag talat först hade jag lagt ner.

 

Final Pot: 13.25 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte direkt något problem med ditt spel. Kanske att du kan lägga dig på turn eller river men jag har svårt att tänka mig att en syn skulle vara så jättemycket -EV. Tror ju förstås inte heller att det kan vara så supermycket +EV att syna heller för den delen. En hand som är smockfull av hyffsat marginella spel helt enkelt. Kan vara läge att fundera på att hitta spel för att balansera dina övriga händer på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bettet på floppen tycker jag är helt obligatoriskt. Är din hand bäst så vill du definitivt inte ge gratiskort, är den inte det vill du ju om möjligt köpa knappen och då kanske få gratiskort på turn.

 

På turn så beror det lite på hur knappen spelar, är han aggresiv och du är beredd att syna hans bet om han betar ut (som du ju gjorde här) så föredrar jag att betta ut själv.

 

På rivern är det obligatorisk call tycker jag, finns alldeles för många händer han kan ha haft som nullifieras av den där tian för att inte syna på tolv ggr pengarna.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...