Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
P-kungen, du som lirat en del 1/2 på B2b, har du några tips om villka man ska akta sig för/söka upp på de borden?

Mig ;)

Nämen är väl ett gäng som nöter mkt på den nivån. Svårt att komma ihåg nå namn. Men de stora fiskarna som man brukar mjölka av sitter oftast bara på ett bord har jag märkt. Är det nån nisse som du ser ofta lira 3-4 bord på 1/2 lär han ju inte va helt bakom flötet iaf :)

• Svars 870
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Hehe, jag lirar ett par bord samtidigt och jag är uberfirre på 1/2...rätt tufft motstånd där tycker jag jämfört med 0.5/1, men ibland har man tur och hittar bort med en del firrar...

Postad
Klart han följer mina råd till punkt och pricka eftersom jag sa att det var syn . Dock tror jag han hade synat själv även om inte jag han hade haft mitt åsikt att gå på.

Öhh, så tar du åt dig äran :P

På rivern fråga jag om det va syn. Hade ju givetvis synat ändå =)

Resten skötte jag nog själv! :)

Postad
Hehe, jag lirar ett par bord samtidigt och jag är uberfirre på 1/2...rätt tufft motstånd där tycker jag jämfört med 0.5/1, men ibland har man tur och hittar bort med en del firrar...

Haha tror jag inte. Är väl bara lite svårt att anpassa sig när man ska gå upp i nivå. Känner lite samma på 2/4 och 3/6 trots att jag har lirat väldigt mkt där tidigare och till och med några tusen händert 5/10 i höstas..

Postad

Game # 202591770 - Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Onil"

Game ended 2005-12-29 00:51:57 GMT+01:00

Players:

Mhp (EUR 507,75 in seat 1)

kimpan17 (EUR 300,00 in seat 2)

Lurvenpajs (EUR 400,00 in seat 3)

RTCEMM (EUR 1 020,27 in seat 4)

rionov (EUR 619,30 in seat 5)

pon_Wader (EUR 699,52 in seat 6)

Dealer: pon_Wader

Small Blind: Mhp (2,00)

Big Blind: kimpan17 (4,00)

rionov was dealt: Ac - Ah

Lurvenpajs Raise (16,00)

RTCEMM Fold

rionov Raise (35,00)

pon_Wader Call (35,00)

Mhp Fold

kimpan17 Fold

Lurvenpajs Call (19,00)

Flop 6c - Kc - 8s

Lurvenpajs Check

rionov Bet (55,00)

pon_Wader Fold

Lurvenpajs All-In (365,00)

Dagens svåraste beslut. Fi verkar bra.

Känns mycket färgdrag över denna.

Men har han set är jag ju tokefter och färgdrag är jag inte mycket före. AK njaee

Men är Fi nog aggresiv för att ställa in med set direkt här? Jag har ju definierat min hand ganska bra i och med raisen preflop. Ställer han in för att få max betalt med set, för att han inte tror jag kan folda eller för att han tror att jag foldar AA, AK här..

Syn?

Edit: Btw vill jag ha träningsdagboken olåst :)

Postad

Hmm, det där är ett riktigt svårt beslut :) Har spelat en del mot han och tycker han är bra. Färgdraget tror jag inte han har.. inte A K heller..6 6 eller 8 8 skulle jag tro på. Det jag har sett av han är nog tillräckligt aggresiv att ställa med set där. Vi har spelat en del mot varann på 1/2 senaste dagarna dock inte i ngn stor pott om jag minns rätt.. :D

Lycka till med liret!

Postad
Hmm, det där är ett riktigt svårt beslut :) Har spelat en del mot han och tycker han är bra. Färgdraget tror jag inte han har.. inte A K heller..6 6 eller 8 8 skulle jag tro på. Det jag har sett av han är nog tillräckligt aggresiv att ställa med set där. Vi har spelat en del mot varann på 1/2 senaste dagarna dock inte i ngn stor pott om jag minns rätt.. :D

Lycka till med liret!

Tack desamma :), vad har du för nick?

Postad

Fick en rekyl bakåt idag efter gårdangens stabila plussande. Var back över 1k ett tag, skönt att det vände!

Heypoker start: €6447.83

Heypoker slut: €7057.18

VIPstart: 15076

Vipslut: 16090

Postad
Jag säger som Zyr:

"Sluta vinn så mycket!" :)

Saxat från måltråden:

Pokrmål:

*Vinna jättemkt på poker på någon lagomt hög nivå.

*Fixa millen före Djens (viktigast)

*Kvala in till nån EPT-event.

*Dra till Thailand och lira i höst.

Bara att svara på mitt lilla ryck nu :P Tar väl upp tävlan med Zyr också =)

Fast vore på tiden att jag fick ett riktigt uppsving. Rätt var det är så lurar en oerhört mörk och jobbig pokerperiod bakom hörnet.

Postad
P-kungen, du som lirat en del 1/2 på B2b, har du några tips om villka man ska akta sig för/söka upp på de borden?

Jag har hört att den där Festiz88 är vass som fan.. ;)

Postad

När han plockar upp suited, då jävlar. Då blir det åka för hela slanten. YS

Postad

Faktiskt ;) Är det du det?

Postad
Ska vi instifta nån slags miljonärklubb för de som klarar det?

(Samt en skoputsarklubb till den/de som torskar :D )

Javisst.. Hur länge har man på sig? :)

Om 20 -30 år är nog de flesta miljonärer :P

Postad

Dagen kommer inte gå till historien som någon minnesvärd pokerdag, men så länge man inte är back så =)

Heypoker start: €7057.18

Heypoker slut: €7115.15

VIPstart: 16090

Vipslut: 17612

Postad

€110k ~ 1 miljon SEK?

Om man spelar 200 dagar per år så måste man snitta €550 per dag för att vinna 1 svensk mille på ett år. Det är nog svårare än de låter. Torskar man en dag så har man uppförsbacke sen.

Man måste nog spela minst 5/10... Hmm... Eller vad tror ni?

Mitt egna mål är att vinna 100k SEK under nästa år. Men då spelar jag ju bara 0.5/1 också.

Postad
€110k ~ 1 miljon SEK?

Om man spelar 200 dagar per år så måste man snitta €550 per dag för att vinna 1 svensk mille på ett år. Det är nog svårare än de låter. Torskar man en dag så har man uppförsbacke sen.

Man måste nog spela minst 5/10... Hmm... Eller vad tror ni?

Mitt egna mål är att vinna 100k SEK under nästa år. Men då spelar jag ju bara 0.5/1 också.

Tror det är fullt möjligt att göra en mille på 2/4. 100k sek på 0.5/1 är inga problem alls att fixa.

• Skapa nytt...