Gå till innehåll

NLT - KJ får mothugg på floppen!


pr0ppen

Recommended Posts

Tjao har suttit vid border ungefär 5min och de har inte vart nån action fram tills nu !

 

 

 

Game # 106088845 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table

"Gustavsberg"

Game ended 2005-08-05 12:03:37 UTC

 

Players:

Dennis24 (EUR 6,83 in seat 3)

smogp0pie (EUR 32,10 in seat 4)

Jambalaya (EUR 36,27 in seat 5)

lbangens (EUR 46,25 in seat 6)

 

Dealer: Jambalaya

Small Blind: lbangens (0,25)

Big Blind: Dennis24 (0,50)

 

smogp0pie was dealt: Jh - Kd

 

smogp0pie Raise (1,50)

Jambalaya Fold

lbangens Raise (2,25)

Dennis24 Fold

smogp0pie Call (1,00)

 

Flop 7s - 6c - Js

 

lbangens Check

smogp0pie Bet (5,50)

lbangens Raise (11,00)

smogp0pie Call (5,50)

 

Turn 7s - 6c - Js - 8s

 

 

 

lbangens Check

smogp0pie All-In (18,60)

lbangens Call (18,60)

 

 

synpunkter ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du spelar helt fel, han check-raisar dig på flop samt reraisar dig preflop. KJ är en usel hand och du borde slängt den innan floppen, annars på flop.

 

Tycker jag

Håller med.

 

Måste också säga det, du har inte ens färgdraget heller!

vilken hand sätter du han på AK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte tänka mig att du vann med den handen... Troligtvis sitter din motståndare med AK eller högt pocketpar... och du hade endast par i knektar efter given. Nog för att de är det högsta kortet på bordet men jag tror din motståndare har QQ, KK , AA eller AK...

 

Eftersom du raisade före floppen och blev reraisad så lite som 0,75 kan du ju lika gärna se floppen men efter det tycker jag du ska checka och om han höjer massor är det bara att kasta korten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vart sa du att du spelade sa du??? skulle vilja träffas för en kort session ;)

 

 

Nä, men för att vara lite allvarlig...

 

Jag tycker att det här är ett fall där du har tur, det är inte många gånger av 10 du har den bästa handen med KJ på turnen där. Att han checkraisade dig på flopen kanske inte tyder på en draghand men väl en stark hand så han kan som sämst sitta med samma par som du och då tror jag att du har kickerproblem.

 

 

Det är en svår hand och spela, men jag hade slängt den före flopen och definitivt slängt den efter en reraise. Det spelar ingen roll att det var en höjning på löjliga 1 dollar.

 

 

MVH /Dahlberg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen hade TT och satte R-R flushen , så , så långt borta var jag inte !

 

Likväl, du spelade handen dåligt. Oftast kommer du ligga långt efter.

 

Nästa gång tycker jag att du ska släppa KJo UTG mot ett bord som du inte har read på. Det är en hand som lätt hamnar i svårigheter och är man dålig på att spela från floppen bör man hålla sig till riktiga kvalitetshänder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du spelar helt fel, han check-raisar dig på flop samt reraisar dig preflop. KJ är en usel hand och du borde slängt den innan floppen, annars på flop.

 

Tycker jag

 

 

Du tycker inte att KJ spelbar hand 4-händigt ?

 

Du är för tight - med 4 spelare är det en guldhand.

 

Någon guldhand är den sannerligen inte. Finns inte mycket du kan träffa med den som ger betalt. Den går att spela, men UTG mot ett okänt bord ÄR den farlig och kräver att man har riktigt bra koll på vad man gör post flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På fyra spelare tycker jag att det känns helt rätt att spela KJo i CO. Jag tycker nästan att handen spelas rätt från början till slut. :oops:

 

Jag har i alla fall svårt att se att fi mincheckraisar floppen med färgdraget, och när fi då checkar turn är det väl bara att bomba. Om fi hade en starkare hand än TP på floppen kan man väl anta att han skulle betta hårt på turnen pga rädsla för att du har en spader. Men visst, det är en ganska strulig hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...