Gå till innehåll

Tyck till om pokerklubbar i Stockholm!

Recommended Posts

Postad

Hejsan!

Jag har suttit och läst om dessa olika klubbar som finns i sthlm och skulle vilja veta lite mer vad ni spelare tycker.

Vilka föredrar ni?

Jag har kollat på Sviten, klubben, No Limit Stockholm

Vilken ska man satsa på om man inte har så mycket med erfaranhet av live turnaments?

• 3 months later...
Postad

Jag har skrivit en tråd i Svitens forum: Sviten - rekommenderas varmt.

Säger väl egentligen allt vad jag tycker om Sviten... förutom att det bara blir bättre och skönare för varje gång.

Svitens lillturneringar med 400 i inköp är annars rätt nybörjarvänliga, runt 100 pers med så det blir fina pengar om du vinner, långsamma perioder som gör att det blir rätt mycket spel och så. Testa en sådan!

Klubben har jag inte varit på på över ett halvår, men det känns som om det mesta av låglimitspelet har flyttat/håller på att flytta till Sviten.

Jag tycker att Sviten har skönare lokal (dock minus för turneringsborden, där är klubben överlägsen) och galet trevliga ägare och galet trevlig personal. Vidare har de skönt spel för alla plånböcker (utom min som är tom) och dealers på låglimitcashgame (typ 5/5 dealers choice och 5/10 texas).

Postad
parre du som har koll på Sviten tror du kvällens turnering blir full? när brukar det räcka att vara där för registrering? :? lite OT

Va där en kvart innan så löser det sig säkert, borde inte vara fullt.

Postad

Ang. Sviten. Har inte särskilt mycket erfarenhet av livespel. Och det lilla jag har ärmestadels från CC. Då jag misstänker att det inte finns dealers på turneringarna undrar jag om man får utstå mycket suck och stön om man inte är stans bästa dealer... :oops:

Postad

Inga problem med det vare sig på Sviten eller Klubben, alla har överseende och har själva varit oerfarna livespelare, Så det är ingen fara.

Ang dealers så brukar det vara det på finalbordet i turneringarna på båda ställena, samt på Svitens cashgames.

Postad
Inga problem med det vare sig på Sviten eller Klubben, alla har överseende och har själva varit oerfarna livespelare, Så det är ingen fara.
Tack för svar... Då kommer jag kanske våga mig dit imorgon.. :lol:

Som det har skrivits i en annan tråd. Träna lite med en kortlek i en 15-20 min innan. Du kommer känna dig säkrare och spelet kommer flyta på bättre.