Gå till innehåll

Spökande router!


Gyre

Recommended Posts

Har ett skumt problem med min router, nämligen att när jag surfar via den kan jag inte komma åt vissa sidor (tex google och spray) medan de flesta andra funkar precis som det ska.

 

Kopplar jag ur routern funkar allt precis som vanligt.

Det skumma är att mors laptop som också sitter i routern funkar perfekt, alltså även google och spray funkar.

 

Jag har resettat routern och bytt slot på min TP-kabel utan några förändringar, router är en Dlink 804 och telia är ISP.

Det har fungerar i flera år tidigare med samma router, blev problem efter att jag uppgraderat mitt bredband från 2/0.4 till 8/1.

 

Några teorier?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men datorer och allt som har med datorer att göra brukar inte alltid fungera som det ska göra. Eller som att man vill att det ska göra :)

 

Sitter och jobbar som IT-support på ett företag i Stockholm och tro mig, det mesta fungerar inte som det ska. Eller så fungerar inte användaren som den ska :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var det igår kväll bara? isåfall kan det bero på att cisco och linksys blev ddosade och slöade ner delar av nätet rätt rejält.

 

Det var inte bara igår utan det har varit så i kanske 1-2 veckor nu, senaste tiden har jag kunnat köra utan router och har därför inte lagt ner så mycket tid på att lösa det men nu måste ja ha det fixat inom de närmsta dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om det finns nyare firmware till routern och flasha om den. Lär ju inte bli sämre iaf ;)

Min D-Link 604 slutade i stort sett fungera totalt när jag uppdaterade min firmware, fast den routern är förmodligen ett undantag med stort U. Får köra en tredjeparts-firmware skriven av någon tysk snubbe för att den ska fungera hyggligt.

 

Men ja, uppdatera firmwaren. :)