Pigpower Postad 4 Augusti , 2005 Rapport Postad 4 Augusti , 2005 Vad e den stora skillnaden potlimit mot no limit o vad ska man tänka på? För jag har råkat joina en Pot limit sng... Citera
Mikey Postad 4 Augusti , 2005 Rapport Postad 4 Augusti , 2005 I princip så spelas de väl hyggligt lika, och de båda brukas dra över samma kamm, big-bet poker. Skillnaden är väl att du inte överbettar pot lika mycket i PL, och det är lite svårare att trycka all-in PF från tidig pos, om du inte har jäkligt dåligt med cash, förstås! Citera
Skumdum Postad 4 Augusti , 2005 Rapport Postad 4 Augusti , 2005 du kan spela draghänder oftare såsom sc och pp. Citera
Mikey Postad 4 Augusti , 2005 Rapport Postad 4 Augusti , 2005 Nu är inte jag någon PL expert, men borde inte SC ha högre värde i NL? Citera
Pigpower Postad 4 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2005 Vad betyder SC o PP? Citera
PokerWiz Postad 4 Augusti , 2005 Rapport Postad 4 Augusti , 2005 Vad betyder SC o PP? Suited Connector och Pocket pair! Citera
Pigpower Postad 4 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2005 tack, e inte såå jättebra på poker ÄN Kör bara micro limit och 20+2 sngs Citera
flyckten Postad 5 Augusti , 2005 Rapport Postad 5 Augusti , 2005 Är du nybörjare kanske du inte borde köra 20+2 sng. Du bör hålla dig till 5+0.5 tills du känner dig trygg i ditt spel och din BR klarar av det. BR står för bankrulle btw. Citera
Skumdum Postad 5 Augusti , 2005 Rapport Postad 5 Augusti , 2005 Nu är inte jag någon PL expert, men borde inte SC ha högre värde i NL? jag menar mer att det är billigare att se floppar och därför kan du spela dom oftare. Det tycker i alla fall TJ. Citera
bzkt Postad 5 Augusti , 2005 Rapport Postad 5 Augusti , 2005 Billigare att se floppar? Nja. Man kan ju raisa till 3bb om man är först in. Räknade jag rätt nu? PL 0,5/1 Blinds = 1,5 Då borde man ju kunna raisa till poten+din syn+nya poten. Dvs 1,5+1+2,5 = 5. Ok där räknade jag fel, man kan raisa till 5bb. Eller är jag helt ute och cyklar? Citera
lfx Postad 5 Augusti , 2005 Rapport Postad 5 Augusti , 2005 Du kan raisa med 2,5BB till 3,5BB i PL först in Ex: blinds 1/2, du kan raisa till 7 Citera
pr0ppen Postad 5 Augusti , 2005 Rapport Postad 5 Augusti , 2005 Man kan inte anväda de brutala vapnet Citera
Hjort Postad 5 Augusti , 2005 Rapport Postad 5 Augusti , 2005 Vad e den stora skillnaden potlimit mot no limit o vad ska man tänka på? Du måste ha mycket bättre förståelse för flopp och turnspel i en potlimitturnering. En nolimitturnering urartar ganska fort till raise och sen all-in antingen preflopp eller på floppen för att sen bli all-in direkt vid alla alternativ så fort man ligger kring 10bb. I potlimit kan man ju bara få in 35% av sin stack när man ligger på 10bb och måste således mycket oftare fundera hur man ska spela floppen med ett pottbet kvar, i de lägena är det mycket viktigt att veta hur exempelvis en oparad AJ står sig motståndarens möjliga händer. Man kan alltså inte skydda sig från tunga flopp/turnbeslut genom att vara all-in i potlimit. En hand som blir radikalt annorlunda att spela är AK eftersom det blir mycket svårare att bara klonka in all deg preflopp och ta en coinflip, i potlimit kan det vara ett mycket gångbarare alternativ att hålla potten liten med den handen. Citera
Mikey Postad 5 Augusti , 2005 Rapport Postad 5 Augusti , 2005 Måste påpeka att jag svarade mer ur ett CG perspektiv först. Negreanu skrev ju en artikel om PL vs NL i No-Limit turneringssammanhang som var kul att läsa. För i NL så har ju alltid en glad amatör chansen att skapa ett enda stort lotteri av hela kalaset. Medan det inte fungerar på samma sätt i PL. För er som spelar/spelat liveturneringar, hur brukar det se ut vid slutet av en NL tourney? Är det som online att det blir lite all-in frenzy? Tänkte främst på Cosmopols små turneringar. Citera
Lunkan88 Postad 7 Augusti , 2005 Rapport Postad 7 Augusti , 2005 Du kan raisa med 2,5BB till 3,5BB i PL först in Ex: blinds 1/2, du kan raisa till 7 Potten är på 3, med din syn på 5, du kan raisa pott till 10 (5BB)? Rätta mig om jag har fel. Citera
Nidson Postad 7 Augusti , 2005 Rapport Postad 7 Augusti , 2005 Du kan raisa med 2,5BB till 3,5BB i PL först in Ex: blinds 1/2, du kan raisa till 7 Potten är på 3, med din syn på 5, du kan raisa pott till 10 (5BB)? Rätta mig om jag har fel. Ja du kan raisa med 5bb, dvs till 7bb sammanlagt, synen är på 2bb, inte 5bb. Citera
Lantash Postad 7 Augusti , 2005 Rapport Postad 7 Augusti , 2005 Negreanu skrev ju en artikel om PL vs NL i No-Limit turneringssammanhang som var kul att läsa. Har du en länk dit, eller var det i pappersformat? Citera
Recommended Posts