zirAlex Postad 3 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2005 Hej. Har spelat poker sen i höstas, läst två böcker och sett på mycket poker. Men inte förrän några veckor sedan har jag satt in pengar och börjat spelat online. Satte in 200kr från en liten lönecheck jag fick och har lirat några timmar någon dag här och där. Nu låter jag inte särskilt intresserad, men jag går inte på hårdare än så. När jag spelar så spelar jag för att vinna, och är ganska insatt i de olika delarna i den vida pokervärlden. Har spelat 0,05/0,10, 0,10/0,20 och 0,25/0,50 dessa veckor och bollat runt lite. Har varken gått plus eller minus, då jag ganska snabbt spelat bort min eventuella vinst under ett nattparti eller annat. Kan lätt kasta några betar på en "sämre" spelare, någon som spelar t.ex. K4 och dylikt (ni hajar). Har dock antecknat dessa misstag och satt upp lite regler. Nu undrar jag detta: Om jag nu under dessa första veckor ligger och balanserar kring +/-0 på dessa nivåer, är det då dumt att trycka in 400kr till och gå upp någon nivå? Kommer jag kanske spela bättre när motståndet blir bättre, eller kommer jag bli utspelad? Vore skönt att få dela några erfarenheter och mottaga några goda råd. Tack för mig * RP och flytt till THe - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Potz Postad 3 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2005 Tycker du ska trycka in 400 kr, men inte för att gå upp i nivå utan för att underlätta bonushorande. ,25/,5 duger bra för att cleara bonusar på primanätverket. Wildjack poker och bet365 har bra bonusar för folk med liten rulle (30 resp 50 dollar maxar bonusen). Lika bra att tjäna lite pengar medans du övar... Tycker nog du ska ha iaf 200 dollar innan du ger dig på ,5/1. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 3 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2005 dumt och dumt. du tar självklart en större risk men har samtidigt större vinstchanser. jag brukar rekommendera mina vänner att gå rakt på 0.5/1 med $500 i insats, men många är inte bekväma med att göra detta. spela 0.5/1 med bara 600kr=$80 i rullen rekommenderar jag inte. chansen att du kommer gula är väldigt mycket större än chansen att du kommer gå långsiktigt plus OM du nu är en vinnande spelare. bästa sättet för dig tror jag är att läsa en bok eller två. t ex winning low limit holdem av lee jones eller small stakes holdem från 2+2. fortsätt spela med den rullen du har på låga nivåer och försök hålla runt 300BB innan du går upp i limit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts