Gå till innehåll

Funderingar kring skottning?


MJ

Recommended Posts

Hur gör ni när ni skottar?

 

Jag har en tanke om att köra något som "projekt skottning"

 

Som går till så här: Jag startar med 3 inköp på en nivå som är minst en nivå högre än jag brukar spela på. Projektet avbryts när jag har kommit under 1.5 inköp (jag riskerar alltså bara 1.5 inköp).

 

Om jag vinner går jag upp i nivå när jag nått 3 inköp för den högre nivån.

 

Jag startar alltid med fulla inköp.

 

Projektet avbryts när jag har gulat "Crazy Horse" på Prima.

 

Hur ni om ni skottar?

 

Vad tycker ni om mitt upplägg? Jag skulle kunna tänka mig att ändra sista punkten :D

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att han menar att han sätter sig vid 3 bord på den nya nivån och avbryter såfort han hamnar under 1.5 inköp totalt.

 

Nej, tanken är att bara spela på ett bord. Jag skulle ju kunna köra med 1.5 inköp och köra tills jag gular, då riskerar jag lika mycket. Att istället köra med 3 inköp ger lite säkerhetsmarginal för att hela tiden kunna köra med fullt inköp. I praktiken riskerar jag lite mer än 1.5 inköp. Säg att jag förlorat 0.8 inköp under en session och har då 2.2 inköp kvar, då sätter jag mig ändå med fullt inköp nästa gång. Oj, vad jag svamlar...

 

Som ni har märkt är inte reglerna stenhårda, utan bara riktlinjer. Vid närmare eftertanke lutar det åt 4 inköp och stoppa vid 2. Och ja, risken att gula är enorm (dvs gula "projekt skottning"). Det här rör sig om 10% av min totala rulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skottar väldigt sällan seriöst. Men när jag "skottar" så blir det oftast på prima. Sätter mig då med min-buyin på den nivå jag väljer börja med (brukar bli $1/$2). Sen när man har inköp till nästa nivå så går man upp dit! Försök slå mitt rekord bara. Kom till 50/100 borden. Sen tog Toilet mina $1000 då vi lirade HU! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skottar väldigt sällan seriöst. Men när jag "skottar" så blir det oftast på prima. Sätter mig då med min-buyin på den nivå jag väljer börja med (brukar bli $1/$2). Sen när man har inköp till nästa nivå så går man upp dit! Försök slå mitt rekord bara. Kom till 50/100 borden. Sen tog Toilet mina $1000 då vi lirade HU! :lol:

 

Det är ju också en intressant taktik, men jag föredrar fulla inköp. Tanken är också att se hur pass bra man behärskar de nya nivåerna och lira poker, inte enstaka potter. Du skrev att du gick upp när du hade ett inköp, du menar då minimum buy-in? ($1000 på 50/100).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag har gått upp i nivå, så går jag ner i nivå igen om jag går under 1.5 inköp.

 

Detta går inte riktigt ihop, om du går ner i nivå när du hamnar UNDER 1.5 inköp så kommer du ju kliva in på den lägre nivån med MINDRE än 3 inköp :S

 

Ja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här låter ju helt klart som ett projekt som bör följas upp med en dagbok. Dels för grundlig genomgång av spelet, och dels för att få en rejäl pf.nu-hejaklack vid borden när du sitter på 50/100 8-)

 

Ojdå, du sätter press på mig nu att gå från ord till handling...Jag kan säga så här: skulle jag köra med min tänkta taktik skulle det vara svårt att komma till NL 50/100, men med Ampixos skulle det kunna gå lätt (jag skulle kunna starta där direkt). Detta givet att man riskerar ungefär samma pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå, du sätter press på mig nu att gå från ord till handling...Jag kan säga så här: skulle jag köra med min tänkta taktik skulle det vara svårt att komma till NL 50/100, men med Ampixos skulle det kunna gå lätt (jag skulle kunna starta där direkt). Detta givet att man riskerar ungefär samma pengar.

 

Känn ingen press *host*chicken*host*

 

Klart jag förstår att det blir svårt att komma dit, men det var den bilden jag såg framför mig när jag läste idén.

 

Vad spelar du på för nivå nu förresten? Kanske vi skulle ta ett race? :D Vi sätter upp gemensamma regler, kör dagbok och hela kitet och först till NL10 000 vinner!

:twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå, du sätter press på mig nu att gå från ord till handling...Jag kan säga så här: skulle jag köra med min tänkta taktik skulle det vara svårt att komma till NL 50/100, men med Ampixos skulle det kunna gå lätt (jag skulle kunna starta där direkt). Detta givet att man riskerar ungefär samma pengar.

 

Känn ingen press *host*chicken*host*

 

Klart jag förstår att det blir svårt att komma dit, men det var den bilden jag såg framför mig när jag läste idén.

 

Vad spelar du på för nivå nu förresten? Kanske vi skulle ta ett race? :D Vi sätter upp gemensamma regler, kör dagbok och hela kitet och först till NL10 000 vinner!

:twisted:

 

Det är en otroligt rolig idé! Problemet är jag är lite oklar hur min rulle kommer se ut närmsta tiden, eftersom jag kommer behöva göra en ganska stor cash-out nästa vecka. Jag spelar inte högt utan på $1/2 NL sh och skottningen kommer ske med start på $2/4. Iofs lockar ampixos taktik lite, men kör man mina regler blir det mindre gambling. Jag skulle kunna tänka mig starta med 4 inköp och avbryta om jag har under 2 inköp, gå upp om jag har 4 inköp för nästa nivå. Alltid sätta mig ner med fullt inköp. Har jag spelat bort 1.5 inköp, så sätter jag mig ändå med fullt inköp, men avslutar projektet om jag torskar ett halvt inköp. Skulle alltså kunna förlora 2.5 inköp totalt i det fallet. Som sagt jag vet inte när det här blir av för min del. Vad har du för tankar om regler?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ouch, då körde du ju en nivå högre än mig så då blir det ju lite svårt. Jag har svårt lägga undan pengar från min rulle för NL400.

 

Men annars hade jag väl tänkt ungefär regler som du. Dock hade jag tänkt grinda NL100 vid sidan om NL200-skottningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir inte av i augusti för mig iaf. Jag tror det kan bli ruskigt spännande och kul förhoppningsvis. Jag kommer att spela på NL400 med en rulle på $1600, men där jag riskerar mellan 2-3 inköp av dessa. Går upp i nivå vid vinst som jag visat i tidigare inlägg. Skulle jag komma till NL1000 så slutar jag på $8000 (vinst på $6400=Las Vegas resa).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappast augusti för mig heller då spelet kommer ske lite halvsporadiskt. Sen beror det på hur jobbig NEK-en är till hösten, hur mycket spel det blir under hösten. Våren hann jag med hyffsat mycket, medans annat har lockat under sommaren.

 

Det som lockar mig så mycket med idén är ju att om det går bra så har jag sen en ordentlig rulle för NL200 och kan kanske plocka ut lite grann varje månad vilket skulle vara väldigt välkommet. Samtidigt som jag inte riskerar alltför mycket av min nuvarande rulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...