Gå till innehåll

NLT - QQ mot reraise och överkort, slå om?


Djens

Recommended Posts

Ingen direkt read på preflopbettaren faktiskt, ingen not heller.

 

jag har en lösare image än vanligt eftersom jag fick visa upp en bluff när en shortstack var allinad...

 

 

 

 

***** Hand History for Game 2469731235 *****

$400 NL Texas Hold'em - Wednesday, August 03, 01:22:23 EDT 2005

Table Table 36790 (6 max) (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: MNShamrock ( $379.99 )

Seat 2: dukeman26 ( $406.47 )

Seat 4: eezspearfish ( $420.20 )

Seat 5: Jenog142 ( $383.31 )

Seat 6: Remora1 ( $595.40 )

MNShamrock posts small blind [$2].

eezspearfish posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to Jenog142 [ Qc Qh ]

Jenog142 raises [$12].

Remora1 folds.

MNShamrock raises [$23].

eezspearfish folds.

>You have options at Table 48851 (6 max) Table!.

Jenog142 calls [$13].

** Dealing Flop ** [ 6c, Kh, 2h ]

MNShamrock bets [$10].

Jenog142 calls [$10].

** Dealing Turn ** [ Ad ]

MNShamrock bets [$10].

Jenog142 calls [$10]. <-- jag blev ännu räddare för esset men blev han också det emd tanke på svagbettet? Här funderade jag på JJ och på att slå om, men detta tänkte jag kunde lika gärna vara en RIKTIGT slöspelad KK/Ak som mvill trappa mig. För fegt att bara syna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan tänka sig att höja igen innan floppen så blir saker lite enklare.

Om man inte gör det skulle du kunna höja floppen, som det är nu så har du ingen susning om vad han sitter på. Ser ut som han mjölkar dig. Alla händer han "borde" ha slår dig (förutom eventuellt JJ då). Trots det hade jag nog synat turn, mest för att jag blir småtiltad av små bets och träffat en dam på rivern och torskat ett inköp.

Jag känner igen namnet, tror jag spelat mot honom på 10-20 och att han inte var så bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som du säger verkar esset inte hjälpt honom. Dock är väl inte en kung utesluten med att bara calla om man tror killen har kungen är ju pengarna i sjön. Fegt är väl inte rätta ordet men det vore kanske inte fel att ge honom ett omslag tillbaka på turn OM du inte sätter honom på esset. .. Samt om killen bettar ett färgdrag ska han inte få det så billigt :P River osv.??

 

(Spelar dock själv inte dessa nivåer så är inte 100% insatt i spelet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag kände svaghet och tänkte slå om där, men jag har märkt en ökad tendens på borden att svagbetta sina starka händer (iaf mot mig, kanske mot andra med, samt att syna checkraisar med mellanpar o skit, de kanske vet att jag brukar slå om ibland när de bettar svagt)

 

Största anledningen till att jag inte slog om var att jag vill ju trots allt gå till showdown här. och att jag har taskig position. Med ett scarekort på rivern kan det blir riktigt fult! Och med QQ vill jag inte engagera mig för mycket.

 

jag uteslöp typ KQ eller nåt sånt, har han en kung här så har han 2. Så det var jag (inte?) rädd för :roll:

 

jag tycker inte om marginalhänder i taskig position, därför jag inte reraisa, jag hoppades faktiskt på att träffa damen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre än väntat, en riktig tiopoängsblondin :)

 

Så fiskigt spelat, av honom.

 

 

** Dealing River ** [ 4h ]

MNShamrock bets [$10].

Jenog142 calls [$10].

MNShamrock shows [ 8d, 8s ] a pair of eights.

Jenog142 shows [ Qc, Qh ] a pair of queens.

Jenog142 wins $112 from the main pot with a pair of queens.

 

haha, vafan, jag hade ju position på honom! ska nog lära mig att vakna innan jag postar händer! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...