Gå till innehåll

NLT - 46s mot stor pf-raise


Azaroth

Recommended Posts

Sitter och funderar på mitt agerande i denna handen, om det verkligen är ett vinnande spel eller om det är ett sucker-spel som jag kommer backa på i längden. Att jag nu satte draget och vann handen och en stor pott är ju en sak men det hör inte riktigt hit.

 

Game #766590924: Texas Hold'em No Limit ($1/$2) - 2005/08/01 - 18:19:01 (ET)

Table "Alshain" Seat 6 is the button.

 

Seat 1: Tommyk1 ($276 in chips)

Seat 2: Palla5000 ($79.25 in chips)

Seat 3: Lewy123 ($208.25 in chips)

Seat 4: ganhdi ($250.55 in chips)

Seat 5: Sik425 ($242.76 in chips)

Seat 6: Lucky-888 ($393.75 in chips)

Tommyk1: posts small blind $1

Palla5000: posts big blind $2

 

----- HOLE CARDS -----

 

dealt to Lucky-888 [4 :club: 6 :club: ]

Lewy123: calls $2

ganhdi: calls $2

Sik425: calls $2

Lucky-888: calls $2

Tommyk1: calls $1

Palla5000: raises to $12

Lewy123: folds

ganhdi: folds

Sik425: calls $10

Lucky-888: calls $10

Tommyk1: calls $10

 

Jag plockade alltså upp en suited semiconnector och limpar den självklart på knappen eftersom hela bordet behagar vara med, sb synar men bb raisar till $12, 2 pers foldar, sik synar och jag synar, misstänker att sb kan tänkas syna också vilket han gör. Frågan är om det ens är värt att syna en så pass stark höjning med min draghand, i synnerhet som palla (bettaren) bara har 40bb i stacken. Synpunkter?

 

----- FLOP ----- [9 :diamond: 5 :club: 7 :spade: ]

 

Tommyk1: checks

Palla5000: bets $20

Sik425: calls $20

Lucky-888: calls $20

Tommyk1: folds

 

Flopar alltså open-ended straightdraw samt backdoorflush, problemet är bara att min ena stege är en sucker-straight och om 8an kommer och någon sitter på TJ så har jag garanterat skitit i det blå skåpet. Potsize här är $92 när jag synar för $20, risken för en checkraise ifrån sb bedömer jag som liten, det stora problemet är ju mitt drag, 8an är inte så otroligt rolig om den kommer och då kommer jag med största sannolikhet förlora så mycket deg som en eventuell TJ har.

 

----- TURN ----- [9 :diamond: 5 :club: 7 :spade: ][K :spade: ]

 

Palla5000: checks

Sik425: bets $38

Lucky-888: calls $38

Palla5000: folds

 

Här är jag ännu mer tveksam till mitt spel, hans bet är dock så svagt att det är svårt att folda, det kostar $38 för mig att vinna $150 plus implicita odds. Här finns även risken för en checkraise från Palla (pf och flop-bettare)

 

----- RIVER ----- [9 :diamond: 5 :club: 7 :spade: K :spade: ][3 :club: ]

 

Sik425: bets $80

Lucky-888: raises to $323.75 and is all-in

 

River är ju inget snack om saken, det är den enda biten som är hundra procent rätt spelad, här drog jag även in den enda vinsten jag kunde göra, $173 på implicita odds.

 

Vill gärna ha kommentarer på detta spel, jag är ju förövrigt så självkritisk att detta riskerar att befläcka andras omdömen. Visserligen vann jag en stor pott, men frågan är om detta i själva verket är ett "loosing proposition" eller om det kan vara vinnande spel? Tycker även norsken sik får skylla sig själv som slöspelar sitt set, och bettar det så svagt.

 

* Tar bort all action efter beslutspunkten samt resultat - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt vackert spel. Det enda som känns 'frågetecken' är turnsynen. Potodds och implicita befogar syn. Det enda hade varit som du skriver om vår nyblivne checkare vill ha super-action efter din syn. Well, welll...

 

Dessutom är det riktigt underbart att se honom halvslöspela sitt set som om floppen vore helt ofarlig. Dessutom ett så litet bet på turn. Älskar att se slöspel bli slaget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

just turn synen har jag en kommentar pa.

 

Potten var redan stor, och det var i mina ogon han som spelar fel som smabettar nar det finns sa manga dragmojligheter.

 

Men enligt mig sa ar din turn syn bara befogad om du ar saker pa att du kan fa mkt action om du traffar.

 

edit: och da galler det att tanka pa att du bara kan fa bra action om du satter 3:an som inte ar spader (alltsa tva outs). 8:an kommer ju doda all action, och en spader kommer att sakta ner.

 

Det ar har det galler att ha read pa Fi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både bu och bä (eller ris å ros vad fan det heter) alltså, förstår det. Det kändes inte som att någon satt på en made straight med 68, hade det varit så hade jag fått betala av rätt rejält. Trodde inte riktigt heller att Sik satt på TJ (även om det inte går att utesluta), han kändes som en halv-kompetent spelare (förutom hans dumma mjölkningsspel i denna hand) och är väldigt tveksam att han skulle syna floppen med en hand som TJ. TJ som förövrigt givit någon en double belly buster på turn ser jag nu i efterhand, den enda spelaren jag måste oroa mig för efter floppen är ju Sik eftersom sb foldar och bb (satte jag på highcarded). Kändes snarare som att sik hade en skaplig hand av något slag, kanske tvåpar/set och ville mjölka så mycket som möjligt (han skulle ju alltså kunnat ha 68 men detta är rätt osannolikt, nu gamblade jag ju med den möjligheten).

 

 

Swede:

Kändes som att jag kunde få in hela stacken om 3an kom, och om 8an kom skulle jag kanske få in mellan halva till hela fi's stack eftersom potten redan var så stor och visst skulle det sakta ner om jag fick stegen med en spader men p.g.a. potstorleken tror jag ändå jag kan få halva fi's stack i det läget. Situationen känns dock ganska marginellt men hade väldigt svårt att folda för fi's veka bet, 38 för att vinna direkta 150 men är fortfarande marginellt. Offtopic: kanske ska be om ursäkt att jag var cp på arvika, kan inte dricka sprit och har aldrig kunnat :oops:

 

Tror inte jag kommer göra om detta spel dock när pf-bettaren har så lite i stacken som han hade nu, annars gör jag det troligtvis alla dagar i veckan. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...