wc3ard Postad 12 Februari , 2019 Rapport Postad 12 Februari , 2019 Kan någon ge mig svar, på hur ofta man floppar: 1. Öppet Stegdrag med suited connectors (65s) 2. Färgdrag eller öppet stegdrag med suited connectors (65s) (Vill INTE ha hålstegedrag inkluderat i svaret, pga att det inte är så bra) Tacksam för svar! Citera
Ola Brandborn Postad 12 Februari , 2019 Rapport Postad 12 Februari , 2019 a) Får bordet vara parat? b) Får vi floppa färdiga stegar/färger? c) Får floppen vara exempelvis 543 eller 876? d) Får floppen vara A87 alla hjärter när du har 65 spader? Citera
wc3ard Postad 12 Februari , 2019 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2019 Tack för svar, men jag tror jag hittade svaren redan efter lite googlande. Vet inte om det är exakt, men det här kom jag fram till, och det var det här jag ville veta i slutändan. 2st Suited Färg/Färgdrag 1/8,5 11,7% 2st Connectors Stege/Öppet Stegdrag 1/8,5 11,6% 2st Suited Connectors Färg/Färgdrag/Stege/Stegdrag 1/4,5 22% 2st Suited (0/1-Gap)Connectors Färgdrag, Stegdrag, 2-Par, Trips 1/4 25% Citera
wc3ard Postad 12 Februari , 2019 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2019 A) Ja, eftersom bordet paras ibland, så får det vara med i beräkningen. B) Ja, Färdig stege inkluderas som stegdrag (eftersom det t.om är bättre) Samma med färg förståss. C) Ja, Floppen blir som den blir, så alla floppar ska räknas. D) Ja, Floppen får bli 3st i hjärter även om jag har spader, men det räknas inte som ett färgdrag. (Runner runner färg är värdelöst, t.om ännu sämre än hålstegedrag) Men som sagt tror jag att jag fick svaren på mina frågor redan, som jag publicerade här ovanför, så den som vill får använda sig av den. Har även mer statistik om någon vill ha. Citera
Recommended Posts