Gå till innehåll

Foldar, kastar korten och korten landar på rygg!


Suppe

Recommended Posts

Vad händer då?

Säg att det är tre pers kvar i given, inkl jag, jag foldar och slänger mina kort så att dom landar på rygg och dom andra två personerna ser vad jag hade.

(Nu menar jag alltså efter att iaf floppen har kommit upp och senare)

 

Har funderat över det ett tag och jag har för mig att jag såg det på WPT (el liknande) där någon råkade slänga upp en 6'a som va rätt så betydelselös just då, verkade bara som att ingen brydde sig.

 

Någon som sett något liknande eller varit med om det som kan upplysa en nyfiken om vad som sker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din hand är död när du visar korten för någon spelare, slänger du handen så dödar du den ju då också. Däremot är det väldigt moraliskt tvivelaktigt att göra så.. gör du det av misstag så är det väl inte mer än det.. görs det med flit så ska man passa sig så man inte blir ivägkörd från bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, undrade mest för att man ser pokerproffsen kasta iväg sina kort ända bort till dealern, ser inte så säkert ut varje gång. Måste ju hänt några gånger att dom åkt upp, alla kan ju inte kasta lika bra som Chris Furgoson.

 

Men då är det bara en tillsägelse som gäller och att man lugnar sig med korten, va bara det jag ville veta.

 

Finns ju många scenarios man kan tänka sig där det skulle kunna vara till en rejäl fördel för en av dom andra spelarna så jag trodde att det kanske va värre straff än en tillsägelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som sett något liknande eller varit med om det som kan upplysa en nyfiken om vad som sker.

Kommer du ihåg Full Metal Jacket när marinnissarna korrigerar sin oduglige fete kamrat? Det är vad som händer. Var nervörs, var väldigt nervös...

 

Jo tänkte nästan så första gången man spelade live på klubben, la ner dom och putta lite försiktigt in dom mot mitten ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi brukar spelar så att om det vänds upp i given blir det omgiv, om det vänds efter någon hunnit satsa något, dör handen och den som sist talade tar tillbaka sin eventuella bet, så att alla som inte lagt sig lagt lika mycket i potten, sen så räknas alla dom som all-in, och resten av korten läggs ut och sen blir det visning... Det funkar bra för oss!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi brukar spelar så att om det vänds upp i given blir det omgiv, om det vänds efter någon hunnit satsa något, dör handen och den som sist talade tar tillbaka sin eventuella bet, så att alla som inte lagt sig lagt lika mycket i potten, sen så räknas alla dom som all-in, och resten av korten läggs ut och sen blir det visning... Det funkar bra för oss!

Problemet med det är ju att det är ett system som är grymt utnyttjingsbart. Någon kan hjälpa en polare, eller någon kan slänga upp sina kort av något turneringsskäl, någon kan slänga upp sina kort för att de helt enkelt är nyfikna. Etc.

 

Personligen så skulle jag vara mycket mer benägen att bara visa alla spelare korten, eller till och med lägga dem någonstans fullt synligt och sedan spela ut handen.

 

Sedan kan det också vara lämpligt att syndaren blir tvungen att posta en död mörk nästa runda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med det är ju att det är ett system som är grymt utnyttjingsbart. Någon kan hjälpa en polare, eller någon kan slänga upp sina kort av något turneringsskäl, någon kan slänga upp sina kort för att de helt enkelt är nyfikna. Etc.

 

Jo, det är det, men gör man det med flit, eller upprepade gånger så får man böta eller bli utesluten ur partiet. Men vi känner ju alla varandra, och litar på varandra, så det funkar ganska bra i vårt gäng. Dessutom så blir folk ganska sura när kort vänds upp, så den som gjort det vill inte göra det igen. Och det har funkat, folk har blivit försiktigare och färre och färre kort har vänds upp. Vi spelar dessutom aldrig turneringar.

 

Personligen så skulle jag vara mycket mer benägen att bara visa alla spelare korten, eller till och med lägga dem någonstans fullt synligt och sedan spela ut handen.

 

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Men om du vänder upp korten så blir din hand död, och du kan inte spela ut handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Men om du vänder upp korten så blir din hand död, och du kan inte spela ut handen.

 

Johan menar inte att spelaren spelar vidare utan att korten som visades ligger kvar, och eller /visas upp, och att handen sedan spelas klart. Den som visar kort från handen har givetvis en död hand...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan menar inte att spelaren spelar vidare utan att korten som visades ligger kvar, och eller /visas upp, och att handen sedan spelas klart. Den som visar kort från handen har givetvis en död hand...

 

Jaha, ok. Så spelade vi förut. Men problemet är ju att kortet kan ha ganska stor betydelse för någon/några spelare. Fast det händer ju inte så ofta att kort vänds upp, så det är knappast att så ett par uppvända kort kommer att göra skillnad mellan vinst eller förlust för någon. Men vi kör iaf som jag skrev, och det funkar fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan menar inte att spelaren spelar vidare utan att korten som visades ligger kvar, och eller /visas upp, och att handen sedan spelas klart. Den som visar kort från handen har givetvis en död hand...

Ja det var så jag menade. Situationen gällde ju från början någon som redan hade foldat så det var ju självklart. Men om någon verkligen skulle vilja spela en hand mot mig där de har sina kort öppna så skulle jag nog vara mottaglig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...