Gå till innehåll

León bygger rulle utan egen insats!


León

Recommended Posts

Hejsan.

Har alldeles precis börjat lira nätpoker. Har tidigare bara lirat poker med polarna, med blandade resultat. Ligger väl totalt på -100 kr.

Så förra veckan upptäckte jag pokerforum.nu. Läste runt lite, och sedan såg jag infon om frirullarna. Tänkte, att man kan försöka bygga en rulle med hjälp av frilrullarna.

 

Hände en rätt rolig sak på en av frirullarna igår. Var med i Expekts $1000 frirulle. Kom på plats 1050 av 10000. Åkte ut på ett lite snöprligt sätt, även om det är den bästa placeringen jag fått på dom kanske 7 expekt frilrullar jag varit med.

Hade 4000 i chip, och är dealer. Dom tre första callar på 500, den fjärde höjer till 1000, en till efter honom callar sen är det min tur.

Hade fått pocket kung, och ville mjölka in så mycket pengar som möjligt pre-flop. Ligger säkert redan då runt 4000 chips i potten.

Men jag går all-in med 4000. Sedan går killen efter mig all-in med 5000, nästa foldar, men dom tre nästföljande går alla med, varav två då gick all-in.

 

Kanske runt 30k marker i potten då. Chipleadern i hela turneringen hade runt 40k då.

Så visar alla händerna innan floppen.

Jag har KK, han till vänster om mig har QQ, nästföljande har AJ on-suit, nästa har AT on-suit, en har AQ off-suit, och den sista har precis som mig KK.

Iochmed det var mina triss chanser borta. Men har ju för tillfäller delad bäst hand med pocket kung.

Så kommer floppen, T-3-4. Fortafarande bäst hand...

På rivern kommer 7, som inte gör någon skillnad för nån.

Men till slut på turnen kommer Q, och han till vänster om mig får triss i damer, och vinner hela potten.

 

Har lirat frirullar hos framförallt Expekt. Men även på PokerChamps och Absolute Poker, även fast det inte är så höga prispotter.

 

Registrerade mig idag på Everest Poker, när jag såg deras $100 välkomstbonus, utan att man behöver sätta in pengar tydligen.

Men har inte fått nå $100 att spela för.

Ska man göra något speciellt för att få dom att spela för?

Sedan undrar jag bara en sak till, visst kan man bygga en stege med A-2-3-4-5?

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan.

[snip]

Registrerade mig idag på Everest Poker, när jag såg deras $100 välkomstbonus, utan att man behöver sätta in pengar tydligen.

Men har inte fått nå $100 att spela för.

Ska man göra något speciellt för att få dom att spela för?

Hejsan!

 

Ja, du måste spela en massa rejkade händer för att "tjäna in" den där bonusen. Det tar lång tid på de lägre nivåerna dock. Ett tips är att titta på Parbets erbjudande om $10 gratis som lades in idag (kolla under onlinepoker).

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset. Hade kanske missat det annars.

 

Lirade en frirulle idag på Absolute Poker. Gick hyffsat bra ett tag, men gick all-in med halvdana kort. En semi-bluff. Blir synnad och förlorar.

Annars tycker jag att Absolute Poker verkar lite skum. Får i princip varje hand minst en J/Q/K/A. Och av dom sajterna jag lirat på tycker jag att motståndet i frirullarna är helt klart sämst där.

 

Lirade även en frirulle på Everest Poker, och där hade jag minsann inte samma tur med korten.

Fick inte många spelbara händer, och när jag väl fick en bra K-Q, går motståndarn all-in. Jag synar och han visar pocket ess. Förlorar handen och åker ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så kommer floppen, T-3-4. Fortafarande bäst hand...

På rivern kommer 7, som inte gör någon skillnad för nån.

Men till slut på turnen kommer Q, och han till vänster om mig får triss i damer, och vinner hela potten.

[OT]Onödig kommentar kanske, men det fjärde kortet kallas turn och river kommer sist. 8-) [/OT]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så kommer floppen, T-3-4. Fortafarande bäst hand...

På rivern kommer 7, som inte gör någon skillnad för nån.

Men till slut på turnen kommer Q, och han till vänster om mig får triss i damer, och vinner hela potten.

[OT]Onödig kommentar kanske, men det fjärde kortet kallas turn och river kommer sist. 8-) [/OT]

Ahh.. Glömmer alltid bort vilken som är vilken, men tack för påminnelsen iallafall.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde gratisborden på Everest Poker. Kom hyggligt fort upp i $0.25. 8-)

Sätter mig vid ett bord. Då jag har kvar $0.16 går jag all-in med A-K Off-suit. En synar med K-8 Off-suit.

Och på floppen kommer en 8. Får heller ingen hjälp av turnen och rivern, så förlorar.

Men var ju skoj iallafall. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolute poker freeroll har jag vunnit 1 gång :)

 

Kommit 7 i deras bobblehead.. Top 18 placeringar 7 ggr. Slutade på 7 plats igår..

 

Tycker deras frirullar är relativt enkla..

 

Pokerchamps har också freerolls varje timma som är relativt enkla också..

 

Inte spelat poker så länge märker jag. Men man måste ju börja från noll som alla andra.. Läs några pokerböcker också och kolla när proffsen lira så lär man sig.

 

/Jimmy

 

Lycka till med lirandet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krippa: Jo man tackar. Men hade för lite tålamod. Hade fått värdelösa kort fram tills jag fick K-Q, och tänkte att jag tar en chans.

 

Master Flash: Håller med. Tycker själv att Absolute Pokers frirullar är dom enklaste.

 

För övrigt har jag fått upp Parbet bonusen på $10 till $18.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick med i ett table med max $10 buy-in. På en hand dubblar jag det jag hade kvar just då.

Har cirka $28 nu. :)

 

*** Export for Game: Texas Holdem Game number: 444932845 ***

Date: 8/3/2005 2:16:35 PM

Game: 444932845: Table: The Simple Life

Normal Table No Limit 0.10/0.20

Rake: 0.30

Seat: 1 ohforf

Seat: 2 FatKjaell

Seat: 3 earthangel45

Seat: 4 gonka

Seat: 5 MrMagooo

Seat: 6 Leon

Seat: 7 Ballyman

Seat: 8 KajunW

Seat: 9 Clarus (Dealer)

Seat: 10 QKA23

 

------------------

OpeningBetRound

------------------

QKA23 : Posts small blind 0.05

ohforf : Posts big blind 0.10

earthangel45 : Posts 0.10

Ballyman : Posts 0.10

KajunW : Waiting for big blind

** Dealing down cards **

Dealt to Leon [ Jc Ac ]

FatKjaell : Folds

earthangel45 : Checks

gonka : Calls for 0.10

MrMagooo : Calls for 0.10

Leon : Raises for 0.80

Ballyman : Folds

Clarus : Folds

QKA23 : Folds

ohforf : Folds

earthangel45 : Folds

gonka : Calls for 0.70

MrMagooo : Calls for 0.70

------------------

** Dealing flop cards ** [ Kh, 5d, Qs ]

------------------

gonka : Checks

MrMagooo : Bets 1.00

Leon : Calls for 1.00

gonka : Folds

------------------

** Dealing Turn ** [ Ts ]

------------------

MrMagooo : Checks

Leon : Bets 1.50

MrMagooo : Raises for 6.00

Leon : Went all-in 5.45

MrMagooo : Calls for 0.95

------------------

** Dealing River ** [ 9h ]

------------------

 

------------------

Showdown

------------------

MrMagooo [ QS, QD, 10S, 10C, KH - Two Pair ]

Leon [ AC, KH, QS, JC, 10S - Straight ]

 

------------------

Result

------------------

QKA23 Mucked Cards

ohforf Mucked Cards

earthangel45 Mucked Cards

Ballyman Mucked Cards

KajunW No Cards

FatKjaell Mucked Cards

gonka Mucked Cards

MrMagooo Showed Cards

Leon Showed Cards (Winning) 18.35

Clarus Mucked Cards

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tag sen jag uppdatera. Kan säga att jag har exakt €44.38 just nu vilket motsvarar cirka $55. När jag hade kommit upp till $35 upptäckte jag SnG`s.

Körde $2+$0.20 SnG. I början kom jag aldrig ITM och var ett tag nere på strax över $20. Men tillslut vann jag en och vann då $15. Har vunnit yterliggare 2 SnG`s senn dess, och kommit 3:a i en ($6).

 

Satsade dessutom €5 idag på fotboll var variationens skull. Var ju match mellan Chelsea - Arsenal. Är själv Liverpool fan, så ville ha någon att hålla lite mer på, så jag satsa €5 på Chelsea till oddset 2.31. Chelsea vann med 2-1 (Tack Drogba) och kunde inkassera cirka €11,5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara lirat en SnG ($2+$0.20) idag fast med 30 personer istället för 15 så prispotten var dubblad. Och efter cirka 90 minuters spel vinner jag den, och tar första priset på $30.

Har då $80 dollar som jag växlar till € och får då cirka €67. Hyffsat nöjd med att gått från €9 till €67, så jag cashar ut €65. Sparade €2 för lite betting. :D

Dock förlora ju Malmö ikväll, så dom €2 rök direkt.

 

Ska sätta in en del av dom €65 som jag cashade ut på BestPoker. Så mitt pokeräventyr är inte slut än.

Började utan ett öre, och har fått ihop 600 kr nu. Ganska hyffsat för en nybörjare tycker jag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag fråga vad du har för riktlinjer med denna dagbok? Är det för att du ska dela mig dig av utdragningar?

Jag ser liksom inte att du har några mål med detta. Du utvecklas väl lika mkt utan att skriva dagbok, hitils har jag iaf inte sett någonstans att du fått någon speciellt konstruktiv kritik.

Jag kanske har jättefel men skulle det inte vara bättre att posta HH's på de spel du är osäker på och läsa runt lite på pf.nu för att snappa upp lite?

 

Som sagt kanske jag har jättefel men för mig känns det fel att läsa en dagbok av någon som inte vet att en stege kan bildas från A till 5, om det inte var så att jag missade ironin.

 

Ärtor (HEHE!)

 

EDIT: Kanske var dåligt förklarat. Om någon vill ha en bättre förklaring så be om det så kanske jag ljuger ihop något imorgon, är alldeles för trött nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hehe. Kollade vilka inlägg jag skrivit, och kom in på min gamla dagbok här. Kan bara smålé då jag läser vad jag skrev. Var ju en riktigt fisk på den tiden.

 

Men till saken. Det går att bygga bankrulle utan att själv casha in pengar, och det var ju det som var mitt mål. Fick för lite mindre än en månad sen $25 på NordicBet via ett pokertest. Igår kunde jag casha ut €5000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar på den gamla goda tiden för två månader sen??????

LOL

Verkar ju inte ha koll på matten du. 3 månader är det. Och nog fan är dagboken gammal, om jag inte skrivit nåt i den på 3 månader. Ska det gå 3 år innan den kan kallas gammal eller?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...