Gå till innehåll

FLT - Riverbet eller check?


Mjonasson

Recommended Posts

Jag försöker bättra på mina valuebets och bli lite aggresivare på river. Frågan här är om jag skall beta igen på river eller check/calla?

 

Party Poker 2/4 Hold'em (7 handed) converter

 

Preflop: Hero is MP1 with A:heart:, K:diamond:.

1 fold, Hero raises, 1 fold, CO 3-bets, 1 fold, SB calls, 1 fold, Hero caps, CO calls, SB calls.

Inte så mycket att säga, både SB och CO är ganska lösa preflop, så jag cappar här.

 

Flop: (13 SB) K:club:, 8:club:, A:spade: (3 players)

SB checks, Hero bets, CO calls, SB calls.

Sådärja, det här gillar vi. Eftersom det är en tvåfärgad bräda väljer jag att beta ut, då jag verkligen inte vill ge frikort.

 

Turn: (8 BB) 9:spade: (3 players)

SB bets, Hero raises, CO calls, SB calls.

Hoppsan, där vaknade SB till liv. Jag sätter honom på A9 eller K9, jag tror inte han skulle beta ut från ingenstans med ett färgdrag. Jag höjer för att se vad som händer. Han kan ju sitta med ex 99. CO väljer att syna två kalla här vilket känns lite oroande, men känns lite som ett färgdrag.

 

River: (14 BB) 9:diamond: (3 players)

SB checks, Hero checks, CO checks.

Hmm.. nu börjar det bli jobbigt, jag väljer dock att checka med tanken att calla om någon betar.

 

Final Pot: 14 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade betat river också. Jag tror inte SB bet på turn betyder så mycket, oftast tyder det på en ganska svag hand. Hade han träffat två paret borde han ju försökt sig på en check-raise. Antagligen sitter han med ett svagt A och testar vattnet. CO sitter antagligen på A med sämre kicker än din, kanske i klöver iom cold-call på turn, han kan även ha höga pocket 10-QQ som han har svårt att lägga. AA, KK hade han ju höjt. Så jag tror du leder alltså en bet på river, då jag inte tror 9an hjälp någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värdebetta på river här tycker jag, många svagare händer som betalar av här, tråkigt om du blir höjd men är det bara ett bett till så måste du nog syna det.

 

SB skulle jag tippa sitter på ett A med hyffsad kicker och CO missade något drag eller synar ner med AQ eller QQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hmm.. nu börjar det bli jobbigt, jag väljer dock att checka med tanken att calla om någon betar. [/color]

 

 

Här kan du nog beta för värde på River, själva tanken du gör är lite galen tycker jag. Bättre om du säger: - Jag kan ha bästa handen så jag betar.

 

Ehh, är inte 100% men det borde vara lite feltänk över det där. Nu håller jag visserligen med om att han ska betta på rivern i den här handen men att tänka på rivern "Jag KAN ha bästa handen så jag bettar" är fel. Det som är nyckeln är att du måste kunna vinna mot händer som kan tänkas calla dig. I den här handen så finns det en uppsjö av händer som synar på rivern som är slagna av AK o därför är en bet rätt, men det han ska tänka är "Jag HAR den bästa handen o därför betar jag".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...