Gå till innehåll

NL - AK/AQ i SB/BB mot raise


iremmats

Recommended Posts

Vill bara ha liten diskussion till hur man bör spela AKs,AKo,AQs,AQo när man sitter i SB/BB och möter en raise från någon som kommer ha position på en resten av handen.

 

Hur mycket bör man raisa? Är syn ett alternativ? Mot lite olika spelartyper naturligtvis. 6-manna cashgame antas..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror lite på spelaren och hur mycket båda har framför sig men generellt vill jag aldrig syna med AQo/s (något jag kan tänka mig att göra ibland med AK) utan antingen ta kommando genom att reraisa alternativt folda.

Under förutsättning att den första höjningen var "riktig" ca 4x bb brukar 3-4 x höjningen vara lagom.

 

Floppen sedan får man ju läsa så gott det går och spela beroende på hur man brukar spela i andra liknande situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
AQ hade ja kastat utan att fundera. Med AK, raisa precis som nån sa innan, 3-4 ggr höjning. Säg att han raisar $1-2 hade ja raisat åtminstonde 5, har han en monsterhand smaskar han på igen, då är de lätt å lägga sej

 

Hmm, tightaste pokern jag har hört om , kastat utan att fundera ? Nej hade jag inte haft read så hade jag nog synat, har jag read på spelaren är väl beslutet ganska enkelt, en lös aggro spelare hade jag nog också bara synat iomed att jag vill inte ha för stor pott om jag inte prickar, en spelare med 5 % pf raise hade jag däremot kastat mot ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AQ hade ja kastat utan att fundera. Med AK, raisa precis som nån sa innan, 3-4 ggr höjning. Säg att han raisar $1-2 hade ja raisat åtminstonde 5, har han en monsterhand smaskar han på igen, då är de lätt å lägga sej

 

Hmm, tightaste pokern jag har hört om , kastat utan att fundera ? Nej hade jag inte haft read så hade jag nog synat, har jag read på spelaren är väl beslutet ganska enkelt, en lös aggro spelare hade jag nog också bara synat iomed att jag vill inte ha för stor pott om jag inte prickar, en spelare med 5 % pf raise hade jag däremot kastat mot ;)

 

 

kastat utan å fundera kanske va lite väl :) men ja mena att den handen ofta ställer till problem för mej, men som du säger, beror ju på vem som raisat, men ska ja spela AQ hade ja reraisa iom positionen, men ja hade hellre reraisat med 89s än AQ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...