Gå till innehåll

NLT - Trn, 17/8, 24hPOKER, 2.5k, grattis Nusseman!


parre

Recommended Posts

Tackar, tackar. Skönt att det går bra att lira tisdagsturneringen även efter strukturbytet. Jag levde ju på deras 50$ rebuy förut, men nu när det är 75$ + 1 rebuy har det blivit lite svårare, pga något färre riktigt dåliga spelare lirar och att de som lirar gör mer rätt nu när det inte finns nån add-on de kan strunta i att köpa osv. Förut var det ju 50$ +rebuys + 1 add-on med dubbla antalet marker mot inköpet. på 40 pers var det kanske 5-10 som gjorde add-on :roll:

 

Hur som helst, 24h upphör aldrig att förvåna med sina otroligt fina spelarbas bestående av kompletta nötter. Min enda svacka kom när jag gjorde ett i mina ögon lysande spel som funkade som det var tänkt, men gick åt skogen ändå:

 

klemens (3,670.00 in seat 1)

JohanHjort (1,760.00 in seat 7)

Nusseman (1,830.00 in seat 9)

 

Dealer: jry

Small Blind: Nusseman (75)

Big Blind: klemens (150)

 

Nusseman was dealt: Ts - Ah

 

mem9897 Fold

Nacken Fold

GAR Fold

Julie Fold

zuma123 Fold

JohanHjort Raise (450)

jry Fold

Nusseman All-In (1,755)

klemens Call (1,680)

JohanHjort Fold

 

Flop Qh - 2h - 7d

Turn Qh - 2h - 7d - 8h

River Qh - 2h - 7d - 8h - Qd

 

Nusseman shows: Ts - Ah (a pair of queens)

klemens shows: Jh - Kh (a flush, king high)

 

klemens wins: 4,110.00 (with a flush, king high)

 

Vem utom klemens hittar syn med KJ efter en raise och en reraise all-in av bordets två för tillfället tightaste spelare? Klemens är en härlig kille, dubblar man inte upp mot honom nån gång under turneringenär det nåt fel :)

 

Efter rebuy och paus skärpte jag till mig lite mer och då var det ganska enkelt. Klemens, Julie och Hope var de största anledningarna till min relativt enkla resa. Helt otroligt att man frivilligt betalar 75$ för att spela så dåligt. Heads up spelet var det mest passiva jag någonsin sett, 6-7 av 10 händer var fold preflopp! Det vara bara att dra i bromsen och vänta på att Fi skulle höja preflopp, ställa in och vinna potten osynad. Jag fick inte syn förrän jag ledde med 92K mot 12K och då hittade jag A9 som fick syn av JTs. Enkelt ;)

 

Johan, handen där du åkte ut, hur tänkte du där? Hade du inte koll på killen?. När du synade ett enkelt omslag preflopp i bb så sa jag till min sambo att om killen Johan lirar mot checkar floppen kommer Johan åka ut och det gjorde du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grattis! kollade in finalbordet ett tag, är det en helt medveten strategi att inte lira en hand om det inte är AA eller KK?

 

verkade som du foldade 3 varv i stort sett när du satt i chiplead, är det värt att vänta så länge och låta småstackarna bråka?

 

du kom inte igång förrän det var 4 st kvar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, tackar. Skönt att det går bra att lira tisdagsturneringen även efter strukturbytet. Jag levde ju på deras 50$ rebuy förut, men nu när det är 75$ + 1 rebuy har det blivit lite svårare, pga något färre riktigt dåliga spelare lirar och att de som lirar gör mer rätt nu när det inte finns nån add-on de kan strunta i att köpa osv.

Håller med om spelarbasen, men man kan ju fortfarande adda on om man inte köpt en gång.

 

Hur som helst, 24h upphör aldrig att förvåna med sina otroligt fina spelarbas bestående av kompletta nötter. Min enda svacka kom när jag gjorde ett i mina ögon lysande spel som funkade som det var tänkt, men gick åt skogen ändå:

 

klemens (3,670.00 in seat 1)

JohanHjort (1,760.00 in seat 7)

Nusseman (1,830.00 in seat 9)

 

Dealer: jry

Small Blind: Nusseman (75)

Big Blind: klemens (150)

 

Nusseman was dealt: Ts - Ah

 

Johan, handen där du åkte ut, hur tänkte du där? Hade du inte koll på killen?. När du synade ett enkelt omslag preflopp i bb så sa jag till min sambo att om killen Johan lirar mot checkar floppen kommer Johan åka ut och det gjorde du.

Jag är jättesjuk och hade tagit ordentligt med morfinberikad hostmedicin tidigare på kvällen. Plus att han ju inte direkt var tight preflopp så sannolikheten han hade bra kort var ju väldigt liten, tyvärr så fick inte jag ett piss i kortväg och kände mig efter ett tag tvungen att åtminstone försvara min mörk en gång. När floppen kom så tänkte jag att jag struntar i det eftersom han är tomtig nog att syna med A-högt eller något sånt. Sen på turn så fick jag ett färgdrag och kunde helt enkelt inte hålla mig. Men *så* bra read hade jag inte på honom, jag visste att han var en synstation preflopp, postfloppspelet hade jag inte alls lika bra koll på. Tanken var mest att nu jävlar får du sluta bråka med min mörk, och att om båda missar så är det min pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om spelarbasen, men man kan ju fortfarande adda on om man inte köpt en gång.

 

Nix, du kan göra en rebuy i pausen om du har färre än 2500 marker.

 

Jag är jättesjuk och hade tagit ordentligt med morfinberikad hostmedicin tidigare på kvällen. Plus att han ju inte direkt var tight preflopp så sannolikheten han hade bra kort var ju väldigt liten, tyvärr så fick inte jag ett piss i kortväg och kände mig efter ett tag tvungen att åtminstone försvara min mörk en gång. När floppen kom så tänkte jag att jag struntar i det eftersom han är tomtig nog att syna med A-högt eller något sånt. Sen på turn så fick jag ett färgdrag och kunde helt enkelt inte hålla mig. Men *så* bra read hade jag inte på honom, jag visste att han var en synstation preflopp, postfloppspelet hade jag inte alls lika bra koll på. Tanken var mest att nu jävlar får du sluta bråka med min mörk, och att om båda missar så är det min pott.

 

Ok, då kan jag tillägga att han

 

1. inte enkelhöjde i tidig position speciellt ofta, antingen limpade han eller tog i lite mer. Visserligen betyder det inte så mycket eftersom han spelade helt irrationellt preflop, men en liten varningsklocka ringde i mitt huvud och jag hade inte synat med 74o trots hans bristande spelförmåga. Jag tror att jag hade ställt in om jag skulle spelat en liknande pott, fast kanske med något bättre kort då eftersom han hittade väldigt många konstiga synlägen.

 

2. Han check/foldade inte speciellt många floppar, däremot bet/foldade han frekvent. Slutsatsen är att han oftare verkar betta med dåliga drag eller bluffar och checka bra drag och stål. Inte helt rätt läge att ställa in med ingenting alltså.

 

Hur som helst lirade du bra förutom där tycker jag, men som jag sagt ett par gånger: din svaghet är att du utnyttjar lägen som inte alltid finns. Liite bättre reads eller liiite lugnare spel i limpade eller enkelhöjda potter, speciellt när du har stora eller lilla mörken, så blir du riktigt jäkla läskig att möta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...