Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Pokerstars $0.50/1 FL7CS/8, 7 manna (0.05 ante, 0.25 bring in)

Inga reads.

Hero is BI+6

3rd street (½ SB)

BI: ( X X ) 2 :heart: Brings in low

BI+1: ( X X ) J :diamond:folds

BI+2: ( X X ) A :diamond: calls

BI+3: ( X X ) Q :diamond:folds

BI+4: ( X X ) 6 :club: calls

BI+5: ( X X ) T :spade:folds

Hero: (5 :heart: K :heart: ) K :diamond:raises to full bet

BI folds, BI+2 calls, BI+4 calls

Vet inte om man skall spela ett par i kungar med taskig kicker när det är ett ess med i handen och om man i så fall skall göra det för en höjning? Nu agerar ju esset före mig och limpar bara vilket ju antyder en låghand snarare än ett par i ess men ändå?

4th street (4 SB)

BI+2: ( X X ) A :diamond: 3 :spade:checks

BI+4: ( X X ) 6 :club: 2 :diamond:checks

Hero: (5 :heart: K :heart: ) K :diamond: 5 :diamond:bets

BI+2 calls, BI+4 calls

Förbättrar till Kings up medans båda fi plockar upp bra lågkort. Kommer ju förmodligen också få behålla bästa positionen om jag inte förbättrar till kåk. Bettar hur som helst ut, rätt eller fel?

5th street (3½ BB)

BI+2: ( X X ) A :diamond: 3 :spade: 4 :heart:checks

BI+4: ( X X ) 6 :club: 2 :diamond: 7 :club:checks

Hero: (5 :heart: K :heart: ) K :diamond: 5 :diamond: 9 :heart:bets

BI+2 call, BI+4 call

Här börjar det bli lite läskigt när båda fyller på eller kanske t.o.m fyller sina lågdrag. Väljer ändå att betta igen. Brukar fortsätta att betta här så länge de är två för att gå över till check-call mode om en av dom foldar. Är det rätt medecin?

6th street (6½ BB)

BI+2: ( X X ) A :diamond: 3 :spade: 4 :heart: 2 :club:checks

BI+4: ( X X ) 6 :club: 2 :diamond: 7 :club: K :club:checks

Hero: (5 :heart: K :heart: ) K :diamond: 5 :diamond: 9 :heart: T :diamond: ???

Vad göra? Risken är ju att man drar till typ 2-3 outs för halva potten här. Å andra sidan så kan man ju fortfarande leda. Antar att alternativen är att betta och hoppas på fri showdown eller checka. Sedan har man ju också frågan hur man hanterar en eventull checkraise om man bettar?

/Bjorn

Postad

Min amatörmässiga analys lyder:

Chansen är ganska stor att du fortfarande har bäst hand då du har två av BI+2:s femmor, så betta på!

Är ni fortfarande 3 kvar på sjunde gatan och du får check-check emot dig, betta igen vare sig du förbättrar eller inte för att ta en extra ½ BB från näst bästa låghanden.

Det sagt, spela aldrig igen (5K)K i en flervägspott! ;)

Postad

Kul med en 7stub HiLo hand. Har spelat det ganska mycket på sistone och börjar gilla det mer än Hold'em.

Jag höjar aldrig preflop med ett par när någon kan ha högre kort. Jag hade nog bara callat. Om han med esset spelar många händer säg mer än hälften och är agro med en bra hand blir det nog en höjning ändå. Mot en tight passive kanske en fold direkt. Bra hand på fjärde klart bet. Kan inte ge frikort på femte och de måste inte ha låg. Stor chans att BI+2 fick låg på sjätte, men jag hade nog bettat för att få BI+4 döda pengar i potten och sedan checka rivern om jag inte fått fullt hus. Checkraise är jobbigt, blir fold om du tror att hand bluffar mindre än 10 % här.