Gå till innehåll

Tiodom gör comeback i turneringspoker! En resa från botten till toppen :)


Charmichel

Recommended Posts

Är 28 gammal och har erfarenhet från att spela på heltid i 4 år under åren 2007-2011, då allt va så enkelt. Med top på 36k dollar vinst på purple lounge.

Hade dålig br managment under den tiden och hade lätt för att slösa bort pengar då jag inte hade så bra respekt för pengar.

Har just nu efter vanliga svensson jobb i 6 år tänkt att ge pokern ett nytt försök. Kommer att vara väldigt noga med bankrullekraven och spelar hellre för lågt. Satte in 200$ på stars och 200$ på 888poker för 3 månader sen och lirat lowstakes mtts.

Br stars nu. 5500$

Br 888 poker 2800$

Spelar för det mesta tidigt under vardagar. Men ibland lyxar jag till det på söndagar. :)

Wish me luck! Ska försöka att krossa borden mot högre nivåer!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Charmichel :

Första veckan efter dagboksinlägget avklarat.

Blev 340 dollar - men mest oflyt i stora spots, sen sämre spel efter det.   Blev dock livespel igår och +1700 så lite plåster på såren där.

  Tar nya tag på måndag!

Livespel i Umeå eller är det bara bland polarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer med en liten summering av denna vecka.  Haft lite funderingar på att byta från 888poker till en annan site. blev winamax och 1000€ insättning.

Börjar ungefär som förra, och har oflyt i high eq spots och ungefär 100 dollar back på 3 dagar. 

Tänkte därför att jag provar att gå ner till 4 bord istället för 6 för att se om spelet blir bättre. Kände mig betydligt mer bekväm och lyckades med 3 finalbord igår 2 4:e platser och 1 2:a plats. 174€ som top.  Samt idag 1:a plats i en turnering på winamax 154€. Bubblar finalbord på hot 7,5, turbo turnering där jag gärna vunnit mina flipps men sånt som händer. AK vs JJ torsk och AQ mot AJ torsk, surt då 1100 dolls on top där. 

Men veckan slutar med ett ok + så det är jag nöjd med. Sista handen från veckans ända 1:a placering. 

Winamax - 6000/12000 NL (5 max) - Holdem - 2 players
Hand converted by PokerTracker 4

Hero (BB): 158.78 BB
SB: 41.22 BB (VPIP: 44.44, PFR: 17.14, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 39)

2 players post ante of 0 BB, SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.77 BB) Hero has  A:diamond: 8:club: 

SB raises to 41.08 BB and is all-in, Hero calls 40.08 BB

Flop: (82.43 BB, 2 players)  3:heart: 4:club: 8:diamond: 

Turn: (82.43 BB, 2 players)  J:diamond: 

River: (82.43 BB, 2 players)  9:spade: 

SB shows  A:club: 4:spade:  (One Pair, Fours)
 (Pre 35%, Flop 9%, Turn 5%)
Hero shows  A:diamond: 8:club:  (One Pair, Eights)
 (Pre 65%, Flop 91%, Turn 95%)
Hero wins 82.43 BB
 

295 € + på winamax

122 $ + på stars

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mars månad avklarad och blev rätt bra resultat.

+4000$ online och +1700kr live

1a Big 22 för 1666$ bästa vinsten.

Kommer att vara i Portugal första veckan i april så blir lite ledigt från spel då. Kommer att testa på surfing för  första gången och det känns mäktigt. Åker med flickvän och en kompis till henne.

Kommer troligtvis tillbaka med ännu mer tagg till pokern och hoppas på att fortsätta gå bra på Mtt fronten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Första pokerveckan i april spelad, med blandade resultat och oturliga badbeats i dom viktigaste lägena. 

Men krigar på och veckan slutar ändå på + så sjukt nöjd med det.  Toppresultat för veckan 4:e plats i big 11 för 495 dollar. 

Om det finns intresse kan jag uppdatera dagligen och lägga upp lite spots som jag är osäker på. 

-30 € Winamax 

+365 $ Pokerstars

Ses nästa vecka! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Postad (redigerade)

Uppdatering från veckan som va. Förkylning huvudvärk + spel på måndagen va ingen vidare kombo. -182 dollar stars och -65 euro winamax. 

Tuff start på veckan och kände mig inte pigg för spel.  Söndagens homegame hos thegamblingcabin med 1:a plats för 289 dollars på partypoker + biljett till en 215 dollars turnering på stars som jag kommer att spela på tisdag blir veckans höjdpunkt. Så veckan slutar på miniback vilket är helt ok. 

-185 $ pokerstars

- 72 € winamax

+270 $ partypoker 

 

Redigerad av Charmichel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...