Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag spelade en SnG och satt som chip leader då vi var fem kvar. Men så, i den ena handen efter den andra, förlorade jag delar av min stack tills dess att jag snöpligt åkte ut på femte plats. Denna handen bidrog till förlusten och jag är tveksam om jag spelade den särskilt väl.

SnG 10+1, 5 kvar, blinds 75/150

SB - $615

BB - $1340

UTG - $860

MP - $3170

Hero - $1640 [ 2h , 2d ]

PREFLOP

1 fold, MP calls 150, Hero calls 150, SB raises (all in) to 690, BB folds, MP folds, Hero calls 540

När jag synade efter MP tänkte jag att det vore bäst att se floppen billigt och kanske kunna ta den om de checkar till mig, i bästa fall dubbla om jag träffar. SB hade troligast inte ett par och isf var väl oddsen till min fördel? Hur skulle du spelat här?

Postad

Limp finns inte på kartan iaf.

Om killen som limpar innan dig, gör det rätt ofta och kan släppa handen mot en allin, så skulle jag ställa in.

Annars fold.

I din situation när du limpat och sen SB ställer in, så skulle jag syna om jag får runt 3ggr markerna på synen.

För övrigt så skulle det vara en soklar allin tycker jag, om du var först in i potten.

Postad

Varför skulle han troligast inte ha ett par?

Jag ställer lätt in med låga PP om jag är shortstacked.

Mot Ax är du knappt nån favorit alls.

Helt fel att syna där, som bäst har du coinflip. Vänta på bättre lägen där du trycker in degen först.

Postad

Jättefel att syna, men när du väl synat och får en sån liten all-in mot dig måste du absolut syna med de pottoddsen. Men det finns helt enkelt inte att syna preflopp i det här stadiet av en SnG, all-in eller fold, alltid.

Postad
Jag spelade en SnG och satt som chip leader då vi var fem kvar. Men så, i den ena handen efter den andra, förlorade jag delar av min stack tills dess att jag snöpligt åkte ut på femte plats. Denna handen bidrog till förlusten och jag är tveksam om jag spelade den särskilt väl.

SnG 10+1, 5 kvar, blinds 75/150

SB - $615

BB - $1340

UTG - $860

MP - $3170

Hero - $1640 [ 2h , 2d ]

PREFLOP

1 fold, MP calls 150, Hero .....

Enkel push!

Postad

Tokfel spelat. Folden är given preflop. Mindre fel vore ju att trycka in men chansen är ju extremt stor att du får syn av någon när du har en shortstack och en limpare som är kvar att agera.

Finns bara fold och all-in när blindsen är så höga.

Postad
Tokfel spelat. Folden är given preflop. Mindre fel vore ju att trycka in men chansen är ju extremt stor att du får syn av någon när du har en shortstack och en limpare som är kvar att agera.

Finns bara fold och all-in när blindsen är så höga.

Extremt stor är väl ändå en överdrift. Vissa limpar ju med allt möjligt skräp för o sen lägga sig mot omslag. Och om nu shortstacken skulle syna men BB och limparen lägger sig är inte katastrof.

Så jag tycker man kan pusha här om limparen oftar limpar, och det är troligt att han släpper sin hand.

Men ofta så skulle det bli fold, utan special read på limparen.