zidio Postad 30 Juli , 2005 Rapport Postad 30 Juli , 2005 Hej. Skulle vilja ha lite tips om hur ni spelar om ni får in en färg direkt på floppen. Jag har gjort bort mig 2 gånger med detta fenomen genom att jag tror jag varit för passiv. Jag har endast checkat för att inte visa att jag har färgen (Haft esset på hand och någon mer i samma färg) och när någon höjer har jag endast gått med för att invänta turn. När turn kommer har ja någon gång testat att bara checkat då han betar ännu mer och jag går med... När rivern sen kommer så betade jag ALL-IN eftersom jag var så fokuserad på att jag hade bästa handen utan att uppmärksamma att det kommit ett par på bordet vilket gjorde att någon kunde ha kåk vilket han också hade. Efter att jag gjort bort mig ett par gånger så har ja börjat beta lite direkt efter floppen när jag sitter med färgen, många lägger sig då och jag kan ibland få potten, vilket är bättre än att torska en all in... Min fråga är hur skulle ni ha spelat detta för att få så bra pott som möjligt. /Zidio * RP och flytt till THe - QoS * Citera
Tobbo Postad 30 Juli , 2005 Rapport Postad 30 Juli , 2005 Beror ju helt på motståndet..är dom calling stations så ska du betta -> dom callar med par/draws. Är dom tighta så vill du att dom får nåt = checka. Check/call även om motståndaren är lite väl bluffvillig men betta då turn. Om en tight/aggro spelare bettar så reraisa 2-3x bettet visar han svaghet på turn så betta halvpot eller liknande. Så skulle iaf jag lirat men jag är allt ifrån bäst på poker hoppas nån grillar mig. Citera
Recommended Posts