DallasTower Postad 30 Juli , 2005 Rapport Postad 30 Juli , 2005 Har lirat ~50 händer vid bordet. Spelar mer eller mindre varje dag på dessa bord men FI har jag aldrig sett förut. Ingen koll på honom med andra ord. Jag ligger lite back på bordet, men har fyllt på och ligger för tillfället över fullt inköp. Game #749519434: Texas Hold'em No Limit ($1/$2) - 2005/07/30 - 09:32:49 (GMT) Table "Menkent" Seat 1 is the button. Seat 1: Dallna (US$226.07 in chips) Seat 2: Ernes2 (US$187.62 in chips) Seat 3: guesswho (US$609.94 in chips) Seat 4: Efan32 (US$197 in chips) Seat 5: Tarmac7 (US$202.25 in chips) Seat 6: Dukepride (US$36.13 in chips) Ernes2: posts small blind US$1 guesswho: posts big blind US$2 ----- HOLE CARDS ----- dealt to Dallna [9 J ] Efan32: folds Tarmac7: calls US$2 Dukepride: folds Dallna: calls US$2 Ernes2: calls US$1 guesswho: checks Pot: 8$ Limpar med J9s, inga höjningar preflop. ----- FLOP ----- [A T 8 ] Ernes2: checks guesswho: checks Tarmac7: bets US$2 Dallna: raises to US$6 Ernes2: folds guesswho: folds Tarmac7: raises to US$10 Dallna: calls US$4 Pot: 28$ Floppen är bra för mig, öppen stege och inget färgdrag. FI gör ett minibet. Vet inte riktigt vad jag vill med min veka raise där, ger ju egentligen ingen info alls. FI gör en lika vek reraise och jag synar. ----- TURN ----- [A T 8 ][7 ] Tarmac7: bets US$20 Dallna: raises to US$60 Tarmac7: calls US$40 Pot: 148 $ Stegen sitter på turn, men ger också möjlighet till färgdrag. FI bettar 2/3 pot, jag raisar 3 ggr hans bet och han synar. Ska jag slå om ännu hårdare här? ----- RIVER ----- [A T 8 7 ][8 ] Tarmac7: bets US$130.25 and is all-in Rivern är riktigt tråkig för mig, bordet parar och ger dessutom tredje spadern på brädan. FI ställer in sina sista 130. Hur påverkar det mitt beslut att det är mindre än ett potbet? Är väl mest orolig för TT och 88, AA hade med största sannolikhet höjt preflop. Färgen känns mindre trolig men kan inte uteslutas. Lite åsikter tack! Call eller fold, och varför? Citera
Smokey_McPot Postad 30 Juli , 2005 Rapport Postad 30 Juli , 2005 Potta turn efter hans bet, eller kanske till och med överbetta lite. Beslutet på river blir inte fullt lika svårt då eftersom han inte kan prestera ett särkilt stort bet. Antagligen foldar eller trycker han direkt på turn efter din reraise. Citera
Recommended Posts