juttis Postad 8 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 8 Augusti , 2005 Såhär rockar vi på 0,5/1: Dealt to juttis3 [ Jd Jc ] Willy9292 folds. EineeuQ raises [$3]. exhorn2000 folds. dgunner has joined the table. MuySuave folds. Arsenal_ folds. OrthoBrain folds. jm0c0x folds. >You have options at Table 37146 Table!. phantoon folds. juttis3 calls [$2]. ** Dealing Flop ** [ 5c, Jh, 3c ] juttis3 checks. EineeuQ bets [$2]. >You have options at Table 37146 Table!. juttis3: weak juttis3 raises [$10]. EineeuQ raises [$28]. >You have options at Table 36646 Table!. juttis3: hehe juttis3: thats more like it juttis3 is all-In [$197.38] >You have options at Table 37146 Table!. EineeuQ is all-In [$45.80] ** Dealing Turn ** [ Ac ] ** Dealing River ** [ Th ] EineeuQ shows [ Ad, As ] three of a kind, aces. juttis3 shows [ Jd, Jc ] three of a kind, jacks. juttis3 wins $131.58 from side pot #1 with three of a kind, jacks. EineeuQ wins $155.10 from the main pot with three of a kind, aces. OrthoBrain has left the table. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juttis Postad 8 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 8 Augusti , 2005 Eh, kan man inte ta bort tidigare inlägg!? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juttis Postad 9 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 9 Augusti , 2005 Ett bra exempel på hur man inte ska spela: Dealt to juttis3 [ 3h 5s ] Willy9292 folds. EineeuQ folds. gamblore72 folds. dgunner calls [$1]. MuySuave folds. Arsenal_ folds. murfthsurf calls [$1]. juttis3: sure.. ill post it in my diary in a minute shabadude calls [$1]. phantoon calls [$0.50]. Vinnie8888: ok.. juttis3 checks. ** Dealing Flop ** [ 8h, 3c, 5h ] phantoon checks. juttis3 checks. dgunner bets [$3]. murfthsurf calls [$3]. shabadude folds. phantoon folds. juttis3 raises [$12]. >You have options at Table 37146 Table!. dgunner raises [$34]. murfthsurf folds. juttis3: hmm.. set? juttis3: lets see juttis3 is all-In [$128.23] >You have options at Table 36646 Table!. dgunner is all-In [$42.65] ** Dealing Turn ** [ Kc ] Vinnie8888: lol ** Dealing River ** [ 6s ] dgunner shows [ 8s, 8c ] three of a kind, eights. juttis3 shows [ 3h, 5s ] two pairs, fives and threes. juttis3 wins $60.58 from side pot #1 with two pairs, fives and threes. dgunner wins $164.30 from the main pot with three of a kind, eights. yeah Trodde i min enfald att killen satt på ett överpar (något som det lilla flop-bettet berättar att han inte gjorde) alt. ett lågt sätt som jag skulle kunna skrämma honom att lägga. Men man skrämmer inte 0,5/1-spelare till att släppa set (något som jag borde veta vid det här laget). Så komigen, jag behöver höra hur dum jag är! Helt klart anus! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
richardd Postad 9 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2005 Som någon annan har sagt här nånstans, "2par spelas med känsla inte genom att dunka in degen". Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juttis Postad 9 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 9 Augusti , 2005 Bra sagt! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juttis Postad 10 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2005 Trist lay down: Seat 8 is the button Total number of players : 10 Seat 1: Stegelhare ( $136.16 ) Seat 3: poolschool55 ( $29.67 ) Seat 7: juttis3 ( $142.70 ) Seat 9: uRdRznIPlay ( $133.90 ) Seat 2: art1art ( $155.38 ) Seat 8: Samphas76 ( $28.85 ) Seat 5: SonnySixgunn ( $116.77 ) Seat 10: IOWNUMAGGOT ( $212 ) Seat 4: BrainDoctor ( $80.50 ) Seat 6: ZHOU888 ( $54 ) uRdRznIPlay posts small blind [$0.50]. IOWNUMAGGOT posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to juttis3 [ 3d 3c ] Stegelhare calls [$1]. art1art calls [$1]. poolschool55 folds. BrainDoctor calls [$1]. SonnySixgunn calls [$1]. ZHOU888 folds. juttis3 calls [$1]. Samphas76 folds. uRdRznIPlay calls [$0.50]. ** Dealing Flop ** [ 4s, 3s, 8s ] uRdRznIPlay checks. IOWNUMAGGOT checks. Stegelhare checks. art1art bets [$4]. BrainDoctor calls [$4]. SonnySixgunn calls [$4]. juttis3 raises [$25]. uRdRznIPlay folds. IOWNUMAGGOT folds. Stegelhare folds. art1art folds. BrainDoctor calls [$21]. SonnySixgunn is all-In. >You have options at Table 37091 Table!. juttis3 folds. BrainDoctor is all-In. ** Dealing Turn ** [ Js ] ** Dealing River ** [ 3h ] BrainDoctor shows [ 7s, 6s ] a flush, jack high. SonnySixgunn shows [ 2s, As ] a flush, ace high. SonnySixgunn wins $36.27 from side pot #1 with a flush, ace high with ace kicker. SonnySixgunn wins $192 from the main pot with a flush, ace high with ace kicker. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
x31xx Postad 10 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2005 Klipp inte bort stackarna om du vill ha någon vettig feedback. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
busen Postad 10 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2005 Iom att du inte skrev ut respektive stackstorlek antar jag att du täcker de andra två. Isf har du på floppen (8*4) c:a 36% för kåken. på turn har du (11*2) c:a 22% för kåken När SonnySixgunn gått all-in ligger det $154 i potten, dvs om du synar ger det dig 86/(154+86) = c:a 35% Nu visste du naturligtvis inte att braindoctor skulle syna men om man lägger till det i beräkningen får du 86/(154+86+54.5) = c:a 29% Allt som allt har du alltså potodds för en syn. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mbman Postad 10 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2005 Med den actionen på floppen bör man ju faktiskt fundera på om man inte är översettad också, Braindoctor som coldcallar där är ju ruggigt läskig och sen en all-in på det...inte helt sannolikt att båda två har färgen, känns som han är uppe mot ett högre set här tycker jag. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
busen Postad 10 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2005 Med den actionen på floppen bör man ju faktiskt fundera på om man inte är översettad också, Braindoctor som coldcallar där är ju ruggigt läskig och sen en all-in på det...inte helt sannolikt att båda två har färgen, känns som han är uppe mot ett högre set här tycker jag. Det är sant. Visste du något om spelarna sen tidigare? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juttis Postad 10 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2005 Dumt river bet? Satte honom på ett drag alt. överpar. ***** Hand History for Game 2510051042 ***** $100 NL Texas Hold'em - Wednesday, August 10, 05:01:58 EDT 2005 Table Table 37773 (Real Money) Seat 9 is the button Total number of players : 10 Seat 1: Stegelhare ( $171.66 ) Seat 3: poolschool55 ( $27.12 ) Seat 7: juttis3 ( $115.20 ) Seat 9: uRdRznIPlay ( $136.90 ) Seat 2: art1art ( $116.38 ) Seat 8: Samphas76 ( $98.50 ) Seat 5: SonnySixgunn ( $226.27 ) Seat 10: IOWNUMAGGOT ( $208.85 ) Seat 6: ZHOU888 ( $53 ) Seat 4: dreamgreen ( $100 ) IOWNUMAGGOT posts small blind [$0.50]. Stegelhare posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to juttis3 [ Kh Ad ] art1art folds. poolschool55 calls [$1]. SonnySixgunn calls [$1]. ZHOU888 folds. juttis3 raises [$6]. Samphas76 folds. uRdRznIPlay calls [$6]. IOWNUMAGGOT folds. Stegelhare folds. poolschool55 calls [$5]. SonnySixgunn folds. ** Dealing Flop ** [ 8d, Js, 4s ] poolschool55 checks. juttis3 checks. uRdRznIPlay checks. ** Dealing Turn ** [ 5h ] poolschool55 checks. juttis3 checks. uRdRznIPlay bets [$15]. poolschool55 folds. juttis3 raises [$45]. uRdRznIPlay calls [$30]. ** Dealing River ** [ 6h ] juttis3 bets [$60]. uRdRznIPlay calls [$60]. juttis3 shows [ Kh, Ad ] high card ace. uRdRznIPlay shows [ 5d, 5c ] three of a kind, fives. uRdRznIPlay wins $227.50 from the main pot with three of a kind, fives. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juttis Postad 10 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2005 Med den actionen på floppen bör man ju faktiskt fundera på om man inte är översettad också, Braindoctor som coldcallar där är ju ruggigt läskig och sen en all-in på det...inte helt sannolikt att båda två har färgen, känns som han är uppe mot ett högre set här tycker jag. Det är sant. Visste du något om spelarna sen tidigare? Nej, både verkar falla inom ramen för normalt spelande 0,5/1-lirare, dvs. ganska straight forward. Inget fancy spel. Översettet fanns i bakhuvudet och jag hade i princip bestämt mig för att låta handen gå om jag blev höjd. Insåg dock inte att jag hade odds till kåken. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
busen Postad 10 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2005 Jag tycker det är en dum raise på turn. Om du dessutom sätter honom på överpar lär han syna ner dig hela vägen med låga kort på brädan. Eller vill du representera en sjua alt. låg stege när du höjer preflop? Ska du försöka bluffa tycker jag att du bör betta floppen till att börja med. btw ser jag att det är en del samma spelare so på bordet när du foldar 33. Kan detta vara någon sorts tilt-bluff? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mbman Postad 10 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2005 Hmm...överpar finns det ju inte en chans i världen att han foldar där. Vilken draghand skulle han ha? Kommer inte på någon rimlig. När han är i sista position borde han ju nästan ta ett gratiskort istället för att betta draget där också...Jag skulle nästan gissat på något mellanpar som inte träffat setet, typ TT eller 99 kanske, ser två rundcheckningar och då måste han ju tro att han har bäst hand nästan. Riverbetet skulle kanske kunna få honom att vika de händerna, men tycker det känns lite onödigt att stånga sig blodig över en liten pott med missad AK, lägg ner istället, särskilt efter att din turnraise blir synad, finns bättre ställen att stoppa in pengar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juttis Postad 10 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2005 Ni har helt klart rätt. Jag var nog lite tiltad där. Draghanden (som förövrigt skulle vara ett färgdrag isf) känns inte alls sannolik i efterhand. Jag ville representera ett överpar (högre än hans) alt. ett träffat J-set (så skulle jag faktiskt ha spelat J-settet). Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
x31xx Postad 10 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2005 Jag ville representera ett överpar (högre än hans) alt. ett träffat J-set (så skulle jag faktiskt ha spelat J-settet). Varför skulle du spela ett set/överpar så, som att be om att bli utdragen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
busen Postad 10 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2005 Jag ville representera ett överpar (högre än hans) alt. ett träffat J-set (så skulle jag faktiskt ha spelat J-settet). Varför skulle du spela ett set/överpar så, som att be om att bli utdragen. faktiskt, det verkar lite väl onödigt/dumt imo Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juttis Postad 10 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2005 Jo, jag inser risken men många gånger måste man chansa. Det är svårt att spela deceptive utan att gambla en aning. Man bör ju iochförsig vara väldigt försiktig och foldbenägen om ett obehagligt kort kommer på nästa gata. I det här fallet var det en 5:a som inte på något sätt verkade hjälpa honom. Dock var riverbettet kanske inte det smartaste men å andra sidan hade killen tolkat en check som svaghet och uttnyttjat det. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juttis Postad 11 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 11 Augusti , 2005 En läcka som jag tycker är svår att täppa till är AK (med flopträff) vs. set. Finns det någon som har några tips på hur man bör spela AK mot någon som uppenbarligen gillar sin hand men som lika gärna kan sitta på AQ, AJ eller AK. En inte allt för ovanlig situation: Seat 4: Smoker138 ( $188.1 ) Seat 8: juttis ( $84.85 ) Seat 10: pokurgoods ( $126.4 ) Seat 5: USRaider ( $42.85 ) Seat 1: mkern1414 ( $144.45 ) Seat 3: cliff79 ( $114.95 ) Seat 2: Compactifier ( $151.5 ) Seat 7: bluffsAAlot ( $42.5 ) Seat 9: shark_b8 ( $98 ) Seat 6: cftourney ( $98 ) shark_b8 posts small blind [$0.5]. pokurgoods posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to juttis [ Kd Ad ] mkern1414 folds. Compactifier folds. cliff79 folds. Smoker138 raises [$2]. USRaider folds. cftourney folds. bluffsAAlot folds. juttis raises [$8]. shark_b8 folds. pokurgoods calls [$7]. Smoker138 folds. pokurgoods checks. juttis bets [$20]. pokurgoods raises [$40]. juttis is all-In. pokurgoods calls [$36.85]. ** Dealing Turn ** [ Tc ] ** Dealing River ** [ 6h ] pokurgoods shows [ 7h, 7c ] three of a kind, sevens. juttis doesn't show [ Kd, Ad ] a pair of aces. pokurgoods wins $169.2 from the main pot with three of a kind, sevens. Det känns som att det kommer att kosta en hel del no matter what. Jag menar, om man väljer att checka/syna ner en sådan här hand så begränsar man möjligen skadan men inte med särskilt mycket. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
busen Postad 11 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 11 Augusti , 2005 Jag ser ingen flop Generellt sett, får jag tillräckligt med mothugg från fel fi (ex. en mkt tight spelare) då jag har TPTK, väljer jag att folda. (dvs även om brädan ser ofarlig ut) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 11 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 11 Augusti , 2005 En läcka som jag tycker är svår att täppa till är AK (med flopträff) vs. set. Finns det någon som har några tips på hur man bör spela AK mot någon som uppenbarligen gillar sin hand men som lika gärna kan sitta på AQ, AJ eller AK. Jag försöker spela dom som jag spelar AA och KK. får jag motstånd så väljer jag oftare att syna ner, då kan man få pengar både för rena bluffar och folk som har toppar och tror dom har starkaste handen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juttis Postad 17 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 17 Augusti , 2005 Vad tror ni om den här? Bra fold? ***** Hand History for Game 2549429762 ***** $200 NL Texas Hold'em - Wednesday, August 17, 03:18:57 EDT 2005 Table Table 49877 (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 10 Seat 3: bigdom1009 ( $297.15 ) Seat 5: smokiijas ( $255 ) Seat 6: juttis2 ( $194 ) Seat 10: perryak ( $196.55 ) Seat 4: The_Dean22 ( $198 ) Seat 9: NarwhalKing ( $203.55 ) Seat 1: chkpark ( $194 ) Seat 2: paloloboy ( $200.55 ) Seat 7: happynews ( $98 ) Seat 8: matthew32 ( $119.45 ) bigdom1009 posts small blind [$1]. The_Dean22 posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to juttis2 [ Ks Kc ] smokiijas calls [$2]. juttis2 raises [$8]. happynews folds. matthew32 folds. NarwhalKing folds. perryak raises [$14]. chkpark folds. paloloboy folds. bigdom1009 folds. The_Dean22 calls [$12]. smokiijas calls [$12]. juttis2 raises [$32]. perryak calls [$26]. The_Dean22 folds. smokiijas folds. ** Dealing Flop ** [ Jc, 4s, Qc ] juttis2 checks. perryak bets [$75]. juttis2 folds. perryak does not show cards. perryak wins $181 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myt4z Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2005 Tycker du borde betat ut på floppen och kollat vad han gjort då. Eller hade du bra read o satte honom på JJ/QQ/AA? //Myt4z Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juttis Postad 17 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 17 Augusti , 2005 Njej, ingen bra read. Var ganska ny på bordet. Men eftersom han reraisar mig preflop så lutar det åt en hyggligt stark hand. Den enda (troliga)handen jag slår är ju AK. Om jag skulle ha bettat floppen och fått syn hade det blivit jobbigt/dyrt eftersom jag skulle ha varit ganska commit:ad. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rilleg Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2005 In me degen. Du gör ju fel som inte bettar ut( det bästa med det är att du måste syna sen också för du är pot commitad )))) o får ingen information alls :< Har svårt o se han slöspela AA eller beta ut ett set sådär... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts