Gå till innehåll

juttis åker på

juttis

Recommended Posts

• Svars 420
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Var det sexmanna- eller typ fyramannabord?

Jag vågar fan inte ens tänka tanken, men jag tror tamejfan det kan ha varit t.o.m ett av FR-borden på 25/50. Men det låter ju helt sjukt förstås. Det var absolut minst fullt 6-manna iaf. Hade det varit 4-manna hade jag ju inte tyckt det var nåt minnesvärt. Det finns ju nåt 8-manna också, kanske var det?

Ska leta lite i nån gammal PT-databas när jag får lust och se om det kan finnas där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I korthet går den ut på att, om man har en fet edge postflop och kan spela ut sina motståndare, höja väldigt mycket för att trissa upp potterna, eftersom man själv kommer veta vilka man kan spela för hela stacken mot med händer som AT och A84-rainbowflop medan de inte klarar av det och således kommer börja spela A) för passivt B) för aggressivt för att sätta en på plats, något man kommer kunna utnyttja jävligt bra, samtidigt som man snor tillräckligt med medelstora potter för att kunna betala ett par missade steals på floppen/turnen med.

Nästan läskigt, för det är fan exakt det där jag har gått och funderat på ett bra tag innan jag bestämde mig för hur jag skulle lägga upp det här "jämförelse"-projektet. Vet förstås inte om jag är tillräckligt bra för att klara av det, men jag tror verkligen det är en grymt lönande spelstil om man lär sig behärska den bra. Jag tänker tro att jag kan det tills jag blir motbevisad av att jag går gul. :)

Jag är av den åsikten att det bästa sättet att ta itu med en LAG är att spela tillbaka riktigt hårt - raisar en LAG i EP kommer jag slå om i position med välidgt många händer såsom A8s, JTo, KTo och liknande - praktiskt taget de flesta händerna som jag har en hyfsad edge med mot en LAGs HD.

Igen - word. Man sitter liksom bara och undrar varför de inte spelar tillbaka. I position mot en riktigt LAG spelare försöker jag isolera med typ 40% av mina händer när han har spelat upp tidigare, just eftersom jag vet att 1, han ofta har en lika kass hand som min, och 2, han kommer att förlora i längden eftersom fördelen av min position kommer ge mig en så stor fördel resten av handen. Försöker hålla mig lite lugnare typ ju fler spelare som har kommit in i potten före honom (eftersom det dels betyder att han har en starkare hand, och dels gör det troligare att vi får spela flervägspott) - då kanske jag kastar JTo och K8 och sånt istället för att spela tillbaka.

Länk till kommentar

Psatiw, när jag hade min LAG-tid på party...

Riktigt mäktigt ju! :) Min strategi bygger dock på att mer raisa i position och att försöka spela mot de svagare spelarna, men då raisar jag å andra sidan upp med en jävla massa fler händer än det där, så jag skulle tippa på att det blir ungefär likadant. I tidig position raisar jag typ medium och höga SCs, alla PP's, AK-AJ+ATs, KQ, lite beroende på vad för stackar det finns runt bordet (pallar inte raisa upp 76s när det sitter en 5*BB stekare nånstans som jag har feeling för att han kommer ställa in). Och sen en helt sjuk massa händer i rätt lägen och position. Axs är dock en hand jag verkligen INTE vill raisa ur position in i ett helt fält.

Synd att du inte har några siffror från "Party-tiden", för det har du inte har jag för mig att du skrivit. Hade varit roligt att se.

Länk till kommentar

Juttis - du har en fri helkväll med öl på mig nån kväll om vi träffas IRL för att jag trashar din dagbok.

Klasiskt "ragga-killar-på-nätet"-knep. Gå inte på det. Han vill bara supa dig full, få dig i säng och sedan avtvinga dig dina lösenord för att länsa ditt konto. Lita på mig, jag vet, jag har råkat ut för det ett antal gånger. Det är därför jag alltid är gul.

Godnatt :)

Länk till kommentar

Klasiskt "ragga-killar-på-nätet"-knep. Gå inte på det.

Ditt jävla ¤#%&/¤ svin! Här har jag jobbat halva fucking natten med att kommentera värdelösa jävla pokerinlägg för att komma till stadiet då jag kan bjuda ut honom och så kommer du och bara... Fy fan! ;)

Du är ju bara avundsjuk för att det inte var i din dagbok det blev utsvävningar så att det var du som kunde freeroll:a en fylla nån gång. ;)

Nu måste jag också fan sova - måste börja åka till jobbet före 06.30 på morgnarna fr.o.m i morgon (och inte åka hem förrän efter 18.30) för att inte ge sosse-asen mina pengar i jävla knulltull.

Godnatt.

Länk till kommentar

"Excellent" säger han ju!

(Där fick du ett mail till steel :D )

Damn, fuckade visst upp det! :oops:

För alla som är intresserade kan jag meddela att jag faktiskt plussar idag (trots att €75 gick till en b2b-tourney). Har spelat stabilt i 3 timmar och känner mig försiktigt positiv inför framtiden.

Länk till kommentar

Visste väl att det skulle vända för dig lyckoolle!

Själv inledde jag året med ett inköp plus som effektivt decimerades under gårdagen mha. set vs stege, lite lir på farliga bord på party och lite FL-grindande....men av någon dum anledning är jag ändå lite positiv, känner mig mer stabil hela tiden, vilket iofs. gör det extra frustrerande att gå back hela tiden..

Länk till kommentar

Hmm, känner mig en smula fiskig. Nån som annan som skulle ha synat?

Game #1294867194: Hold'em NL (€0.50/€1) - 2006/01/05 - 15:41:53 (ET)

Table "Cyan" Seat 6 is the button.

Seat 3: Cue1st (€254.50 in chips)

Seat 4: Cris2121 (€92 in chips)

Seat 6: juttis (€96.50 in chips)

Cue1st: posts small blind €0.50

Cris2121: posts big blind €1

----- HOLE CARDS -----

dealt to juttis :Jd::Js:

juttis: raises to €4

Cue1st: calls €3.50

Cris2121: folds

----- FLOP ----- :Kh::9h::Tc:

Cue1st: bets €3

juttis: calls €3

----- TURN ----- :Qs:

Cue1st: bets €6

juttis: raises to €25

Cue1st: raises to €247.50 and is all-in

juttis: is all-in €64.50

Returned uncalled bets €158 to Cue1st

----- RIVER ----- :8d:

----- SHOW DOWN -----

Cue1st: shows :Jc::Ac: (A Straight, Ace high)

juttis: shows :Jd::Js: (A Straight, King high)

Cue1st collects €191 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot €194 Main pot €191 Rake €3

Board [Kh 9h Tc Qs 8d]

Seat 3: Cue1st (small blind) showed [Jc Ac] and won (€191) with A Straight, Ace high

Seat 4: Cris2121 (big blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: juttis (button) lost

****HAND ENDS****

Länk till kommentar

Jag kommer närmare och närmare. Snart vinner jag nog en pott. Vilken dag som helst nu...

Game #1363256804: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2006/01/11 - 20:30:42 (UK)

Table "Azargol" Seat 4 is the button.

Seat 1: kaksen ($89.25 in chips)

Seat 2: Mike54 ($107.25 in chips)

Seat 3: AEE777 ($21.25 in chips)

Seat 4: juttis ($105.25 in chips)

Seat 5: Svante001 ($140.08 in chips)

Seat 6: melini11 ($52.50 in chips)

Svante001: posts small blind $0.50

melini11: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to juttis :As::Ac:

kaksen: folds

Mike54: calls $1

AEE777: folds

juttis: raises to $4

Svante001: calls $3.50

melini11: folds

Mike54: folds

----- FLOP ----- :9h::8s::Ah:

Svante001: checks

juttis: bets $7

Svante001: raises to $16

juttis: raises to $35

Svante001: raises to $136.08 and is all-in

juttis: is all-in $66.25

Returned uncalled bets $34.83 to Svante001

----- TURN ----- :3h:

----- RIVER ----- :7h:

----- SHOW DOWN -----

Svante001: shows :8h::8c: (A Flush, Ace high)

juttis: shows :As::Ac: (Three of a kind, Aces, Nine high)

Svante001 collects $209.50 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $212.50 Main pot $209.50 Rake $3

Board [9h 8s Ah 3h 7h]

Seat 1: kaksen folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Mike54 folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: AEE777 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: juttis (button) lost

Seat 5: Svante001 (small blind) showed [8h 8c] and won ($209.50) with A Flush, Ace high

Seat 6: melini11 (big blind) folded before Flop (didn't bet)

****HAND ENDS****

Länk till kommentar

Vilken dag som helst nu...

Säg till när bara, så skjuter jag ut en raket över Medis, så vet alla vad som har hänt. Kommer dock vara borta tills på fredag kväll, men det är väl inte fort du har tänkt dig?

(Riktigt äcklig utdragning. Riktigt riktigt äcklig. Ingen tilt bara).

Länk till kommentar

Vilken dag som helst nu...

Säg till när bara, så skjuter jag ut en raket över Medis, så vet alla vad som har hänt. Kommer dock vara borta tills på fredag kväll, men det är väl inte fort du har tänkt dig?

(Riktigt äcklig utdragning. Riktigt riktigt äcklig. Ingen tilt bara).

Hehe, lovar att upplysa alla på Söder när det vänder. Funderar på att ropa ut budskapet från minareten på moskén tidigt en söndagsmorgon :)

Nära, jag tiltar inte. Kommer du ihåg när man var 5 år och fick sin första hamster/kanin/underlat och hur ledsen man blev när skiten dog typ efter 1-2 år? Man grinade så det blev fuktskador i lägenheten men efter ett tag tog tårarna slut. Det gick liksom inte att grina mer. På den nivån befinner jag mig nu. Jag kan inte tilta mer.

Länk till kommentar

Hehe, lovar att upplysa alla på Söder när det vänder. Funderar på att ropa ut budskapet från minareten på moskén tidigt en söndagsmorgon :)

ROFL! Vilken bild jag ser framför mig! :)

Tur att min lägenhet har såna här flashiga treglasfönster då, så att du åtminstone inte väcker mig.

Kommer du ihåg när man var 5 år och fick sin första hamster/kanin/underlat och hur ledsen man blev när skiten dog typ efter 1-2 år? Man grinade så det blev fuktskador i lägenheten men efter ett tag tog tårarna slut. Det gick liksom inte att grina mer. På den nivån befinner jag mig nu. Jag kan inte tilta mer.

That shit är nästan som poesi. Minns exakt känslan. Var ju nån som hade en signatur om att målet var att bli som en känslolös robot (eller nåt). Du är alltså den första jag vet som lyckades. Well done, sir!

Länk till kommentar

Halloj jutten!

Nu e jag tebax från fjällen, som tur är med alla ben i behåll...hehe...

En lite "rolig"/kuslig sak angående den fina utdragningen i AA-handen. Exakt samma sekvens utspelade sig för mig igår, jag har AA, en synare, floppen precis likadan. Fi hade i min hand 98 och drog inte ut som tur var...lite skumt! Givetvis neutraliserades den vinsten inom loppet av 10 min när fis färgdrag satt mot min KK på 1/2...alltid motstånd när man försöker gå upp, inte några sköna storvinstdagar här inte :-)

Länk till kommentar

• 2 months later...

Har ingen vidare read frånsett att Fi gillar att försvara sin blind. Ingen info som direkt hjälper i den här situationen.

Syna eller folda?

- BigGip sitting in seat 2 with $422.40

- bones1972 sitting in seat 3 with $174.20

- juttis sitting in seat 4 with $751.40

- fittbullen sitting in seat 5 with $290.50 [Dealer]

- _Legend_ sitting in seat 6 with $652.40

_Legend_ posted the small blind - $2.00

BigGip posted the big blind - $4.00

** Dealing card to juttis: :As::Ad:

bones1972 folded

juttis raised - $16.00

fittbullen folded