Gå till innehåll

juttis åker på

juttis

Recommended Posts

Vilken trist hand alltså, men jag tycker du spelar lite konstigt ändå. Du bettar dubbla potten i princip för att sno potten istället för att splitta den? SÅ säker tycker jag inte du kan vara på att han inte har en Q här, även om det är osannolikt.

I vote for a pot bet and think hard but fold when he all-ins :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 420
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Måste kritisera det där spelet. Det är ju inte jättelångsökt att han har damen så jag hade nog inte försökt köpa potten sådär. Tror inte han lägger så många kungar där ändå.

Sen när han går allin så skulle jag nästan folda, varför skulle han gå allin med en kung när du represtenterat en dam så starkt? Problemet är nog att du bettar en så dålig summa. Eftersom du ändå synar hans allin kan du ju lika gärna gå allin själv. Du fölorar lika mycket om han har damen men du kan få honom att lägga en kung oftare.

Lite svamligt blev det men men...

Jag fattar vad du menar. För det första så tycker jag alltid att det är jättelångsökt att någon sitter på fyrtal. För det andra så var det meningen att all in:a men hade ont om tid och fick av någon anledning inte slidern dit jag ville. När han sen går all in så reflexsynar jag eftersom jag uppskattar chansen att han inte har en Q som mycket mindre än oddsen som jag får av potten.

Poängen med hh:n var egentligen att visa mbman, som tror att han är ensam i världen om att köra huvudet i väggen de få gånger han försöker sig på något fancy move, att det är så verkligheten ser ut för alla pokerspelare.

Länk till kommentar

Förresten, borde inte du typ plugga eller nåt istället för att sitta och skriva på pf? Dock kul att ha nåt roligt att göra på jobbet hehe

Jo, men jag håller på att dö av tristess. Inte rastlöshetstristess utan den andra typen. Jag hatar skolan just nu! Den allmänna rättsläran är ju så himla meningslös och företagsöverlåtelsen handlar bara om en massa kassaflödesanalyser och vägda avkastningskrav (ingen juridik alls). Förvaltningsrätten har jag inte besvärat mig med ännu (kommer att ta omtentan den 20 feb). Uppsatsen... Ja, uppstatsen *suck*

Länk till kommentar

Har lirat lite på prima idag. Det har varit en ganska vanlig dag med en flush vs. flush (där jag givetvis satt på den lägre) och en KK vs. AA (där AA höll och jag satt på KK). Backat cirka ett inköp, en helt ok dag med andra ord :evil:

Edit: glömde mitt floppade topp tvåpar vs. floppat set... (= back drygt 2 inköp)

Länk till kommentar

Sådär, nu är ordningen återställd. Jag trodde att det skulle bli en bra dag när jag enbart hade backat drygt två inköpt efter ca 2 timmars spel. Jag slutar i stället dagen på -$700, vilket ligger lite närmare mitt förlust/dag denna månad.

En fråga bara, vad tycker ni om den här handen. Rätt att trycka?

** Game ID 614112252 starting - 2005-12-16 17:50:24

** Aerostar [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- juttis sitting in seat 2 with $200.00

- zabawoke sitting in seat 3 with $65.50 [Dealer]

- chea sitting in seat 4 with $183.85

- Favete1 sitting in seat 5 with $291.15

- skeezy sitting in seat 6 with $203.40

chea posted the small blind - $1.00

Favete1 posted the big blind - $2.00

** Dealing card to juttis: :9c:, :9d:

skeezy raised - $8.00

juttis called - $8.00

zabawoke folded

chea called - $8.00

Favete1 folded

** Dealing the flop: :7d:, :6s:, :8s:

chea bet - $16.00

skeezy folded

juttis went all-in - $192.00

chea went all-in - $160.85

chea shows: :7s:, :Ts:

** Dealing the turn: :Qs:

** Dealing the river: :2h:

chea wins $377.70 from the main pot

Länk till kommentar

Trist! Inget fel på spelet tycker jag, men personligen skulle jag nog höjt en "vanlig höjning" istället för att direkt trycka direkt där, det är läskigare för fi. I detta fall hade det ju dock bara lett till att du fått syna en all-in så...

Mmm, antagligen. Jag tycker faktiskt att majoriteten av draghänderna ställer in efter en "vanlig" höjning. Då sitter man där och tänker - "Faan, jag skulle ställt in direkt. Nu har jag inte odds att syna."

Länk till kommentar

Då sitter man där och tänker - "Faan, jag skulle ställt in direkt. Nu har jag inte odds att syna."

Vafan, odds är för pensionärer!

Jag tycker du gör helt rätt som ställer där jag också. Dels skyddar du ditt överpar mot överkorten (oftast leder ju det) och draghänderna, och dels har du ju skönt med outs om du får syn. Bet-folda den känns ju alldeles för vekt.

Länk till kommentar

bet-folda snackar jag absolut inte om, jag skulle synat allinen pga potoddsen om jag gjorde en vanlig höjning. Fördelen med att raisa lite mindre tror jag är att det ser läskigare ut om fi har AA eller nåt, om man trycker direkt kan han kanske sätta en på draget och syna...det jag menar är bara att man ökar chansen att fi foldar bättre händer om man raisar mindre!

Länk till kommentar

Ok, dags för "rätt att trycka" del 2:

Game # 192140469 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Silverton"

Game ended 2005-12-16 21:17:16 GMT+01:00

Players:

minnalove (EUR 459,41 in seat 1)

KarlJan (EUR 203,60 in seat 2)

juttis5 (EUR 358,32 in seat 3)

PirriPuder (EUR 653,86 in seat 4)

Takigawa (EUR 229,00 in seat 5)

AceQuads (EUR 189,82 in seat 6)

Dealer: juttis5

Small Blind: PirriPuder (1,00)

Big Blind: Takigawa (2,00)

juttis5 was dealt: :6h::7h:

AceQuads Fold

minnalove Raise (4,00)

KarlJan Fold

juttis5 Call (4,00)

PirriPuder Fold

Takigawa Raise (13,00)

minnalove Call (11,00)

juttis5 Call (11,00)

Flop :8c::3d::9c:

Takigawa Bet (35,00)

minnalove Raise (70,00)

juttis5 All-In (343,32)

Takigawa Fold

minnalove Call (273,32)

Turn :7d:

River :Qs:

minnalove shows: :8d::9d: (two pairs, nines and eights)

juttis5 shows: :6h::7h: (a pair of sevens)

minnalove wins: EUR 764,64 (with two pairs, nines and eights)

Ps Har försökt snygga till b2b:s hh

Edit: -$1100/idag

Länk till kommentar

Ok, dags för "rätt att trycka" del 2:

Nej. Funkar det oddsmässigt om du får med dig båda kanske? Annars verkar ju FE:n här ganska låg va, och vid nästan alla syner är du dog, utan att potten är särskilt stor.

Håller med faktiskt. FE:n är nog nästan noll. Möjligen lite mer om han sitter på ett överpar.

Länk till kommentar

Håller med faktiskt. FE:n är nog nästan noll. Möjligen lite mer om han sitter på ett överpar.

Du sitter ju dessutom bara på the sucker end of it, så 6:orna och 7:orna lär ju vara värda typ 0 vid syn, om man jämför med om du suttit på "den andra ändan". Och ingen backdoor flush eller nåt heller.

Fast det är jävligt ROLIGT att ställa in. ;)

Länk till kommentar

• Skapa nytt...