Gå till innehåll

Fortfarande har inte syndaren vaknat. Eller blivit bättre på poker.


massive

Recommended Posts

Senaste året:

140 000 händer

14 000 kr i rake.

= 10kr på 100 nävar

500 nävar per timme

50kr per timme jag måste betala till SVS innan vi kan börja plussa.

 

1kr's: 49784 händer -  6986kr rake = 14bb/100

0.5: 77254 händer - 5425 rake = 14bb/100

 

Jag betalar alltså hälften så mkt rake på 0.5.

 

Vilket betyder att om vi säger att vi har 20bb/100 i winrate på 0.5

Jag går upp i nivå till 1kr's och snittar 10bb/100 istället.

Jag drar då in lika mkt stålar, men jag betalar dubbelt så mkt rake?

Att om jag går upp i nivå (dubblar insatsen) så måste jag ha en winrate som är mer än 50% av föregående nivå för att det ska va värt. Har jag förstått det rätt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, säger massive :

Senaste året:

140 000 händer

14 000 kr i rake.

= 10kr på 100 nävar

500 nävar per timme

50kr per timme jag måste betala till SVS innan vi kan börja plussa.

 

1kr's: 49784 händer -  6986kr rake = 14bb/100

0.5: 77254 händer - 5425 rake = 14bb/100

 

Jag betalar alltså hälften så mkt rake på 0.5.

 

Vilket betyder att om vi säger att vi har 20bb/100 i winrate på 0.5

Jag går upp i nivå till 1kr's och snittar 10bb/100 istället.

Jag drar då in lika mkt stålar, men jag betalar dubbelt så mkt rake?

Att om jag går upp i nivå (dubblar insatsen) så måste jag ha en winrate som är mer än 50% av föregående nivå för att det ska va värt. Har jag förstått det rätt?

 

Nej Raken är ju densamma på båda nivåerna. I ditt exempel ovan skulle du vinna lika mycket då din winrate är ju EFTER rake. Dock dubbla din Varians. Anledningen till att det blir fel för dig är för att du blandar Rena pengar och BB/100. Att ha samma winrate på en dubbel så hög nivå i bb/100 är ju också dubbla inkomsten i renga pengar.

Dock brukar det ju bli tuffare att gå upp i nivå , så säg att du är en 20bb/100 vinnare på 0.5-1 och går upp i nivå och är en 15bb vinnare så har du ökat din inkomst med 50% men dubblat* din varians.

Angående att gå upp i nivå om vi inte räknar med bankroll krav så är det ju värt att gå upp i dubbla nivån så länge din winrate i bb/100 är högre än 50% av din föregående nivå. I ditt fall då 10bb+

Men ja raken på SvS är ju numer rätt brutal jag har snittat 13bb/100 i rake över alla nivåer jag kört. Det är först på nivån 2.5-5 som raken kanske sjunker lite då "cappen" är lägre i förhållande till BBs.
https://spela.svenskaspel.se/poker/rake

edit: 4% av potten i rake på alla nivåer.
0.25-0.50 - 250bb cap
0.5-1 - 250bb
1-2 - 250bb
2.5-5 100bb
5-10 50bb
25-50 15bb

Redigerad av aml
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, säger aml :

Nej Raken är ju densamma på båda nivåerna. I ditt exempel ovan skulle du vinna lika mycket då din winrate är ju EFTER rake. Dock dubbla din Varians.

Dock brukar det ju bli tuffare att gå upp i nivå , så säg att du är en 20bb/100 vinnare på 0.5-1 och går upp i nivå och är en 15bb vinnare så har du ökat din inkomst med 50% men dubblat* din varians.

Angående att gå upp i nivå om vi inte räknar med bankroll krav så är det ju värt att gå upp i dubbla nivån så länge din winrate i bb/100 är högre än 50% av din föregående nivå. I ditt fall då 10bb+

Men ja raken på SvS är ju numer rätt brutal jag har snittat 13bb/100 i rake över alla nivåer jag kört. Det är först på nivån 2.5-5 som raken kanske sjunker lite då "cappen" är lägre i förhållande till BBs.
https://spela.svenskaspel.se/poker/rake

Tack för ditt svar!

Raken i bigblinds är ju den samma. Men inte i kronor och ören. Det va det jag menade. 

Så om man tar ett exempel. Om man säger att jag endast har 50% i winrate på den högre nivån så är det vettigare att spela nivån under (utan RB) pga mindre rake i kronor och ören och hälften så hög varians. Om jag inte snurrat till det.

 

Vilket betyder att om man spelar både  0.5 och 1kr's (vilket det är väldigt många som gör på SVS) men man har 50% eller mindre i winrate på 1kr's,(vilket nog gäller dom flesta)  så är det ren och skär idioti att inte spela 50öres.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, säger massive :

Tack för ditt svar!

Raken i bigblinds är ju den samma. Men inte i kronor och ören. Det va det jag menade. 

Så om man tar ett exempel. Om man säger att jag endast har 50% i winrate på den högre nivån så är det vettigare att spela nivån under (utan RB) pga mindre rake i kronor och ören och hälften så hög varians. Om jag inte snurrat till det.

 

Vilket betyder att om man spelar både  0.5 och 1kr's (vilket det är väldigt många som gör på SVS) men man har 50% eller mindre i winrate på 1kr's,(vilket nog gäller dom flesta)  så är det ren och skär idioti att inte spela 50öres.

Ja fast raken har ju inget med det att göra dock (Därför jag kanske missförstod dig) , en winrate räknar du ju alltid EFTER raken iaf. Så det enda du behöver kolla på är ju vilken winrate du har och om du kan behålla minst 50% av den om du går upp i nivå då.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger aml :

Ja fast raken har ju inget med det att göra dock (Därför jag kanske missförstod dig) , en winrate räknar du ju alltid EFTER raken iaf. Så det enda du behöver kolla på är ju vilken winrate du har och om du kan behålla minst 50% av den om du går upp i nivå då.
 

Jag förstår. Och sorry om jag snurrar till det och är otydlig.

 

Jag pratar utifrån att i mångt och mycket är det samma spelare på 0.5 och 1kr's på SVS. Och där jag tippar att dom flesta har liknande winrate/förluster på båda nivåerna. Och att det då är egentligen är idioti för dom att inte spela 50öres.

Men. Det är ju förlorande nöjesspelare mestadels, som spelar poker för att det är kul. Och då har det ju ingen betydelse för dom, utifrån det perspektivet vi pratar om.

 

Tack för att du förtydligar, och tack för att du tar dig tid att svara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vi nu pratar BB/100.

Vad tror/vet ni att realistiska bb/100 för en vinnande spelare på SVS över större samples?

0.5 (20bb/100?)

1 ?

2 ?

5 ?

 

För att leka med tanken. Och pratar enbart winrate. Utan rakeback. Om vi skulle ha 5bb/100 på 2kr's så kan vi lika bra spela 50öres med 4x lägre varians, om vi har 20bb/100 på 0.5. :) sjukt ju när man tänker på det på det sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, säger massive :

Jag förstår. Och sorry om jag snurrar till det och är otydlig.

 

Jag pratar utifrån att i mångt och mycket är det samma spelare på 0.5 och 1kr's på SVS. Och där jag tippar att dom flesta har liknande winrate/förluster på båda nivåerna. Och att det då är egentligen är idioti för dom att inte spela 50öres.

Men. Det är ju förlorande nöjesspelare mestadels, som spelar poker för att det är kul. Och då har det ju ingen betydelse för dom, utifrån det perspektivet vi pratar om.

 

Tack för att du förtydligar, och tack för att du tar dig tid att svara :)

Håller inte riktigt med här. Om vi säger att 50öre och 1kr har exakt samma spelarpool så skulle ju en vinnande spelare(efter rake) alltid tjäna på att spela 1kr gamet. Samma winrate på båda nivåerna ger ju dubbla inkomsten på 1kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, säger aml :

Håller inte riktigt med här. Om vi säger att 50öre och 1kr har exakt samma spelarpool så skulle ju en vinnande spelare(efter rake) alltid tjäna på att spela 1kr gamet. Samma winrate på båda nivåerna ger ju dubbla inkomsten på 1kr.

Nej. Det är för att jag snurrar till det å är otydlig och har fel. sorry. 

Tack för ditt tålamod, nu ska jag laga mat istället och hålla käften :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, säger massive :

När vi nu pratar BB/100.

Vad tror/vet ni att realistiska bb/100 för en vinnande spelare på SVS över större samples?

0.5 (20bb/100?)

1 ?

2 ?

5 ?

 

För att leka med tanken. Och pratar enbart winrate. Utan rakeback. Om vi skulle ha 5bb/100 på 2kr's så kan vi lika bra spela 50öres med 4x lägre varians, om vi har 20bb/100 på 0.5. :) sjukt ju när man tänker på det på det sättet.

Går det ens att få Rakeback på SvS ? Isåfall får du guida mig hur det går till :D
När jag gjorde resan upp till 5kr förra sommaren så tyckte jag att 0.5 och 1 kr var ungefär likvärdigt i motstånd
Jag hade runt 20bb/100 på 0.5 och 33bb/100 på 1kr Här var det nog bara "varians" som spelade in. 1-2 blev snäpper tuffare skulle säga om man var en 20bb/100 kanske man går ner på 15bb/100.

Det största hoppet i skill för mig var mellan 1-2 och 2.5-5, nu har jag alldeles för liten sample på 5kr för att säga nått , men det var känslan jag fick iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, säger aml :

Går det ens att få Rakeback på SvS ? Isåfall får du guida mig hur det går till :D
När jag gjorde resan upp till 5kr förra sommaren så tyckte jag att 0.5 och 1 kr var ungefär likvärdigt i motstånd
Jag hade runt 20bb/100 på 0.5 och 33bb/100 på 1kr Här var det nog bara "varians" som spelade in. 1-2 blev snäpper tuffare skulle säga om man var en 20bb/100 kanske man går ner på 15bb/100.

Det största hoppet i skill för mig var mellan 1-2 och 2.5-5, nu har jag alldeles för liten sample på 5kr för att säga nått , men det var känslan jag fick iaf.

Tack för ditt svar!

 

Vad skulle du säga va det du behövde förändra/justera i ditt spel i hoppet från 1 till 2 och hoppet från 2 till 5?

Vad är det för program/metod du använder för att analysera ditt spel? 

Betaldae du för coachning?

 

Jag kanske är för näsvis, frågar för mkt, hemligstämplat. Säg till i sånt fall eller skit i å svara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tar emot så jävla mkt att lägga ut mina stats. Vilket också är en stor del varför jag nu gör det.

Det handlar om självkänsla, ego och självhat som gör att det blir svårt.

För mitt värde som människa har ju såklart ingenting med saken att göra när det gäller det faktumet att jag är dålig på poker. Men hur det känns är en annan sak än logiken.

Men såklart är en stor grej att det känns pinsamt att jag inte kan slå 1-2kr's, och att jag inte kan få till en acceptabel winrate ens på 0.5. Det svider.

Men nu är det ju som det är. Det är sanningen. Det är såhär det ser ut. Oavsett vad jag tycker eller tanker eller känner om saken. 

Jag är en breakeven spelare som inte vet hur jag ska göra för att bli bättre. Så är det.

Jag är sjukt motiverad att både lägga tid och energi på att utveckla mitt spel. och det kan låta konstigt. Men jag vet inte hur jag ska göra. På riktigt.

Förutom att tukta mitt ego så är såklart en förhoppning jag har med att lägga ut statsen är att det kanske skulle kunna leda till att jag kommer vidare på nått sätt.

Så nu släpar vi ut kadavret som är mitt pokerspel det senaste året, å väntar på att det ska slitas sönder av asgamarna! :D 

Månaderna:

Screenshot 2024-07-20 192711.png

Året:

Screenshot 2024-07-20 163659.png

 

Graf filtrerad på VPIP:

Screenshot 2024-07-20 164557.png

 

Grafen:

Screenshot 2024-07-20 164530.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är inget pro på något sätt men det som stack ut för mig när jag skummade var:

- kan tajta till i EP, öppna upp mer på B

- fold to 3b after raising, väldigt låg. du kan nog lägga en hel del händer du spelar vidare med

- hög cb oop

- låg cr framförallt flop och river

- låg bet river

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, de sakerna jag skulle titta på är ditt BB spel. Ser du att du foldar lika mkt mot BU som mot de tidigare positionerna? Du är way off vs BU. Samma vs SB, viker du 65% behöver inte ens SB ha kort för att profita.

Leta upp BB ranger och kanske spela LITE(!) nittigare än rangerna du tittar på om du möter folk som spelar som nits men det ska inte vara 75% vs BU.
Gissar då också att du 3b allens för lite, extremt vanligt att man inte 3b tillräckligt i BB overall eftersom det är så bekvämt att spela flat.

Finns ju mer att säga givetvis men om du fixar BB spelet så kommer du höja din winrate mkt bara där.

I övrigt är din bet river för låg, fold river för hög. Fold river är kanske mer fine än den låga Bet river ifall stora delar av poolen har sub 35% bet river men skulle ändå försöka jobba lite på det. Vanlig leak är att man spelar för linjärt i många spots, dvs att man betar flop och turn för brett och tunt så när man väl checkar tillbaka turn så foldar man för mkt vs river bets. Åter igen, skulle fokusera mindre på det här eftersom att poolen antagligen inte exploitar det här omedvetet (men att du överfoldar extremt i BB gör att typ alla exploitar dig (iaf lite) oavsett om de är medvetna det eller ej).

Sen bluffa (jättemkt) river vs regs (som har uppåt 60% fold river) i alla brutna linjer (dvs där PFR har checkat nånstans i handen) båda som PFR och PFC (preflop caller).

Generellt vs Fiskar: Beta det din hand är värd, hitta folds vs XR linjer och överbets om du inte har BRA anledningar till att inte göra det, dvs du sett han bluffa tidigare på det viset.

 

En start iaf.

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55 minuter sedan, säger lamern :

jag är inget pro på något sätt men det som stack ut för mig när jag skummade var:

- kan tajta till i EP, öppna upp mer på B

- fold to 3b after raising, väldigt låg. du kan nog lägga en hel del händer du spelar vidare med

- hög cb oop

- låg cr framförallt flop och river

- låg bet river

Och den här. Du ska nog folda uppåt dubbelt så mkt som du gör atm nästan.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, säger Zanka :

Och den här. Du ska nog folda uppåt dubbelt så mkt som du gör atm nästan.

Håller med. Speciellt om du har ambitionen att gå upp.

Folk är inte lika veka högre upp och kommer inte ge upp handen bara för deras ex. AK missade floppen. Är så lätt hänt att syna en gata och sen en till och sen blir man degad på ... och hela skiten hade kunna undvikits pre och/eller på floppen. Lätt att sätta eld på deg på detta vis. Jag gör mig själv skyldig till detta ibland, att liksom spela 3b-potter utan en plan.

Tycker för övrigt du har fått jävligt bra input som var lärorikt för mig att läsa också. 😃

Redigerad av kukbajs
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, säger massive :

Tack för ditt svar!

 

Vad skulle du säga va det du behövde förändra/justera i ditt spel i hoppet från 1 till 2 och hoppet från 2 till 5?

Vad är det för program/metod du använder för att analysera ditt spel? 

Betaldae du för coachning?

 

Jag kanske är för näsvis, frågar för mkt, hemligstämplat. Säg till i sånt fall eller skit i å svara :)

Största förändringen jag behövde göra var preflop spelet. Som ex på 0.5 och 1 nivån så är "regsen" väldigt dåliga på att 4 betta och callar alldeles för mycket 3 bets också. Så en justering på lägre borden är ju att i Pos attackera dom mer med 3 bets. Kommer man upp lite i nivå så börjar "regsen" att 4betta mer och dessutom mer polariserat.

Jag har aldrig betalat för coaching ( har dock spelat högre nivåer förr , 15+ år sen ).

Just nu använder jag bara gtowizard(dock ingen aktiv sub just nu, det får bli sen om det fortsätter att gå bra) och equilab. Är också lite sugen på att skaffa Piosolver, messt för att jag tycker det är lite kul att hålla på med ranges och dylikt. Sen Hand2note4 som tracker och hud ( för den var gratis ).

Angående dina stats så är det ju som Zanka säger, det som sticker ut mest är din fold mot 3 bet(29%). Skulle man titta på GTO så brukar den staten ligga mellan 50-60% beroende på situation (Och då får man ju tänka på att dom flesta spelarna på nivån också 3bettar för tight,vilket borde göra att man kan folda mer än i teorin).
Jag har själv 44% vilket är en läcka jag identiferad sen förut. (Man blir ju alltid så sugen på att stacka folk, men det leder ju ofta till det omvända istället).

Dessutom är ju raken hög så det är bra om man kan Avsluta potterna preflop så att man SLIPPER raken.

Nått annat som sticker ut är ditt spel från smallblind. Du har en väldigt dålig winrate där (jämfört med mig) Jag tror du 3 bettar överlag för mycket från den positionen, det är svårt att spela OOP deepstack!

Finns en intressant "rapport" man kan kika på i Hand2Note som heter Action Profit , kanske nått liknande finns i pokertracker ? Dvs den jämför som exempel dina Calls mot 3 bet mot en Fold i det läget

När det gäller att utvecklas så är det som fungerar bäst för mig själv att fokusera på ett koncept i taget. Bli bra på preflop spelet först tex. Kika på lite GTO ranges både open raise, 3 bet och 4 bet men viktigt att justera dom tycker jag beroende på fältet man möter(för att maximera sin EV).
Jag tror också det är viktigt när man är i lärostadiet att inte spela för många bord, då det blir svårt att verkligen tänka poker då och blir mer autopilot bara av det hela. Att öka antalet bord är nått jag tycker man kan göra när man känner att man bemästrat den nivån redan och vill öka sin profit. För egen del har jag kört 4-6 bord som standard, minskat antalet bord när jag gått upp i nivå tills jag kände mig bekväm där.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan jag går in och svarar alla individuellt, så vill jag säga tack!

Blir varm och glad över att ni tar er tid att svara, och svaren har satt igång en sån jävla process i skallen så det fan e risk för spontanantändning ;)

Jag hade väl en rädsla innan att bli totalslaktad med dryga kommentarer, men det här är motsatsen! Tack återigen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, säger Zanka :

Så, de sakerna jag skulle titta på är ditt BB spel. Ser du att du foldar lika mkt mot BU som mot de tidigare positionerna? Du är way off vs BU. Samma vs SB, viker du 65% behöver inte ens SB ha kort för att profita.

Leta upp BB ranger och kanske spela LITE(!) nittigare än rangerna du tittar på om du möter folk som spelar som nits men det ska inte vara 75% vs BU.
Gissar då också att du 3b allens för lite, extremt vanligt att man inte 3b tillräckligt i BB overall eftersom det är så bekvämt att spela flat.

Vill börja med att säga tack Zanka! Exakt det här jag behöver. En riktning. Hela jävla dan har jag fram å tebaks kollat händer i dom spots du/ni pratar om. :D 

 

Vi börjar med BB. Bilden visar alltså GTOwiz i BB mot BU open, där optimalt då är 60% fold, 28% call 12% raise

Men då kommer min fråga. Är detta verkligen applicerbart på SVS 0.5/01kr's? T6s,53s,T8o,K9o,74s,Q4s för att ta några exempel. Förstår inte hur det skulle va EV att exempelvis 3betta J5s.

Jag förstår dock poängen såklart, och att detta stämmer på högre nivåer och mot mer kompetent motstånd råder det ingen tvekan om.

Men på 0.5-1kr's (mer 0.5 kanske) så är det undantagsfall att det foldas fram till CO och BU som gör en första höjning. Standard är mer limp,limp raise. minraise,syn,syn. limp limp osv. Hur adjustar man till det? 

När det gäller 3bet så är det tvärtom för mig. Känns mer naturligt att 3betta en bred range än att flatta. :) Jag kollade igenom massor av av händer idag från BB på 1kr's, och hittade en massiv läcka i mitt spel. Shit va stålar jag bränt. Wayway för hög 3bet i både SB+BB där jag 3bettar pre med bred range och hög frekvens, väldigt ofta på autopilot, ofta mot fel spelartyp, och sitter sen på flopp med en bloatad pott OOP mot 1-2 gubbar, där jag inte har en plan, och inte vet hur jag ska göra. 

BigBlind:

3bet steal               18
3bet vs CO open    12
3bet vs BU open    17
3bet vs SB open     21

Dom här 3bet statsen måste väl vara för höga?

Slutsatsen blir att jag ska testa att folda mindre/defenda mer, men flatta oftare. 

Kombinerat med en mer aktiv tankeproccess kring vilka nävar jag väljer, frekvenser, och justeringar beroende på FI

Screenshot 2024-07-21 203402.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, säger Zanka :

Och den här. Du ska nog folda uppåt dubbelt så mkt som du gör atm nästan.

 

Den 2024-07-20 kl 21:06, säger lamern :

fold to 3b after raising, väldigt låg. du kan nog lägga en hel del händer du spelar vidare med

 

2 timmar sedan, säger kukbajs :

Jag gör mig själv skyldig till detta ibland, att liksom spela 3b-potter utan en plan.

 

2 timmar sedan, säger aml :

det som sticker ut mest är din fold mot 3 bet(29%). Skulle man titta på GTO så brukar den staten ligga mellan 50-60% beroende på situation

Fan! Boomern har lärt sig multi-citera :D Fan va allt blev enklare.

När det gäller 3bet så har jag alltid haft inställning där jag både i poss och i blinds tyckt det vart så jävla fiskfiskfiskigt att bara syna ett raise. Det har alltid känts som att raise eller fold har vart bättre. Känner fortfarande så ofta.

Plugga på flats, frekvenser,händer blir ett prio framåt.  Men vilken PRF/VPIP ratio ska man ligga på då? (85% just nu)

 

Dagens stora aha-upplevelse har varit hur SJUKT mkt jag bränner på 3bets pre utan plan post-F. Framför allt OOP.

 

Slutsats: Försöka folda ut typ dubbelt så många händer mot ett 3bet. Kolla händer i PT4 och material att plugga.

Och hitta en bra blandning/frekvens med stål/semi/skräp att 4betta med. Tänker jag rätt?  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2024-07-20 kl 21:06, säger lamern :

- låg cr framförallt flop och river

- låg bet river

 

Den 2024-07-20 kl 21:08, säger Zanka :

Vanlig leak är att man spelar för linjärt i många spots, dvs att man betar flop och turn för brett och tunt så när man väl checkar tillbaka turn så foldar man för mkt vs river bets.

 

3 timmar sedan, säger kukbajs :

. Är så lätt hänt att syna en gata och sen en till och sen blir man degad på ... och hela skiten hade kunna undvikits pre och/eller på floppen.

Håller med till 100% Och detta ska jag djupdyka mer i senare. Men känns spontant att fixa saker pre, kommer lösa mkt av felen jag gör post. Och attackera det först.

Men dagens aha-upplevelse när jag kollade 3bets OOP känns, tillsammans med annat pre,  som grunden, första grejen att fixa i det ni påpekar ovan. Uppblåsta potter, linjärt spel, ingen plan, autopilot, ingen bra strategi för CR på T+R. Låg bet R, foldar ut för ofta osv osv, allt det ni beskriver. Och om jag inte har fel (rätta mig gärna) så grundar sig mkt av detta i en felaktig pre-flopp strategi som sen gör att jag sen hamnar i lägen F+T+R där jag inte vet hur jag ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger aml :

Nått annat som sticker ut är ditt spel från smallblind. Du har en väldigt dålig winrate där (jämfört med mig) Jag tror du 3 bettar överlag för mycket från den positionen, det är svårt att spela OOP deepstack!

Dagens aha! :) 

3 timmar sedan, säger aml :

När det gäller att utvecklas så är det som fungerar bäst för mig själv att fokusera på ett koncept i taget.

Håller med till 100% Ska börja pre.

3 timmar sedan, säger aml :

Jag tror också det är viktigt när man är i lärostadiet att inte spela för många bord

Redan nnan jag la ut statsen här, så var det första justeringen jag bestämde mig för.

Det blir 6 bord framåt. Känns som en sweet-spot för mig. Lagom flöde och tid att tänka. Varken mer eller mindre :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...