Snake911 Postad 27 Februari Rapport Postad 27 Februari 2 minuter sedan, säger massive : Hej Snake! Det är exakt det som jag skrev från första början, och som va anledningen till dom 3 frågor jag ställde som satte igång diskussionen. Jag vill förstå varför. Annars är det helt poänglöst. Som att kopiera GTO 3bet-ranger å inte fatta varför solvern vill att man ska göra X, i spot Y för att få resultat Z, å sen gör man det mot en pool där det e totalkatastrof, som man ser hela tiden, framför allt på /1 Jag är inte rätt man att svara på det tbh. Du kanske borde se om du kan få coachning av någon. För det är svårt att få utförliga svar tror jag på ett pokerforum. Kan vara mest förvirrande. Citera
HampusGabriel Postad 27 Februari Rapport Postad 27 Februari 44 minuter sedan, säger massive : För att ta jämförelsen med /2 å ta exempelvis polariserad 3bet-range i SB. Vilket funkar på /2, du kan alltså 3betta mer, än på 0.5 där det är katastrof för dom synar 8/10. Då får man ha en tightare strategi och attackera problemet annorlunda. Du kan exempelvis inte spela händer/ta linjer som bygger mkt av sitt EV på folds, och att komma HU i poss. Det är massor av händer i massa spots som blir ospelbara för att du får 2-3 syn varje gång. Då måste man justera efter dom förutsättningarna. Hade inte rekat en polar strat i SB till och börja med men de är en annan femma. Skillnaden på /0,5 är att dom synar mer och under 4b. Vilket då blir skillnaden att vi kan hitta 3b med alla PP, SC, och få full freq% med alla broadways. Om du sitter i BBvBTN kan du får samma range där, skippa helt polar rangen och spela en linjär range i och med att dom callar mer och under 4bettar. Samt att synar folk för wide range så lär dom spelar riktigt tokigt postflop. Är dom för aggro kan vi XR ut dom alternativt gör lighta call downs. Är dom för foldglada kan vi 3b riktigt wide och slakta dom post. Alla dessa läckor är större ju lägre du kommer ner i stakesen. Känns som att det här blev bäbisspråk också men de ända svaret jag kunde ge. Hade inte funderat super mycket där på K5 jämte emot PP. Båda är 0EV i teorin samt att öppnar vi 22 blir vi ofta slagna av bättre PP som synar i BTN 25 minuter sedan, säger Snake911 : Hampus måste ju förstå sitt game rätt bra postflop för att vara så aktiv preflop. Har man så wide preflop range måste ju pengarna komma från något annat håll än showdown, så gissar på att hans redline är rätt hög medans hans blue line är låg(kan ha fel) Men såklart Precis, vilket de känns som massive kan spela liknande om han påstår att han vet linjer som folk överfoldar till Men kan man inte dom linjerna skulle jag ALDRIG spela utanför gto öppning ipricnip "Men visst, den delen av argumentet som jag faktiskt kan visualisera är ju att i vissa enskilda spelarpooler, om förutsättningarna är dom rätta, då kanske det kan funka. Har bara aldrig i mitt liv tänkt att synstations-svs är en av dem. " Påstår inte att jag har rätt här men enligt min uppfattning var min vpip på 44% väldigt möjlig. Går troligtvis att hitta högre men la inte så mycket tid där 2 Citera
massive Postad 27 Februari Författare Rapport Postad 27 Februari 5 minuter sedan, säger KlonkSteve : Litar liksom på att både Hampus och Bryggkaffe vet vad dom pratar om, Jag med. Jag förutsätter att i princip alla, självklart Hampus och bryggkaffe också, som är aktiva här på forumet, är bättre pokerspelare än jag är. Med större kunskap. Mer erfarenhet. Bättre win-rate Diskrepansen kommer av, tror jag, att personerna ifråga inte spelat 200K händer på dom 2 lägsta nivåerna på SVSsenaste halvåret. Allt det som sägs är korrekt, det är appliceringen som blir skev. jag gör själv anpassningar utifrån det som sägs här och på andra ställen å "korrekt strategi" när jag när jag går upp till /2 exempelvis. Men spelar man på samma sätt på 0.5-1 så är det inte optimalt. Även jag, med min begränsade förmåga, hittar massor av självklara justeringar man måste göra på 0.5 om man har nån ambition att maximera värde. Saker jag aldrig skulle göra mot /1 regs eller /2 och uppåt. 0.2 är gamla 0.5 0.5-1 är inte samma sak som 2. Det handlar inte om rätt eller fel. Det handlar om att man utifrån en självklar generell vinnande grundstrategi måste göra anpassningar utifrån poolen. En anpassning man inte har en aning om, om man inte spelar nivån ifråga hela tiden. Citera
massive Postad 27 Februari Författare Rapport Postad 27 Februari 9 minuter sedan, säger HampusGabriel : Hade inte rekat en polar strat i SB till och börja med men de är en annan femma. Uttryckte mig väl felaktigt å lite snabbt. Det jag menade va väl mer att om man faktiskt har nån form av FoldEV när man 3-bettar så kan man åxå blanda in lite botten-range-skräp där åxå, som man inte kan på samma sätt när dom synar 9/10. 13 minuter sedan, säger HampusGabriel : skippa helt polar rangen och spela en linjär range i och med att dom callar mer och under 4bettar. Exakt den justeringen jag gjorde i höstas. Förutom mot dom få, framför allt på /1, som faktiskt har mer än typ 35% i fold3bet där man kan leka lite mer 17 minuter sedan, säger HampusGabriel : Precis, vilket de känns som massive kan spela liknande om han påstår att han vet linjer som folk överfoldar till Men kan man inte dom linjerna skulle jag ALDRIG spela utanför gto öppning ipricnip Redline Flat/svagt uppåt senaste 120K händerna När den gick rakt upp vare katastrof. rakt ner likaså 16 minuter sedan, säger HampusGabriel : Skillnaden på /0,5 är att dom synar mer och under 4b. Vilket då blir skillnaden att vi kan hitta 3b med alla PP, SC, och få full freq% med alla broadways. Om du sitter i BBvBTN kan du får samma range där, skippa helt polar rangen och spela en linjär range i och med att dom callar mer och under 4bettar. Samt att synar folk för wide range så lär dom spelar riktigt tokigt postflop. Är dom för aggro kan vi XR ut dom alternativt gör lighta call downs. Är dom för foldglada kan vi 3b riktigt wide och slakta dom post. Alla dessa läckor är större ju lägre du kommer ner i stakesen. matnyttigt! tack! Och återigen tack för att du tar dig tid å svara med långa inlägg. Det uppskattas! 1 Citera
massive Postad 27 Februari Författare Rapport Postad 27 Februari 33 minuter sedan, säger Snake911 : Du kanske borde se om du kan få coachning av någon. För det är svårt att få utförliga svar tror jag på ett pokerforum. Kan vara mest förvirrande. Definitivt. Men det e en fråga om IRL-pengar eller att inte springa 8K under värde på 300K händer Det som ligger närmast till hands är att jag funderar på att lägga den hutlösa pengen som GTOwiz vill ha för elite under en månad å bara plöjja allt så mkt jag bara orkar. Citera
Snake911 Postad 27 Februari Rapport Postad 27 Februari (redigerade) 7 minuter sedan, säger massive : Definitivt. Men det e en fråga om IRL-pengar eller att inte springa 8K under värde på 300K händer Det som ligger närmast till hands är att jag funderar på att lägga den hutlösa pengen som GTOwiz vill ha för elite under en månad å bara plöjja allt så mkt jag bara orkar. Mitt tips är inte att göra det. Förstår du inte vad du ska leta efter nu med den subben du har. Kommer du inte förstå det med elite heller. PIO hade egentligen räckt. Det är billigare. Redigerad 27 Februari av Snake911 1 Citera
massive Postad 27 Februari Författare Rapport Postad 27 Februari 9 minuter sedan, säger Snake911 : Mitt tips är inte att göra det. Förstår du inte vad du ska leta efter nu med den subben du har. Kommer du inte förstå det med elite heller. Har ingen sub alls, och i princip har jag bara använt preflop som e gratis å kollat RFI, 3bet å grejer. Jag kan ha fel. Men att kunna dunka in 150K händer, få tillgång till postfloplösningar, 200bb djupt, AI-solvern, nodelocking, rapporter, range-jämförelser, analyser på varenda flop+turn kort utfifrån bräda EV osv + alla träningsverktyg. Svårt å se hur det inte skulle göra mitt spel bättre. Och svårt å se hur det inte skulle kunna svara på massor av dom frågor jag har. Är jag ute å cyklar? Citera
Snake911 Postad 27 Februari Rapport Postad 27 Februari (redigerade) 1 minut sedan, säger massive : Har ingen sub alls, och i princip har jag bara använt preflop som e gratis å kollat RFI, 3bet å grejer. Jag kan ha fel. Men att kunna dunka in 150K händer, få tillgång till postfloplösningar, 200bb djupt, AI-solvern, nodelocking, rapporter, range-jämförelser, analyser på varenda flop+turn kort utfifrån bräda EV osv + alla träningsverktyg. Svårt å se hur det inte skulle göra mitt spel bättre. Och svårt å se hur det inte skulle kunna svara på massor av dom frågor jag har. Är jag ute å cyklar? Du behöver inte Elite för att få svar på dom frågorna du har. En vanlig sub hade fungerat. Av det jag vet är Elite bara nödvändigt om du spelar typ highstakes. Men kanske Hampus eller någon annan som är bättre kan svara på det, så jag inte sitter här och ger dig massa tips så kanske jag är helt ute och cyklar. Redigerad 27 Februari av Snake911 1 Citera
HampusGabriel Postad 27 Februari Rapport Postad 27 Februari 11 minuter sedan, säger Snake911 : Du behöver inte Elite för att få svar på dom frågorna du har. En vanlig sub hade fungerat. Av det jag vet är Elite bara nödvändigt om du spelar typ highstakes. Men kanske Hampus eller någon annan som är bättre kan svara på det, så jag inte sitter här och ger dig massa tips så kanske jag är helt ute och cyklar. För min del så behövs nodelocking verktyget vilket bara finns i elite å hade nog rekat Massive att använda de också. Ska man inte använda det så blir det väl typ premium prenumerationen 2 Citera
massive Postad 27 Februari Författare Rapport Postad 27 Februari 1 timme sedan, säger HampusGabriel : För min del så behövs nodelocking verktyget vilket bara finns i elite Har plöjt en del videos om GTO wiz nodelocking. Tror det kan ge en del svar jag e ute efter. Men i värsta fall är det 1500 åt helvette, det går å leva med Citera
massive Postad 27 Februari Författare Rapport Postad 27 Februari Tvärtom! Måste va en glitch in the matrix... 1 Citera
massive Postad 2 Mars Författare Rapport Postad 2 Mars (redigerade) ... Redigerad 2 Mars av massive redan fått svar på annat håll Citera
HampusGabriel Postad 2 Mars Rapport Postad 2 Mars 2 timmar sedan, säger massive : ... Såg handen men vad blev det för svar? Citera
massive Postad 2 Mars Författare Rapport Postad 2 Mars 2 timmar sedan, säger HampusGabriel : Såg handen men vad blev det för svar? Att jag är en fisk. Citera
Recommended Posts