Gå till innehåll

Fortfarande har inte syndaren vaknat. Eller blivit bättre på poker.


massive

Recommended Posts

En fråga om SB.

 

Det här läget hamnar jag i hela tiden, se bilderna. 

Hur ska jag tänka?

 

För synar jag varenda av dessa lägen så åker ju min VPIP rymdraket rakt upp, men det är ju 7-10 gånger pengarna på en syn, (där BB generellt raisar/straffar en alldeles alldeles för sällan)

Screenshot 2024-07-26 160144.png

Screenshot 2024-07-26 160203.png

Screenshot 2024-07-26 160336.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger massive :

Det här läget hamnar jag i hela tiden, se bilderna. 

Hur ska jag tänka?

DU måste ju ta i beaktande också att även om du får 10x , så ska du slå 4 motspelare med botten av din range ur position. Dock i dom exemplen du gav hade jag nog kanske synat med 53cc och 42cc. Åtminstone är det nog inget större misstag. Dock inget större misstag å dumpa händerna pre heller.

Q3o känns alldeles för dålig eftersom i multiway potter vill vi ju gärna ha nötpotential.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger massive :

En fråga om SB.

 

Det här läget hamnar jag i hela tiden, se bilderna. 

Hur ska jag tänka?

 

För synar jag varenda av dessa lägen så åker ju min VPIP rymdraket rakt upp, men det är ju 7-10 gånger pengarna på en syn, (där BB generellt raisar/straffar en alldeles alldeles för sällan)

Screenshot 2024-07-26 160144.png

Screenshot 2024-07-26 160203.png

Screenshot 2024-07-26 160336.png

Q3 bara kasta. Dom andra kan man väl göra lite hur man vill med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, säger Yxel :

Fold eller slå 8x :D Bygg en range kring det typ.

Höll också på att limpa upp en massa skit i sb. Inte värt det har jag kommit på.

Haha. I början av månaden gjorde jag just det, ställde jag in en bettingknapp i klienten på 6x för att straffa alla limpers  :D 

Men det är balansen som är svår tycker jag. Frekvensen mellan fold/syn/3bet

 

Btw, vet inte hur länge sen jag hade grönt i både SB+BB över 6500 händer. :) 

Vad är standard i SB+BB över större samples?

Screenshot 2024-07-27 083149.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, säger aml :

DU måste ju ta i beaktande också att även om du får 10x , så ska du slå 4 motspelare med botten av din range ur position. Dock i dom exemplen du gav hade jag nog kanske synat med 53cc och 42cc. Åtminstone är det nog inget större misstag. Dock inget större misstag å dumpa händerna pre heller.

Q3o känns alldeles för dålig eftersom i multiway potter vill vi ju gärna ha nötpotential.

Exakt. Det är det som blir svårt. Hitta balansen mellan fold/syn/3bet

 

Dom 3 händerna var exempel. Men spelar 53+42 och lägger Q3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, säger Pokergod1 :

Q3 bara kasta. Dom andra kan man väl göra lite hur man vill med

Frågan va mer allmän, med dom 3 händerna som exempel. Mer övergripande kring strategin och hur man ska tänka.

Känns svårt att hitta en balans just i SB mellan fold/syn/3bet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, säger Doctor_Strangelove :

Skämskudde på de som ens funderar på att folda 53s och 42s.

Tjena Doctorn! :)

Välkommen

Händerna va exempel. Frågan är mer allmän. Kring strategi/hur man ska tänka i SB.

Känns svårt med balansen fold/syn/3bet i just SB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger massive :

Tjena Doctorn! :)

Välkommen

Händerna va exempel. Frågan är mer allmän. Kring strategi/hur man ska tänka i SB.

Känns svårt med balansen fold/syn/3bet i just SB.

Det centrala är hur BB spelar. Om han skulle sakna raiseknapp ska du troligen completa range (nästan). Ju högre iso på BB desto tightare behöver du bli. 

Visst är raken en faktor, och ja du är oop. Men det är ju ingen raketforskare som har Limpat pre, samma om det har flatasts bakom limpen. 
Det är okej att flata för att träffa 2p+ om du får 10x på synen + massa implied från recs. (Så länge bb är passiv). 
 

Gällande raise så vill du nog raisa ganska restriktivt OOP om du alltid får calls, men så fort det limp/foldas mkt så ska du gå bananas med iso. (Bra att ha limp/fold stat i huden).
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger lamern :

tveksam till att 53s är vinnande 5-vägs och 42s 4-vägs i sb i ett högrejkat spel.

Ingen aning :)

Men som jag själv tänker, och flera andra påpekar så beror ju det på en lång rad faktorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Zanka :

Det centrala är hur BB spelar. Om han skulle sakna raiseknapp ska du troligen completa range (nästan). Ju högre iso på BB desto tightare behöver du bli. 

Visst är raken en faktor, och ja du är oop. Men det är ju ingen raketforskare som har Limpat pre, samma om det har flatasts bakom limpen. 
Det är okej att flata för att träffa 2p+ om du får 10x på synen + massa implied från recs. (Så länge bb är passiv). 
 

Gällande raise så vill du nog raisa ganska restriktivt OOP om du alltid får calls, men så fort det limp/foldas mkt så ska du gå bananas med iso. (Bra att ha limp/fold stat i huden).
 

 

Tjena!

Precis som vanligt kliver du in å säger massa vettigt :) Tack!

Även fisk har hög fold i BB, och alla regs ligger 70+

Jag försöker hitta en balans mellan fold/syn/raise. Men det är svårt. För antingen blir VPIP för hög, eller 3bets går i taket. Men känns som att jag hajjar poängen övergripande.

Jag har en popup (Omf boomern har lärt sig :D ) med RFI och fold till 3bet från alla positioner som jag refererar till i princip varje hand nu :) 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger massive :

Jag försöker hitta en balans mellan fold/syn/raise. Men det är svårt. För antingen blir VPIP för hög, eller 3bets går i taket. Men känns som att jag hajjar poängen övergripande.

Dina egna stats spelar ju ingen roll. Beroende på hur motståndarna spelar så kommer ju dina egna stats att ändras specielt om du anpassar ditt spel efter det vilket är det optimala att göra.

Men även om du skulle spela "Pure GTO" så skulle dina stats påverkas av motståndarna, som exempel om alla gick all in varje hand och du följde strikt GTO så skulle du folda nästan varenda hand och ha en låg Vpip.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en väldigt grov sim bara för att kolla.

* Rake: 4%, max 10bb
* 200bb stackar
* CO och BTN node-lockade till att limpa 40%
* SB kan folda/limpa/höja 6bb; BB kan checka eller höja 6bb.
* Alla spelar sedan GTO postflop

Ungefär vad jag hade förväntat med limpandet. Dock något oväntat att händer som A8o och 22 höjs. 
Men som sagt, det här är en grov sim.

 

sim.thumb.png.0fe4c26ebedc2d24bd68976aca05fd1e.png

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, säger Doctor_Strangelove :

* Alla spelar sedan GTO postflop

Ungefär vad jag hade förväntat med limpandet. Dock något oväntat att händer som A8o och 22 höjs. 
Men som sagt, det här är en grov sim.

Intressant då borde det i praktiken om man är "bättre" än motståndet väga över än mer till Calls.
Dock om EV är nära breakeven kan det väl endå i "praktiken" kanske vara bättre att folda ? Lägga fokus på andra bord och händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Doctor_Strangelove :

Körde en väldigt grov sim bara för att kolla.

* Rake: 4%, max 10bb
* 200bb stackar
* CO och BTN node-lockade till att limpa 40%
* SB kan folda/limpa/höja 6bb; BB kan checka eller höja 6bb.
* Alla spelar sedan GTO postflop

Ungefär vad jag hade förväntat med limpandet. Dock något oväntat att händer som A8o och 22 höjs. 
Men som sagt, det här är en grov sim.

 

sim.thumb.png.0fe4c26ebedc2d24bd68976aca05fd1e.png

Vad gav du BB för range?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...