RuoXuan Postad 21 November , 2024 Rapport Postad 21 November , 2024 5 timmar sedan, säger Pokergod1 : vart har kukbajs tatt vägen? Ser han aldrig på borden. Han sitter och aptiltar vid borden som du också brukar göra.❤️ Citera
Rhetoric Postad 21 November , 2024 Rapport Postad 21 November , 2024 23 minuter sedan, säger RuoXuan : Han sitter och aptiltar vid borden som du också brukar göra.❤️ Hur sanningsenligt är detta? Jag hoppas det är ett dåligt skämt! Vilka stakes? Citera
RuoXuan Postad 21 November , 2024 Rapport Postad 21 November , 2024 20 minuter sedan, säger Rhetoric : Hur sanningsenligt är detta? Jag hoppas det är ett dåligt skämt! Vilka stakes? Varför skulle jag skämta om det? 0,5-1. Är väl antagligen grus för honom eftersom jag hört att han brukar spela 10-20.. Citera
Rhetoric Postad 21 November , 2024 Rapport Postad 21 November , 2024 7 minuter sedan, säger RuoXuan : Varför skulle jag skämta om det? 0,5-1. Är väl antagligen grus för honom eftersom jag hört att han brukar spela 10-20.. Det var ett retoriskt utlåtande. Okej, tråkigt att höra oavsett. Man hejar ju på honom mest av alla 1 Citera
massive Postad 21 November , 2024 Författare Rapport Postad 21 November , 2024 17 minuter sedan, säger Rhetoric : Man hejar ju på honom mest av alla Jag med. 1 Citera
RuoXuan Postad 22 November , 2024 Rapport Postad 22 November , 2024 3 timmar sedan, säger Rhetoric : Det var ett retoriskt utlåtande. Okej, tråkigt att höra oavsett. Man hejar ju på honom mest av alla Inte jag. Jag hejar på mig själv mest av alla. Och spelar man som en söndertjackadapa får man skylla sig själv också. 1 Citera
Pokergod1 Postad 22 November , 2024 Rapport Postad 22 November , 2024 18 timmar sedan, säger RuoXuan : Inte jag. Jag hejar på mig själv mest av alla. Och spelar man som en söndertjackadapa får man skylla sig själv också. håll nivån nu gubben. Citera
RuoXuan Postad 22 November , 2024 Rapport Postad 22 November , 2024 1 timme sedan, säger Pokergod1 : håll nivån nu gubben. Sitt ner din lilla tiltapa. Citera
Pokergod1 Postad 22 November , 2024 Rapport Postad 22 November , 2024 40 minuter sedan, säger RuoXuan : Sitt ner din lilla tiltapa. tiltar aldrig men okej lilla ruo. 1 Citera
massive Postad 16 December , 2024 Författare Rapport Postad 16 December , 2024 Så! En uppdatering av läget Det va ett tag sen. Började om den 20 oktober med 1000kr och målsättningen att göra det på riktigt. Börja i abbysen nere på 0.2 och med tydliga och defintiva krav på bankrullekrav. Ta den långa vägen. Träna på det som jag e sämst på. Tålamod, impulskontroll, that grinder's mentality, och mkt studier och min nya kompis/mentor/bollplank har gjort hela skillnaden. Det känns övertydligt, fastän det känns B att erkänna det, att jag behöver nån att vara ansvarig inför. När motivationen tryter, när man bara vill kliva upp, när de tär skitvärde å man vet att nivån över kryllar av fisk osv. Började satsningen på 0.2 med att grisbacka 770kr/3900bb rakt ner i hålet, en episk downswing på 12-13K händer som gjorde att man både ifrågasatte den psykiska hälsan, och spelskickligheten. Hur det nu e möjligt på 0.2 Men sen vände det, ordentligt. 44K händer tog det innan det blev dax för 0.5 Och efter ca 4 veckor å 23K händer på 0.5 puttrar vi på en 16bb/100 (AI adjusted 24bb/100) Så tillsammans med bra spring på PLO'n senaste veckan är det nu dax för /1 Kommer fortfarande blanda in 0.5 för att maximera värde, så helt över nivån är jag inte. Här har vi total-grafen. Det tog mig 68K händer (plus X antal otrackade PLO-händer) å beta av 0.2+0,5 Framåt! 10 Citera
massive Postad 31 Januari Författare Rapport Postad 31 Januari Rekordmånad. Som ett resultat av en helt ny approach till poker. Hösten 2024 har på manga sätt varit resa som handlat om att hitta mig själv som pokerspelare. Det finns så oerhört manga "sanningar" inom poker, och nätet flödar över att förståsigpåare som proklamerar bade det ena och det andra. Det finns också en hel hoper etablerade maximer och både gammal och ny urken skåpmat som är allområdande i hur man ska förhålla sig till, och spela, det här galna jävla spelet. Jag har brottats med dåligt självförtroende, tvivlat kring mina egna invändningar och analyser ang händer och situationer vid borden, ifrågasatt varför jag spelar, stressad över volym och antal timmar spelade när livet runtomkring en snurrar snabbare än en trimmad tombola. Runt Jul och i mellandagarna började såklart mina tankar kretsa kring 2025. Och i ärlighetens namn visste jag varken ut eller in. Om jag skulle lägga ner helt. Verkligen satsa 100%. bara ha det som hobby några timmar i veckan. Och svaret på den frågan va inget av dom. En sen kväll när dessa tankar och funderingar va som mest intensiva, och tvivlen var ännu fler än vanligt, och svårmodet va väldigt närvarande, så loggade jag in på Twitch och gick in på en av mina nya favvo-streamare, CeeGeepoker, och det första snubben säger, sekunder efter jag kommit in, är en rak och ärlig beskrivning av hur mkt, mål som är fokuserade på resultat och pengar, har förstört för honom under hans mer än 10-åriga pokerkarriär. Om hur mkt bättre han hade mått, hur mkt mer tillfredsställelse hans framgångar hade gett honom, men även hur snuskigt mkt mer pengar han antagligen hade tjänat om hans mål inte hade varit exklusivt monetära. Det här var vändpunkten. Och förutsättningen för det nya. Och det formulerades tillslut såhär. 1: Inga mål baserade på pengar överhuvudtaget. Tjäna X antal kronor över X antal bla bla bla. Att inse, men även känslomässigt förankra, att pengar inte är ett mål. Det är ett resultat. Ett resultat som beror på nånting helt annat än pengar. Å gud vilken jävla lättnad. 2: Inga mål baserade på volym. Ingen mer stress över antal bord, att vara en duktig multi-grinder, eller att spela fastän man inte vill, eller fastän man vet att man borde göra nått annat, all skit kopplat till att "pressa volym" Så jävla skönt å slippa det. 3: Inga mål gällande tid. Bara landa i att jag vill spela så mkt det går, men att det inte ska gå ut över familjen, mina andra intressen eller min andliga och mentala hälsa. Kan det verkligen vara så enkelt. 4: Skita helt i det långsiktiga. Och göra precis tvärtom. Här har vi ju en av dom mest etablerade och cementerade sanningarna inom poker. Att poker är en enda lång session. Och massa olika varianter på det temat. Allt det här stämmer. Det va bara det att det inte funkade för mig. Jag har nu gjort precis tvärtom, och också tagit det till sin mest extrema form. Nu är det bara 1 dag i taget. Och inte bara det. Det är inte bara 1 pass i taget, ett bord i taget. Det är 1 hand i taget. 1 hand. Ingenting mer. Och att enbart göra sitt absolut bästa att spela den handen så bra det bara går. Vi kan inte, oavsett hur vi vrider å vänder på det, göra mer än så. För på samma sätt som att påståendet att livet är en enda lång session är sant, så är det åxå sant att man kan inte spela mer än 1 hand i taget och försöka göra sitt bästa. Jag har självklart inte lyckats med detta till 100%. jag är ingen robot. Och det finns såklart andra saker som påverkat åxå. Men det är det här som gjort att jag spelat fler timmar, fått in mer volym, tjänat mer pengar, mått sjukt mkt bättre, och haft enormt mkt mer roligt vid borden än någonsin. 51K händer över 117 timmar, 31/31 dagar spelade. 2/3 av volymen på /0.5 och 1/3 på /1. En flat red-line. Och ett helt neutralt BB/100 mot adjusted AI-EV för ett + på 6200kr Klonkade även in 900kr på ett homegame med idel ädel adel av pokerspelare bättre än mig själv för ett månadsresultat för Januari på: = 7100kr. Tänkte spela ikväll, men jag skiter i det. För jag "måste" inte göra nånting när det gäller pokern. Istället ska jag ägna kvällen åt att bara götta mig i att ett grymt eftermiddags-pass får bli den perfekta avslutningen på en fantastisk månad. och en grym start på 2025. På återseende, och lycka till allihopen, både i livet, och vid borden! Kram på er! 5 Citera
Rhetoric Postad 1 Februari Rapport Postad 1 Februari 14 timmar sedan, säger massive : idel ädel adel ❤️ 1 Citera
massive Postad 4 Februari Författare Rapport Postad 4 Februari Har haft en riktig vidrig start på månaden. Min vanliga naturliga respons blir att försöka se sanningen i brunögat och luska ut vad som beror på mig. Vad jag kan göra åt saken. Och har ju haft den där frustrerande känslan hela hösten 2024 där man har svårt att se va som är vad. Vad som beror på en själv, och vad som beror på saker utanför ens kontroll. Jag har allafall en tendens att bli väldigt kritisk mot mitt eget spel, försöka djupdyka ner och hitta svar. Och självklart är jag varken nån stjärna eller fulländad på nått sätt. Definitivt bara i början av min resa. Men sen ser man e graf som denna, och så kommer tanken att man kanske inte ska överanalysera så jävla mkt. Senaste 6 månaderna på SVS. 2 Citera
massive Postad 8 Februari Författare Rapport Postad 8 Februari "asså, det är helt omöjligt, det har ingen jävla betydelse vad jag gör, oavsett vad jag gör så går allt bara åt helvette" vad är ens anledningen att jag ens spelar det här jävla spelet, varför! Det är helt sjukt! "Det finns absolut inget jag kan göra!" Känner du igen dig? Jag har allafall lyckats med bedriften att tappa halva rullen på 6 dagar. Och blivit kastad tillbaka resultatmässigt ungefär 4 veckor till ett resultat jag hade där nånstans i Januari. Jag har sprungit under EV i lite mer än 6 månader och 250K händer, och senaste skitspringet närmar sig nu 30K händer. Den undermedvetna strömningen i mig, mitt känslomässiga behov, som gör att jag skriver följande är såklart att jag vill ha en mental snuttefilt av medlidande, en reaktion, en bekräftelse från någon annan hur synd det är om mig, och hur orättvist livet är. Och också såklart hur orättvist och "fel" det är att mina nuvarande resultat inte speglar min egen uppblåsta bild av hur jävla grym pokerspelare jag är. Min självupptagna och orealistiska uppfattning om min förmåga att spela spel X, gör att jag kräver att resultat Y uppnås, och om detta inte realiseras så skyller jag på faktor Z. Faktor Z är nått jag inte kan förändra, men jag använder det som en ursäkt för att inte ansvar för allt det jag faktiskt kan styra över. 12-stegs programmets andliga principer är sedan länge en helt integrerad del av min varelse, och det fina med, och styrkan med, den vanligast förekommande bönen, som avslutar varenda 12-stegs möte i hela världen, är att den går att applicera på vilken situation som helst, stor eller liten, allvarlig eller trivial, och användas som en spegel, oavsett sammanhang, såklart då även poker jag kan definitivt rekommendera att stöta och blöta problemen i ditt liv med sinnesrobönen som bollplank. Testa bara. Så vi tar nu, så som jag uppfattar den, min hjärtekrossande, sönderslitande, frustrerande, brutala , djupt orättvisa downswing och så tittar vi på hur kapabel jag är att applicera följande 3 saker. Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra. Mod att förändra det jag kan. Och förstånd att inse skillnaden. 1: Hur väl klarar jag av, rent känslomässigt, att på ett nyktert och balanserat sätt, förhålla mig till det jag inte kan förändra i den här situationen? 2: Om jag är helt ärlig med mig själv, finns de inte en lång rad andra aktiva val jag hade kunnat göra stället för dom val jag gjort? 3: Hur väl klarar jag av att se skillnaden, i det jag inte kan förändra i den här situationen, Och dom sakerna jag faktiskt kan styra över? Och jag alltså mage att gnälla över badbeats. Mage att gnälla över hur synd det är om mig. Mage att tycka att livet är orättvist och att universum är emot mig. Med 4 fina friska barn, en fantastisk kvinna vid min sida, mat å tak över huvudet, att jag kan plugga å få CSN på för första gången på över 15 år. På distans, som gör att jag har möjlighet och tid att även förverkliga andra drömmar jag har, tid å spela poker, möjligheten att mina barn inte behöver vara på dagis å fritids mer än absolut nödvändigt. Bara för att ta några få exempel. Jag hade åxå kunnat valt klassrums-undervisning istället för att plugga på distans, och suttit i ett klassrum på vuxenutbildningen i Örebro i Tisdags. I det inledande samtalet med min studievägledare i januari så berättade hon om möjligheten att jobba integrations-främjande i ett projekt som vuxenutbildningen i Örebro har, som fokuserar på nyanlända som går på SFI. Och om jag va intresserad så fanns möjligheten. Mitt i allt det här ska jag alltså må dåligt över att jag sätter nötstegen på turn, samtidigt som FI settar upp med KK, som han inte 3bettat pre, att vi får in det, å det parar sig på river. Livet är alltså orättvist mot mig. Åhh wow. Så trots min oförmåga att acceptera det jag inte kan förändra, trots min oförmåga att förändra det jag kan, är jag tacksam över, att när den tillfälliga galenskapen lättar, att jag faktiskt har förmågan att inse skillnaden. Tack! 2 Citera
Pokergod1 Postad 8 Februari Rapport Postad 8 Februari 1 minut sedan, säger massive : "asså, det är helt omöjligt, det har ingen jävla betydelse vad jag gör, oavsett vad jag gör så går allt bara åt helvette" vad är ens anledningen att jag ens spelar det här jävla spelet, varför! Det är helt sjukt! "Det finns absolut inget jag kan göra!" Känner du igen dig? Jag har allafall lyckats med bedriften att tappa halva rullen på 6 dagar. Och blivit kastad tillbaka resultatmässigt ungefär 4 veckor till ett resultat jag hade där nånstans i Januari. Jag har sprungit under EV i lite mer än 6 månader och 250K händer, och senaste skitspringet närmar sig nu 30K händer. Den undermedvetna strömningen i mig, mitt känslomässiga behov, som gör att jag skriver följande är såklart att jag vill ha en mental snuttefilt av medlidande, en reaktion, en bekräftelse från någon annan hur synd det är om mig, och hur orättvist livet är. Och också såklart hur orättvist och "fel" det är att mina nuvarande resultat inte speglar min egen uppblåsta bild av hur jävla grym pokerspelare jag är. Min självupptagna och orealistiska uppfattning om min förmåga att spela spel X, gör att jag kräver att resultat Y uppnås, och om detta inte realiseras så skyller jag på faktor Z. Faktor Z är nått jag inte kan förändra, men jag använder det som en ursäkt för att inte ansvar för allt det jag faktiskt kan styra över. 12-stegs programmets andliga principer är sedan länge en helt integrerad del av min varelse, och det fina med, och styrkan med, den vanligast förekommande bönen, som avslutar varenda 12-stegs möte i hela världen, är att den går att applicera på vilken situation som helst, stor eller liten, allvarlig eller trivial, och användas som en spegel, oavsett sammanhang, såklart då även poker jag kan definitivt rekommendera att stöta och blöta problemen i ditt liv med sinnesrobönen som bollplank. Testa bara. Så vi tar nu, så som jag uppfattar den, min hjärtekrossande, sönderslitande, frustrerande, brutala , djupt orättvisa downswing och så tittar vi på hur kapabel jag är att applicera följande 3 saker. Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra. Mod att förändra det jag kan. Och förstånd att inse skillnaden. 1: Hur väl klarar jag av, rent känslomässigt, att på ett nyktert och balanserat sätt, förhålla mig till det jag inte kan förändra i den här situationen? 2: Om jag är helt ärlig med mig själv, finns de inte en lång rad andra aktiva val jag hade kunnat göra stället för dom val jag gjort? 3: Hur väl klarar jag av att se skillnaden, i det jag inte kan förändra i den här situationen, Och dom sakerna jag faktiskt kan styra över? Och jag alltså mage att gnälla över badbeats. Mage att gnälla över hur synd det är om mig. Mage att tycka att livet är orättvist och att universum är emot mig. Med 4 fina friska barn, en fantastisk kvinna vid min sida, mat å tak över huvudet, att jag kan plugga å få CSN på för första gången på över 15 år. På distans, som gör att jag har möjlighet och tid att även förverkliga andra drömmar jag har, tid å spela poker, möjligheten att mina barn inte behöver vara på dagis å fritids mer än absolut nödvändigt. Bara för att ta några få exempel. Jag hade åxå kunnat valt klassrums-undervisning istället för att plugga på distans, och suttit i ett klassrum på vuxenutbildningen i Örebro i Tisdags. I det inledande samtalet med min studievägledare i januari så berättade hon om möjligheten att jobba integrations-främjande i ett projekt som vuxenutbildningen i Örebro har, som fokuserar på nyanlända som går på SFI. Och om jag va intresserad så fanns möjligheten. Mitt i allt det här ska jag alltså må dåligt över att jag sätter nötstegen på turn, samtidigt som FI settar upp med KK, som han inte 3bettat pre, att vi får in det, å det parar sig på river. Livet är alltså orättvist mot mig. Åhh wow. Så trots min oförmåga att acceptera det jag inte kan förändra, trots min oförmåga att förändra det jag kan, är jag tacksam över, att när den tillfälliga galenskapen lättar, att jag faktiskt har förmågan att inse skillnaden. Tack! Kämpa på! Alla springer dåligt i perioder. Men att springa så långt under ev som du visa på din förra bild har jag då aldrig någonsin gjort under så många händer. Tror mitt konto är medriggat, vilket är tur för mig. Jag tycker synd om dig. Jag vill krama dig. Jag vill ge dig tröst. Styrkekramar. 1 Citera
Johan_Beta Postad 8 Februari Rapport Postad 8 Februari Jag hade ett 200k-run gap som stängdes så fort jag slutade spela bra så det kanske kan vara ett tips 2 Citera
massive Postad 8 Februari Författare Rapport Postad 8 Februari 6 minuter sedan, säger Johan_Beta : Jag hade ett 200k-run gap som stängdes så fort jag slutade spela bra så det kanske kan vara ett tips Så du tänker att spela dåligt, som jag gjorde förut, å förlora, är bättre, än att göra som jag gör nu, spela bra, och förlora. Har jag förstått dig rätt? Är det lösningen? Citera
massive Postad 8 Februari Författare Rapport Postad 8 Februari 13 minuter sedan, säger Johan_Beta : det kanske kan vara ett tips Kom på nu att du har ju rätt! Sålänge jag får in det bra hela tiden så kommer den ju inte jämnas ut. Jag måste ju såklart få in det med 11,6% för 600bb å tura. Ba ställa alla mina 25% EV-drag hela tiden å hoppas på syn. Det e det jag måste göra. Såklart... Tack Johan! Citera
Johan_Beta Postad 8 Februari Rapport Postad 8 Februari 22 minuter sedan, säger massive : Kom på nu att du har ju rätt! Sålänge jag får in det bra hela tiden så kommer den ju inte jämnas ut. Jag måste ju såklart få in det med 11,6% för 600bb å tura. Ba ställa alla mina 25% EV-drag hela tiden å hoppas på syn. Det e det jag måste göra. Såklart... Tack Johan! Ev-risken är enorm om man får in det 99% och bara uppsida på inversen Citera
massive Postad 8 Februari Författare Rapport Postad 8 Februari Just nu, säger Johan_Beta : Ev-risken är enorm om man får in det 99% och bara uppsida på inversen Du är en klok man som besitter stor visdom. Citera
Johan_Beta Postad 8 Februari Rapport Postad 8 Februari On a serious note gjorde jag lite simuleringar över utfall över 500k händer när jag var 40bi under och utfallen botten 5% är dystra, botten 1% tittar man på snaran och är man botten 0,1% hänger man blåsvart i ansiktet i garaget 1 Citera
massive Postad 8 Februari Författare Rapport Postad 8 Februari 29 minuter sedan, säger Johan_Beta : On a serious note gjorde jag lite simuleringar över utfall över 500k händer när jag var 40bi under och utfallen botten 5% är dystra, botten 1% tittar man på snaran och är man botten 0,1% hänger man blåsvart i ansiktet i garaget Primedope är både mkt intressant och ibland dyster läsning Men det jag tänker på mkt, framför allt i dessa dystra downswings-dagar är att varians går åt båda hållen. Vi tittar oftast bara på, och tänker bara på den negativa delen av variansen. Men då blir min fråga. När får man se skymten av att springa typ 250K händer över EV då? När e det meningen att det ska hända? Citera
Rhetoric Postad 8 Februari Rapport Postad 8 Februari 5 timmar sedan, säger massive : Men då blir min fråga. När får man se skymten av att springa typ 250K händer över EV då? När e det meningen att det ska hända? Du får helt enkelt bli hindu. Jag är övertygad om att det sker nästa liv. 2 Citera
massive Postad 10 Februari Författare Rapport Postad 10 Februari Kan vi inte vinna Showdown får vi jobba Red-line! Bara kört 0.5 sen i lördags för att försöka ta mig ur den här jävla down-swingen. nu grisbackar jag inte rakt ut allafall. 2 Citera
massive Postad 10 Februari Författare Rapport Postad 10 Februari Grafen senaste veckan är väldigt lik nått min 3-åring ritar. 1 Citera
Recommended Posts