Gå till innehåll

En nöjesspelares dagbok


KungA

Recommended Posts

Folden på river :shock::shock::shock:

 

Jag tror att du missförstår lite av det neoslayer menade eller snarare i vilket sammanhang det borde användas. Ganska stor skillnad på att ha bottentvå på 56KT och tptk på världens torraste bräda. I den här handen har fi maximalt 3 outs och kan ha en del bluffar/konstiga händer som han kommer hit med (infobettar två gator eller något annat logiskt). Syna turn och syna alla rivers (men hata livet på typ 4/J/Q). Som spelat synar du snabbare än blixten och säger nh de gånger han har KT. Skulle inte förvåna mig om han visade KJ och sa nice fold eller nåt. Är du på river och har en hand som är bättre än du tror att fi skulle värdebetta ska du i princip alltid syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är du på river och har en hand som är bättre än du tror att fi skulle värdebetta ska du i princip alltid syna.

 

Har väl inte så mycket att tillägga då Antisk förklarade allt väldigt bra men dessa rader tål att läsas igen.

 

Om du hade sett handen från en annan stol, hade du satt dig själv en så stark hand som AK då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarerna!

 

13k för att vinna 40k på den brädan, med min hand, hur action har gått och hur jag har har definierat BB från CG:et.

Jaja, vad skall man säga….

 

Min kompis hånade mig när vi skulle gå och äta. Jag hann inte berätta färdigt om handen innan han frågade vad jag var uppe mot. Fold sa jag och hans svarade med ett:

 

Haha!! Fold? Varför då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarerna!

 

13k för att vinna 40k på den brädan, med min hand, hur action har gått och hur jag har har definierat BB från CG:et.

Jaja, vad skall man säga….

 

Min kompis hånade mig när vi skulle gå och äta. Jag hann inte berätta färdigt om handen innan han frågade vad jag var uppe mot. Fold sa jag och hans svarade med ett:

 

Haha!! Fold? Varför då?

Måste hålla med inläggen ovan. Blev lite illamående när jag läste att du foldade :mrgreen: Bra att du iallafall har självinsikt vilket många på detta forum verkar sakna.

 

Fortsätt också med inläggen! Mycket underhållande läsning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 8

 

Lönehelg på CC och många med påfyllda pokerbankrullar. Jag behövde inte toppa upp denna månad så det känns ju riktigt fint. Som jag skrivit innan brukar CC ha massor med dealers på plats på helgerna, men trots det fick jag vänta nästan 45 innan de öppnade ett nytt bord och jag fick plats. Totalt var det 12 bord öppna och antalet var konstant under kvällen.

Jag hamnade vid ett bord med 2-3 stabila spelare och resten var både gamla och nya förmågor som jag förhoppningsvis är bättre än i långa loppet. Efter förra veckans nesliga fold i turneringen och missen att få spela med storstack under turneringen var det dags att ta igen det. Jag köpte in för 2k på 10/10 och började vara aktiv direkt. Jag höll mig undan från de duktiga spelarna och spelade hårdare mot de lite sämre. Träffade bra i några händer och kunde visa att jag hade något att backa upp mina bet med. Därefter flöt det på precis som det borde göra varje kväll; jag bettar pre-flop och fold mot min c-bet på flop. Några road bumps på vägen så klart, men jag lyckades bygga stack utan allt för mycket motstånd.

 

Hand A: Värdebet

Jag straddlar 20 (3k) och får 5 person med mig som synar. Med så mycket halvdöda pengar i potten är det bara att höja upp till 160 med 50% av rangen. Nu hittade jag :Ad::9h:, så lite bättre än två random, men fortfarande ingen anledning att gå bananas. Jag får en syn från BB (1.3k). Flopp kommer riktigt bra: :As::9d::5s:

BB checkar och jag höjer 300 för värde och får syn direkt.

Turn är :6h: och jag bettar 450 och BB check-synar igen.

River kommer :Xs:, och färgdraget går in. BB checkar med 410 bakom. Jag tror inte han checkar en färg och :As: borde blocka några av hans :s::S: kombos som han synar med pre-flop. Det blir en värdebet all-in och han synar av direkt med :Ac::Ts:. +1.3k, tackar!

 

Hand B: Kontrovers

Jag sitter på BB och synar en straddler på 20 när knappen och MP redan synat. Jag har :5h::Jh: och jag har ju redan konstaterat att det inte finns några pengar att vinna med dessa typer händer, men samtidigt är det så trist att folda när det bara kostar 10 till.

Flop kommer :Th::Kh::4s: och alla checkar fram till knappen som höjer 100. Knappen är en calling-station som sällan leder ut och jag sätter honom på en riktig hand här. Samtidigt har jag 60% av en Royal så med bara 40% kvar är det en enkel syn :lol:. Inga fler vill vara med.

Turn är :Tc:. Ett riktig äckligt kort som dessutom gör att jag kanske drar dött om jag skulle träffa färgen. Knappen bettar 250 out of turn. Jag är helt färdig med handen, men det är i detta läge det gäller att kunna reglerna. Jag gör en fuling och betar 10. Min bet dödar hans action och knappen kan bara välja mellan att folda eller syna. Han synar 10 så klart med en del gnäll och river kommer :4s:. Det blir check, bet 250, fold. -130, varsågod!

 

Hand C: Synen

Action har gått: Straddle, syn och jag sitter i MP och slår upp 120 med :Td::Jd:. Knappen och straddle synar. Flop kommer :8h::9d::Ts:. Toppar, öppet stegdrag och back-door flush, bättre än så blir det sällan. Jag c-bettar 250 och bara knappen synar (effektiva stackar ca 3k). Jag har sett honom ett par gånger innan på CC, men har ingen riktig read på honom. Helt ok spelare, som spelar relativt tight. Jag är nog bättre på att kategorisera spelare som är antingen bättre eller sämre än mig, de mittemellan slinker liksom under radarn på något sätt. För sakens skulle säger vi väl att vi är lika duktiga.

Turn är :6c:. Förändrar inte så mycket då jag inte tror att han har kommit hit med en 7:a. Två höga kort eller någon kombo med J är betydligt mer troligt. Jag väljer att checka med plan att syna turn och klonka en stege på river. Knappen bettar 300 och jag synar.

River är lågt, minns inte exakt men är utan betydelse. Jag checkar och hoppas få en check tillbaks, men icke, bet 550 från knappen. Jag tror han checkar de flesta händer med showdown värde upp till och med två-par. Jag blockar ju delvis :Jx::Qx:, men ett set är ju faktiskt inte orimligt förutom att det är så himla svårt att få. Jag gillar ju inte att folda så jag försöker hitta synen här och jag behöver typ bara ha rätt var annan, var tredje gång. Efter ett tag övertygar jag mig själv att sizingen nog är lite konstig också. Antingen betar han <400 för att få syn med stegen/triss eller så bettar han >700 för att få maximalt med värde med stege. 550 känns mest skrämt. Får inte ihop det och synar av och han visar :Qc::Kh:. +1.1k, tackar!

När jag skriver detta så inser jag att hans vädebetssizing (40% av pot) ändå var helt ok, men motspelaren (jag) måste ju fatta det också ;-). Vad säger ni, är det för svagt att check-syna på turn?

 

 

Jag hade räknat med att spela nästan tills stängning, men kände mig inte riktigt i form så jag klev efter 4 timmar. Inga AA denna gång heller och tur var kanske det. Det spelades ganska djupt på slutet och jag har ingen aning hur man skall spela AA med 700bb i effektiva stackar.

 

Dagboksspringet håller i sig och jag bokade +5100kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 8

 

Lönehelg på CC och många med påfyllda pokerbankrullar. Jag behövde inte toppa upp denna månad så det känns ju riktigt fint. Som jag skrivit innan brukar CC ha massor med dealers på plats på helgerna, men trots det fick jag vänta nästan 45 innan de öppnade ett nytt bord och jag fick plats. Totalt var det 12 bord öppna och antalet var konstant under kvällen.

Jag hamnade vid ett bord med 2-3 stabila spelare och resten var både gamla och nya förmågor som jag förhoppningsvis är bättre än i långa loppet. Efter förra veckans nesliga fold i turneringen och missen att få spela med storstack under turneringen var det dags att ta igen det. Jag köpte in för 2k på 10/10 och började vara aktiv direkt. Jag höll mig undan från de duktiga spelarna och spelade hårdare mot de lite sämre. Träffade bra i några händer och kunde visa att jag hade något att backa upp mina bet med. Därefter flöt det på precis som det borde göra varje kväll; jag bettar pre-flop och fold mot min c-bet på flop. Några road bumps på vägen så klart, men jag lyckades bygga stack utan allt för mycket motstånd.

 

Hand A: Värdebet

Jag straddlar 20 (3k) och får 5 person med mig som synar. Med så mycket halvdöda pengar i potten är det bara att höja upp till 160 med 50% av rangen. Nu hittade jag :Ad::9h:, så lite bättre än två random, men fortfarande ingen anledning att gå bananas. Jag får en syn från BB (1.3k). Flopp kommer riktigt bra: :As::9d::5s:

BB checkar och jag höjer 300 för värde och får syn direkt.

Turn är :6h: och jag bettar 450 och BB check-synar igen.

River kommer :Xs:, och färgdraget går in. BB checkar med 410 bakom. Jag tror inte han checkar en färg och :As: borde blocka några av hans :s::S: kombos som han synar med pre-flop. Det blir en värdebet all-in och han synar av direkt med :Ac::Ts:. +1.3k, tackar!

 

Hand B: Kontrovers

Jag sitter på BB och synar en straddler på 20 när knappen och MP redan synat. Jag har :5h::Jh: och jag har ju redan konstaterat att det inte finns några pengar att vinna med dessa typer händer, men samtidigt är det så trist att folda när det bara kostar 10 till.

Flop kommer :Th::Kh::4s: och alla checkar fram till knappen som höjer 100. Knappen är en calling-station som sällan leder ut och jag sätter honom på en riktig hand här. Samtidigt har jag 60% av en Royal så med bara 40% kvar är det en enkel syn :lol:. Inga fler vill vara med.

Turn är :Tc:. Ett riktig äckligt kort som dessutom gör att jag kanske drar dött om jag skulle träffa färgen. Knappen bettar 250 out of turn. Jag är helt färdig med handen, men det är i detta läge det gäller att kunna reglerna. Jag gör en fuling och betar 10. Min bet dödar hans action och knappen kan bara välja mellan att folda eller syna. Han synar 10 så klart med en del gnäll och river kommer :4s:. Det blir check, bet 250, fold. -130, varsågod!

 

Hand C: Synen

Action har gått: Straddle, syn och jag sitter i MP och slår upp 120 med :Td::Jd:. Knappen och straddle synar. Flop kommer :8h::9d::Ts:. Toppar, öppet stegdrag och back-door flush, bättre än så blir det sällan. Jag c-bettar 250 och bara knappen synar (effektiva stackar ca 3k). Jag har sett honom ett par gånger innan på CC, men har ingen riktig read på honom. Helt ok spelare, som spelar relativt tight. Jag är nog bättre på att kategorisera spelare som är antingen bättre eller sämre än mig, de mittemellan slinker liksom under radarn på något sätt. För sakens skulle säger vi väl att vi är lika duktiga.

Turn är :6c:. Förändrar inte så mycket då jag inte tror att han har kommit hit med en 7:a. Två höga kort eller någon kombo med J är betydligt mer troligt. Jag väljer att checka med plan att syna turn och klonka en stege på river. Knappen bettar 300 och jag synar.

River är lågt, minns inte exakt men är utan betydelse. Jag checkar och hoppas få en check tillbaks, men icke, bet 550 från knappen. Jag tror han checkar de flesta händer med showdown värde upp till och med två-par. Jag blockar ju delvis :Jx::Qx:, men ett set är ju faktiskt inte orimligt förutom att det är så himla svårt att få. Jag gillar ju inte att folda så jag försöker hitta synen här och jag behöver typ bara ha rätt var annan, var tredje gång. Efter ett tag övertygar jag mig själv att sizingen nog är lite konstig också. Antingen betar han <400 för att få syn med stegen/triss eller så bettar han >700 för att få maximalt med värde med stege. 550 känns mest skrämt. Får inte ihop det och synar av och han visar :Qc::Kh:. +1.1k, tackar!

När jag skriver detta så inser jag att hans vädebetssizing (40% av pot) ändå var helt ok, men motspelaren (jag) måste ju fatta det också ;-). Vad säger ni, är det för svagt att check-syna på turn?

Analyserna är skitbra! Det här gillar jag väldigt mycket. :h:

Angående kontroversen med bet out of turn så kan han förmodligen reglerna och har utnyttjat dom till sin fördel själv. Kan man inte reglerna så finns de uppsatta. Han ska enbart hålla käft och spela vidare.

 

12 bord? Har ni så många nu i Göteborg? Riktigt bra! Jag vill minnas att det var 8 när jag var där för......................................jättelänge sedan. :shock:

Jag hade räknat med att spela nästan tills stängning, men kände mig inte riktigt i form så jag klev efter 4 timmar. Inga AA denna gång heller och tur var kanske det. Det spelades ganska djupt på slutet och jag har ingen aning hur man skall spela AA med 700bb i effektiva stackar.
In med så mycket sås som möjligt pre. Minst 1/5 av den största som Fi har? Jag bettade 10.050 kr pre-flop med AA. Det var höjt till 150 kr och tre synar, alltså 650 i potten, jag 10.050 kr...ingen klagade. Fick insta-syn av QQ. (25-25 i Stockholm)

 

Dagboksspringet håller i sig och jag bokade +5100kr.

Alldeles förträffligt strålande! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Analyserna är skitbra! Det här gillar jag väldigt mycket. :h:

Angående kontroversen med bet out of turn så kan han förmodligen reglerna och har utnyttjat dom till sin fördel själv. Kan man inte reglerna så finns de uppsatta. Han ska enbart hålla käft och spela vidare.

 

 

Håller med om att analyserna är roliga att läsa!

 

Men ganska mkt lol på 10-betten. Visst, det är regelmässigt korrekt men va fan... Checka bara o låt honom betta 250... Vi behöver inte sjunka så lågt på 10/10 CC-poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

12 bord? Har ni så många nu i Göteborg? Riktigt bra! Jag vill minnas att det var 8 när jag var där för......................................jättelänge sedan. :shock:

In med så mycket sås som möjligt pre. Minst 1/5 av den största som Fi har? Jag bettade 10.050 kr pre-flop med AA. Det var höjt till 150 kr och tre synar, alltså 650 i potten, jag 10.050 kr...ingen klagade. Fick insta-syn av QQ. (25-25 i Stockholm)

 

Finns väl totalt 19 pokerbord i pokerrummet i Göteborg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att analyserna är roliga att läsa!

 

Men ganska mkt lol på 10-betten. Visst, det är regelmässigt korrekt men va fan... Checka bara o låt honom betta 250... Vi behöver inte sjunka så lågt på 10/10 CC-poker.

Regler är regler och dom är där av en anledning. Visst, hade det varit en turist-rookie så hade man kunnat vara bussig, men nu var det någon som var stammis va? Han kan reglerna och han har själv utnyttjat dom. Regler är regler också för att ingen ska börja trixa och utnyttja luckor i reglerna.

 

Finns väl totalt 19 pokerbord i pokerrummet i Göteborg.

Det är dags för en göteborgsresa hör jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här gillar jag väldigt mycket. :h:

Tack så mycket !

In med så mycket sås som möjligt pre. Minst 1/5 av den största som Fi har? Jag bettade 10.050 kr pre-flop med AA. Det var höjt till 150 kr och tre synar, alltså 650 i potten, jag 10.050 kr...ingen klagade. Fick insta-syn av QQ. (25-25 i Stockholm)

Hmm, skall tänka på saken. Limp, re-raise all-in mot rätt spelare kanske? Tror dock det blir för lättläst och man bara får syn av KK och QQ, knappast AK längre år 2016.

 

Nä, hade nog spelat som vanligt med pot-kontroll och synat av eller värdebettat river på normala brädor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att analyserna är roliga att läsa!

 

Men ganska mkt lol på 10-betten. Visst, det är regelmässigt korrekt men va fan... Checka bara o låt honom betta 250... Vi behöver inte sjunka så lågt på 10/10 CC-poker.

 

Håller med! Jag tror det är EV- att inte checka. Dels kan det sabba din image både på kort och lång sikt och dels kan det påverka stämningen vid bordet. Är det ett trevligt bord och betten inte görs med glimten i ögat mot minst en semi-reg så måste det vara en jäkligt stor pot med bra showdown värde för det skall löna sig. Oftast är det ju nybörjarna som gör misstaget och dom vill man inte skrämma bort från bordet.

 

Tack för du fick mig att stanna upp och reflektera! För mig är det viktigare att ha roligt än att vinna så det kommer troligtvis inte hända igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regler är regler och dom är där av en anledning. Visst, hade det varit en turist-rookie så hade man kunnat vara bussig, men nu var det någon som var stammis va? Han kan reglerna och han har själv utnyttjat dom. Regler är regler också för att ingen ska börja trixa och utnyttja luckor i reglerna.

 

Det är dags för en göteborgsresa hör jag :)

 

Det var mot en person som jag sett innan men inte skulle vilja definiera som reg. Jag förstår hur du tänkter, men jag kommer nog inte göra det igen.

 

Är det bara antalet bord som lockar på cc i Gbg??:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är alla dom på samma våning/rum? Inte som i Stockholm där 12-14 står på våning 4 och 8-10 st på våning 3? Är dom inte numrerade?

Alla bord är i samma rum, med en liten avskiljare i mitten, men ändå med fin överblick över hela rummet. Jo, de är numrerade, men vad står det på skylten med högst nummer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall räkna ordentligt nästa gång, men när jag räknar från minnet får jag det till 17. De kan ju klämma in något extrabord vid större event också.

 

Står nummer ovanför varje bord. När jag tänker efter så är det nog 18.

 

7 på vänstersidan, huvuddelen eller vad man skall säga. Sedan 11 på andra sidan, fördelat 4, 4 och sedan 3. Stämmer väl ganska bra mtp jag har för mig att de var 180pers max i sommarlaxen, dvs 10 per bord =).

 

 

Det är dags för en göteborgsresa hör jag :)

 

Hehe, är ju bara under CPW/Sommarlaxen/SPW som samtliga bord är igång. Annars är det hälften kanske, med undantag löningshelg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regler är regler och dom är där av en anledning. Visst, hade det varit en turist-rookie så hade man kunnat vara bussig, men nu var det någon som var stammis va? Han kan reglerna och han har själv utnyttjat dom. Regler är regler också för att ingen ska börja trixa och utnyttja luckor i reglerna.

 

Sure. Bra inställning. Förstår inte det där sista.

 

Man bettar inte out of turn med mening. Och man bör inte bestraffa nöjesspelare för deras misstag.

 

Att checka och låta honom betta är ju knappast emot reglerna heller, så förstår inte ditt resonemang...

 

Sen tror jag det är -ev att bli fittstämplad I sitt regulara spel, finns gott om dom på CC ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Session 9

 

Jag har haft andra prioriteringar än poker de senaste veckorna och det kändes osäkert om jag skulle få till något mer spel detta året. Men jag var på stan och skulle handla julklappar och det tröttnade jag ganska snabbt på och började känna mig sugen på en öl istället. Och vilket ställe är inte bättre än CC om man är ensam och vill ta en bira? Sagt och gjort! Klockan var bara halv 7 och det enda 10/10 bordet var halvfullt och en 600kr turnering rullande. Jag hade bara en femhundring med mig i kontanter så det fick bli 10/10. Efter postning och inhandling av en öl var det bara 410kr kvar så inte mycket att jobba med.

 

Jag var fortfarande sugen på turnering och det var 30 min kvar på late reg med platser kvar. Jag bestämde mig att om jag spelar upp mitt inköp till 750 så har jag till både inköp och 2 öl till. Bordet var riktigt bra och 18:55 hade jag 800kr framför mig och det blev en late-reg i sista sekunden. Men vad jag ångrade mig….. Efter att ha foldat de två första händerna insåg jag att jag aldrig kommer ha tålamod och sitta här till kl 1. Snacka om bortkastade pengar! Jag foldade lite till, gjorde några bluffar, överspelade mina kort och till sist så sprang jag in två händer som var bättre än mina och jag var ute. Det enda positiva var att jag kanske har byggt lite image till nästa turre?

 

Jag plockade ut pengar till några fulla inköp och fick plats på ett nyöppnat 10/10 bord, men tyvärr fick jag inget flyt alls. Jag var helt kortdöd och ännu mera flopdöd. Efter en timme hade jag backat 1000kr och bara sett två floppar som jag lagt mig på. Snacka om att vara värdet vid bordet! Standardhöjningen var 100-120kr vilket gjorde mig passiv och jag hittade inte mitt eget spel. Försökte att trebetta någon gång, men fick en jam emot mig. Efter en timme insåg jag att detta kommer bli dyrt i längden och satte upp mig på transfer. Det tog 1.5 timme innan jag fick byta och då var jag inne på mitt andra inköp med ytterligare en upp toppning på 1k.

 

Vid det nya bordet hamnade jag bredvid en polare som också drack bira. Alltid trevligt att dricka öl, snacka skit och spela poker! Omedelbart på det nya bordet kom självförtroendet tillbaks och jag hittade spots direkt. Bluffarna gick hem, händerna stod vid showdown och det foldades på mina c-bet.

 

Först CG bordet – Det bästa på länge, varför lämnade jag det? (+300)

Turnering – Boooring! (-600)

Andra CG bordet – Misär och sönderläst. (ca -3k)

Tredje CG bordet – Trevligt och bra spel (ca +1.6k)

 

Klockan slog midnatt och det var dags för Askungen att rusa hemåt: något fattigare, utan julklappar och lagom rund under fötterna.

 

Totalt: -1900kr och 5h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står nummer ovanför varje bord. När jag tänker efter så är det nog 18.

 

7 på vänstersidan, huvuddelen eller vad man skall säga. Sedan 11 på andra sidan, fördelat 4, 4 och sedan 3. Stämmer väl ganska bra mtp jag har för mig att de var 180pers max i sommarlaxen, dvs 10 per bord.

 

Jag glömde kolla numrena ovanför borden, men jag kom ihåg att räkna iaf.

17 st totalt; 7 på "vänster" sidan och 10 på andra sidan fördelat på 4,3,3.

 

Där vi tänker olika står det en soffgrupp och fåtöljer. Den flyttas nog undan vid större event.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Bumpar min egen tråd.

 

Det har inte blivit mycket poker i december/jan och session 10 lämnades med en bitter smak av tilt efter sig. Skall skriva ihop något och posta den sessionen och sen sy ihop allt ihop med denna utmaning.

Redigerad av KungA
Ordblind
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 10

 

Det har verkligen blivit lite poker i December av flera anledningar som jag inte tänker gå in på här. I vilket fall så hade jag ju en utmaning att göra och jag lyckades pallra mig iväg till CPW i Gbg innan nyår för att spela cashgame. Jag har inte heller orka skriva ner den förrän nu. Det var fullsatt som alltid under CPW och trots att en polare hade satt upp mig på både 10/10 och 25/25 en timme innan jag dök upp så var det 20 pers före mig på 10/10 när jag kom. Efter ytterligare en timme så lyckades jag få plats på 25/25 och då var det ju bara att köra. Köpte in för 3k, men efter 30 min så var jag nere på 2k utan att något riktigt hade hänt. En stund senare utspelar sig denna hand:

 

Floppad färg

Jag på BB och kikar ner på :3h::5h:. Det är höjt 125 från EP med två synare och jag kastar in 100 till. Flopp kommer Q-hög med tre hjärter. Jag checkar, EP better nästan pott, tror det var 400. Fold fram till mig och jag ställer med resten av stacken på ca 1.8k. Stek i 10 sekunder och sen syn med :Ah::Qc:.

 

Turn: :Qd:

 

River: :As:

 

Handen spelar sig själv från båda håll så det är ju inte så mycket att säga om det. -1.8k varsågod

 

Jag går till baren för att få 5 minuters lugn innan jag skall reloada, men precis då öppnas en nytt 10/10 bord med mitt namn blinkade på skärmen och jag väljer att ta den platsen. Jag hade hoppats på ett bättre bord, men nu gäller det att göra det bästa av situation och spela ”stabilt” på en nivå som jag behärskar. Jag hittar KK efter en stund för jag vet inte vilken gång i ordningen under denna dagbok.

 

KK

Jag höjer upp 80 i MP med 2k i stacken (effektivt) och får 3 syn.

 

Flop kommer: :Ks::Kc::Js:

 

Bingo!! Floppat fyrtal, när hände det senast?? Jag minnas att jag vann en high hand jackpot med floppat fyrtal i 10or i Vegas 2007. Det kanske var senaste gången, 10 år sedan i så fall? Jag c-bettar 150, som jag hade gjort 80% på den brädan. BB synar och jag hoppas han har färgdrag så jag kan få något betalt.

 

Turn :9h: och det blir check/check. Svagt spelat att inte fortsätta betta här då min enda chans att få riktigt bra betalt är om han skulle ha färgdrag. Samtidigt ger jag honom möjlighet att bluffa eller värdebetta en J på river om jag checkar. Mot spelaren i fråga så hade jag hellre sett att jag gjorde en knapp halvpotsbet på ca 200-250.

 

River :7s:

 

BB bettar ut 300 och jag slår om till 850 och BB synar av med 9-hög färg. +1.1k, tackar. För liten sizing här med. 1000-1200 hade varit bättre, men tanke på att färgen kom in.

 

Finns inte mycket mer att säga om 10/10 än att jag efter ca 2 timme bytte bord för att det var för lite action. Jag hade hoppats på betydligt galnare spel av fulla norrmän, men tji fick jag. Första handen på det nya bordet väljer jag att syna av ca 2k med överpar och sprang in i nutz. Vad kunde han ha, tom eller nöt. Köper in igen, men tilten är för stor och det kryper i hela kroppen så jag kliver bara några händer senare.

 

För min del var det inget värde alls på CPW, det var jag som var värdet. Annars var det mest bara en massa folk och jag hade nog lika gärna kunnat vara hemma (förutom det floppade fyrtalet då)

 

-4900 och 3 spelade timmar

 

Nästa inlägg blir en sammanfattning över de 10 sessionerna i denna utmaning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en sammanfattning av dagboksskrivandet och de mål jag satte upp i och med det.

 

Målsättning med dagboken:

[X] Skriva om varje live pokersession fram till nyår eller minst 10 stycket, vilket som kommer först. (Chans att lyckas: 9/10)

Jag fick till exakt 10 spel fram till årets slut och har skrivit om varje session.

 

[X] Öva på att skriva och träna min på ordblindhet, vilket jag gör alldeles för lite. (Chans att lyckas: 10/10)

Jag har övat på att skriva även om det inte blivit perfekt alla gånger. Men övning ger färdighet!

 

[-]Posta HH efter varje session och få feedback på händer. (Chans att lyckas: 5/10)

Nja, har inte postat händer från varje session. Dels är jag så inne i spelet och sitter och snackar och dricker öl, och då missar jag att anteckna de intressant händerna. Dels har jag känt att det varit en balansgång hur mycket man skall skriva om motspelarna. Det finns ju en uppenbar risk att några läser detta och då vill jag inte sätta någon i dålig dager.

 

Målsättning med pokern:

[X] Slappna av från jobb och stress (Chans att lyckas: 8/10)

Absolut!

 

[X]Ha roligt (Chans att lyckas: 7/10)

Det har varit roligt nästan hela tiden och man får inte roligare än man gör det. Däremot har vissa sessioner inte varit riktigt lika roliga som andra och en del har avslutat tidigare än beräknat.

 

[X] Gå plus/minus noll på 10 sessioner/året ut (Chans att lyckas: 4/10)

Godkänt. 10 sessioner, 41h, +10900kr, 265kr/h. För att få upp rolighetsfaktorn så har jag plockat minst 200kr i snitt per session och köpt öl, drinkar och mat så där finns ett onoterat extra plus på 2k. Fast å sidan har jag haft omkostnader för taxi, mat utanför CC innan spel, parkering och annat som ger minus.

 

[X]Inte gå gul någon månad. Bankrulle ca 3-5000kr/mån (Chans att lyckas: 6/10)

Inte ens nära!

 

[-]Spela live minst en gång i veckan året ut (Chans att lyckas: 2/10)

Nej, det gick inte, men det visste jag innan och egentligen var det ingen målsättning

 

[-] Dra jackpoten på Spin (Chans att lyckas: 0.00001/10)

Epic fail! Jobbade upp rullen från $5 till ca $50 innan dagboken. Under dagboken var jag uppe och vände på $95, men är nere på $60 igen efter att ha bränt det mesta på "Beat the clock". Har inte spelat på en månad, sen jag missade att casha i 1M freeroll.

 

Tack för denna gången så får vi se om jag kommer skriva om fler sessioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en sammanfattning av dagboksskrivandet och de mål jag satte upp i och med det.

 

Målsättning med dagboken:

[X] Skriva om varje live pokersession fram till nyår eller minst 10 stycket, vilket som kommer först. (Chans att lyckas: 9/10)

Jag fick till exakt 10 spel fram till årets slut och har skrivit om varje session.

 

[X] Öva på att skriva och träna min på ordblindhet, vilket jag gör alldeles för lite. (Chans att lyckas: 10/10)

Jag har övat på att skriva även om det inte blivit perfekt alla gånger. Men övning ger färdighet!

 

Tack för denna gången så får vi se om jag kommer skriva om fler sessioner.

Du kan absolut inte sluta skriva här. Skriv när du känner för det. Känn ingen press. Tävla bara mot dig själv.

 

Det är bra med mål och ambitioner. Ta dom i små steg med delmål. Det tror jag är bästa taktiken.

 

På din text märker man absolut inget om att du skulle vara ordblind/ha dyslexi. Bra jobbat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...