CharlesRane Postad 7 Oktober , 2016 Rapport Postad 7 Oktober , 2016 Vilken ser ni HELST som nästa svensk att ta hem den prestigefulla WSOP ME titeln? Ni får inte rösta på er själva. Själv tycker jag nog att Blomman skulle vara en intressant kandidat, även om en helt okänd amatör vore lockande också. Citera
Jimmy_Pistol Postad 7 Oktober , 2016 Rapport Postad 7 Oktober , 2016 Vilken ser ni HELST som nästa svensk att ta hem den prestigefulla WSOP ME titeln? Ni får inte rösta på er själva. Själv tycker jag nog att Blomman skulle vara en intressant kandidat, även om en helt okänd amatör vore lockande också. Men Blomman är ju en okänd amatör? Citera
rasmus88 Postad 7 Oktober , 2016 Rapport Postad 7 Oktober , 2016 En riktig pokerspelare hade varit kul. Typ Blom eller Thuritz. Citera
Katt3n Postad 7 Oktober , 2016 Rapport Postad 7 Oktober , 2016 Eller varför inte Björin? Hade väl varit århundradets gammal är äldst?! Citera
Folke Rosvall Postad 8 Oktober , 2016 Rapport Postad 8 Oktober , 2016 Jag tror att det kommer att dröja mycket länge innan en svensk vinner WSOP Main Event igen. Jag resonerar så här: Martin Jacobson vann år 2014. Året därpå nådde han, om jag minns rätt, inte ens 1000e plats. Hade han blivit så mycket sämre på ett år? Nej, naturligtvis inte. Året innan hade han mycket stor tur med korten och året därefter motsvarande otur med korten. Hur mycket vi än önskar att skickligheten i poker vore avgörande så måste vi nog erkänna att i en enskild turnering spelar tur och otur mycket stor roll. Varje år deltar cirka 6000 spelare. Om alla vore lika duktiga så skulle chansen att vinna vara 1 på 6000. Men vissa är duktigare än andra så chansen ökar till kanske 1 på 1000 eller möjligen 1 på 500. Flera duktiga svenskar ställer upp så chansen att just någon svensk vinner är kanske 1 på 100 till 1 på 50. Vi får nog tyvärr vänta 50-100 år tills nästa svensk vinner. Eller är mina uppskattningar felaktiga? Citera
valterego Postad 8 Oktober , 2016 Rapport Postad 8 Oktober , 2016 Vi får nog tyvärr vänta 50-100 år tills nästa svensk vinner. Eller är mina uppskattningar felaktiga? Nej, jag skulle säga att din uppskattning om någonstans mellan 1/50 till 1/100 låter rimlig. Givetvis skulle det kunna hända nästa år att en svensk vinner, men det kan bli så att det inte blir någon mer än Martin (troligare). Men frågan handlade väl om drömmar och inte verklighet? Citera
PIMM95 Postad 8 Oktober , 2016 Rapport Postad 8 Oktober , 2016 Hur mycket vi än önskar att skickligheten i poker vore avgörande så måste vi nog erkänna att i en enskild turnering spelar tur och otur mycket stor roll. Visst är det så. En glad amatör hade ju inte köpt in sig för 10 000 dollar om bara de bästa kunnat vinna. Citera
minibiff Postad 8 Oktober , 2016 Rapport Postad 8 Oktober , 2016 Men Blomman är ju en okänd amatör? VADDÅ OKÄND!!?!? Vann ju förfan SM i OFC, håller de högre än vinna wsop main Citera
hubbahubba Postad 8 Oktober , 2016 Rapport Postad 8 Oktober , 2016 Någon som kunde utnyttja vinsten vore kul, typ Glimne eller Ola. Citera
Olycklig_fisk Postad 8 Oktober , 2016 Rapport Postad 8 Oktober , 2016 Ken lennard mot dybban i heads up! Citera
WannaSeeMyPig Postad 9 Oktober , 2016 Rapport Postad 9 Oktober , 2016 Känns som att per Linde börjar bli due, har väl ett par stycken rätt djupa placeringar? Citera
Recommended Posts