Gå till innehåll

Lurad på checkutbetalning?


Recommended Posts

Hej!

 

Jag cashade ut ifrån Pokerstars 8000 dollar härom veckan och fick tillbaka 400 dollar på mitt Visa som jag hade stoppat in från början.

 

Har inte Neteller och tar alternativet check för resterande belopp på 7600 dollar. Idag kom checken på 53340 SEK enligt mina beräkningar så borde jag fått (enligt pokerforums dollar kurs 7.9) 60040 SEK.

 

Någon som kan hjälpa mig känns inte alls roligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok även på 7,58 skulle det bli över 57000 SEK gjorde uttaget i lördags och då var dollarn i 7,85 och har inte gått ner någon dag efter det.... verkar fishy

 

Ja, det är onekligen ngt lurt. Jag skulle genast kika upp det där. Mejla som en tok :)

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det var nog en miss att välja att få checken i kronor, du får förmodligen en mycket bättre kurs hos din bank än pokersidans. Oavsett vad kursen var just den dagen betyder det inte att pokerstars gick efter den kursen, inte direkt ovanligt att sidor har sina egna kurser typ 20-30 öre åt fel håll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bankerna kan ta tok mycket för att växla in en check hade en check från ultimatebet gick först till fsb där dom begärde 900kr för att lösa in checken vilket jag tyckte var på tok för mycket. Gick sedan till ett annat fsb kontor och de begärde 120kr för att växla in den vilket jag tyckte lät mer rimligt så det kan nog skilja en del från bank till bank om inte tjejen på ena kontoret var helt ute och cyklade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

banken du växlar på atr runt 2% i växlingsavgift, sedan är det troligen valuta fluktationer. 2% på 70.000 blir 1.400 så det fattas fortfarande en hel del pengar! Skaffa ett utländsktkonto i dollar som du girerar pengar till i fortsättningen.

 

Bara för att du har ett konto i dollar betyder inte att du "behåller" pengarna ju, dollarn svänger ju lika mkt för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick detta svar från Pokerstars nu( I mitt mail så ifrågasatte jag hur 7600 kunde bli 53333 och räknade fram att det borde vara runt 60000).

 

 

Hello

 

I am afraid I am rather confused by your e-mail.

 

According to our records our cheque processors issued your cheque yesterday

for the amount of SEK 53,333.33 this being the eqivalent of $7,600.00 at a

rate of $1 = SEK 7.017543

 

I can confirm also that the FedEx tracking reference for your delivery is

792984730639 and that assuming someone is at home to sign for it, it should

be delivered within the next day or two.

 

In order to check the status of this delivery on-line please use the

following link:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

banken du växlar på atr runt 2% i växlingsavgift, sedan är det troligen valuta fluktationer. 2% på 70.000 blir 1.400 så det fattas fortfarande en hel del pengar! Skaffa ett utländsktkonto i dollar som du girerar pengar till i fortsättningen.

 

Bara för att du har ett konto i dollar betyder inte att du "behåller" pengarna ju, dollarn svänger ju lika mkt för det.

Nej, men du slipper en växlingskurs där 2% av kapitalet försvinner!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick detta svar från Pokerstars nu( I mitt mail så ifrågasatte jag hur 7600 kunde bli 53333 och räknade fram att det borde vara runt 60000).

 

 

Hello

 

I am afraid I am rather confused by your e-mail.

 

According to our records our cheque processors issued your cheque yesterday

for the amount of SEK 53,333.33 this being the eqivalent of $7,600.00 at a

rate of $1 = SEK 7.017543

 

I can confirm also that the FedEx tracking reference for your delivery is

792984730639 and that assuming someone is at home to sign for it, it should

be delivered within the next day or two.

 

In order to check the status of this delivery on-line please use the

following link:

 

Det där var ett riktigt jävla rån!

 

kan du se kursen någonstans på deras sida? Försök att få dom att ta tillbaka checken och ta ut till neteller istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt säker på att Stars tar tillbaka checken om du förklarar läget. Det där ska du bara inte acceptera.

 

Jag har ju mailkontakt med dem och hoppas väl att kunna komma överens med dem, känns dock inte som att de är seriösa och kommer nog inte att spela hos dem så mycket mer iallafall inte förrän jag skaffat Neteller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...