Gå till innehåll

FILM: Shade (2003)


Feedback

Recommended Posts

Var det tvunget att den skulle handla om ett gäng fuskare? :cry:

 

Jag ser helst att den skiten inte blir mer legitimerad än vad den redan är bland de breda massorna.

 

Något säger mig att Russ Georgiev kommer gilla den här filmen.

 

Tack för tipset dock.

 

Självfallet kommer jag se filmen trots mina moraliska invändningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det tvunget att den skulle handla om ett gäng fuskare? :cry:

 

Jag ser helst att den skiten inte blir mer legitimerad än vad den redan är bland de breda massorna.

 

Något säger mig att Russ Georgiev kommer gilla den här filmen.

 

Tack för tipset dock.

 

Självfallet kommer jag se filmen trots mina moraliska invändningar.

 

Nu har jag sett den och jag tyckte den var bra.

Fusk är ju även ganska häftigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag tyckte filmen var bra. Som en blandning av Rounders och De misstänkta. Ger den kanske en 7:a av 10. Ska man se filmen för att se pokerfilm och lära sig nått utav det ska man givetvis se WPT eller WSOP istället.

 

Svårt att förstå att Stallone varit Rambo när man ser filmen dock... han börjar ju se ut som en gubbe! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SF släpper den på DVD i Sverige under juli. Då nedladdning också är lite som att fuska så kan jag inte direkt propagera för det. Måste helt enkelt säga att jag nog kommer att köpa filmen eftersom den är ett trevligt tillskott i hyllan :)

 

Vadå nedladdning? Den har ju släppts på DVD i Polen så vi har ju alla varit dit och köpt den förstår du väl ;):D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Filmen har ingentin med riktig poker att göra. Den svartmålar poker.

Jag tycker det var en MYCKET dålig film ur pokersynpunkt men kanske en okej film ur ren underhållningssynpunkt, alltså dvs. min syrra kanske hade tyckt den var ball.

 

Se den gärna en gång, men du kommer ej vilja se den igen...

 

tjena

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ååå. Man måste ju se en film ur nöjessynpunkt och inte för att analysera själva pokerspelet. Det är ju inte en instruktionsfilm för poker. Jag klarade av att koppla bort hur rätt eller fel de spelade ur teknisk synpunkt och därför tyckte jag filmen var rätt bra.

 

Vill man se lärande pokerfilmer kan man kika på exempelvis Mike Caros Pro Poker Tells eller nått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ååå. Man måste ju se en film ur nöjessynpunkt och inte för att analysera själva pokerspelet. Det är ju inte en instruktionsfilm för poker. Jag klarade av att koppla bort hur rätt eller fel de spelade ur teknisk synpunkt och därför tyckte jag filmen var rätt bra.

 

Vill man se lärande pokerfilmer kan man kika på exempelvis Mike Caros Pro Poker Tells eller nått.

 

Du har rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Men ååå. Man måste ju se en film ur nöjessynpunkt och inte för att analysera själva pokerspelet. Det är ju inte en instruktionsfilm för poker. Jag klarade av att koppla bort hur rätt eller fel de spelade ur teknisk synpunkt och därför tyckte jag filmen var rätt bra.

 

Tycker det är onödigt att dela upp den i pokersynpunkt och nöjessynpunkt, resultatet blir ju detsamma. En skitfilm ur pokersynpunkt och en skitfilm ur pokersynpunkt. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...