pozz2 Postad 27 Juli , 2005 Rapport Postad 27 Juli , 2005 slowspelar den men ändå ok tyckte ja men hade ja kunnat göra nåt annat Game # 101845130 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Lund" Game ended 2005-07-27 22:48:03 UTC Players: friggo1 (EUR 35,29 in seat 1) Robban70 (EUR 27,15 in seat 2) softail69 (EUR 21,17 in seat 3) bigfoot50 (EUR 32,82 in seat 4) pozz81 (EUR 15,25 in seat 5) uljalufsen (EUR 32,20 in seat 6) Stojan (EUR 3,47 in seat 7) Claude (EUR 40,25 in seat 8) Dealer: friggo1 Small Blind: Robban70 (0,25) Big Blind: softail69 (0,50) pozz81 was dealt: 5s - 5d bigfoot50 Raise (1,00) pozz81 Call (1,00) uljalufsen Call (1,00) Stojan Fold Claude Fold friggo1 Fold Robban70 Fold softail69 Call (0,50) Flop 8c - 8h - 5c softail69 Check bigfoot50 Bet (0,50) pozz81 Raise (1,00) uljalufsen Call (1,00) softail69 Fold bigfoot50 Call (0,50) Turn 8c - 8h - 5c - Td bigfoot50 Check pozz81 Bet (1,00) uljalufsen Call (1,00) bigfoot50 Fold River 8c - 8h - 5c - Td - 9c pozz81 Bet (8,00) uljalufsen Raise (16,00) pozz81 All-In (4,25) uljalufsen Payback (3,75) Citera
Swede Postad 27 Juli , 2005 Rapport Postad 27 Juli , 2005 det kanns som ett oundvikligt all in for din del om han har T8, 98, TT, 99 kommer han att syna en all in pa floppen tror jag. Nu later du en flush, eller QJ, J7 komma ifatt och dessa synar en all in pa rivern ocksa. Jag tycker du kunde betat lite mer pa tidigare gator, edit: din flop bet ar lite for svag, forsok mjolka mer har. men som sagt, din hand kanns svar att slappa aven om du moter pa motstand nagonstans. Citera
elvisero Postad 27 Juli , 2005 Rapport Postad 27 Juli , 2005 miniraisen på floppen ger iväg mycket information utan att ha särskilt mycket värde i sig, du får inte in några pengar att tala om, men du får honom att sakta ner. Jag hade nog tyckt att en rejäl raise eller bara en syn vore att föredra. Citera
aglo Postad 27 Juli , 2005 Rapport Postad 27 Juli , 2005 Grym rubrik! Haha! QoS kommer få hjärnblödning när han ser den där rubriken Citera
romanista85 Postad 28 Juli , 2005 Rapport Postad 28 Juli , 2005 Får man fråga om du tror att du spelar FL? För det ser onekligen ut så. Om Fi har en åtta kommer han calla dig vad du än gör på flop, därför kan du reraisa ordentligt. Det du gör är att miniraisa för att "trappa". Men kom ihåg att Fi har två hållkort och det finns chans att denne träffar även sitt andra hållkort. Turn Det ligger ungefär 7 dollar i potten och med två motståndare kvar satsar du heeela 1 dollar. Det är ju inte så att du har fyrtal eller att ditt pp är högre än de två kort som har parats på bordet! Under sådana omständigheteri kan man slowplaya i hopp om att FI träffar kåken. River: Nu ligger det en nia och chansen är stor att Fi sitter på 89 eller 8t (lite långsökt men ändå). Nu får du för dig att betta pott för att senare bli reraisad. Du är rätt pot comitted och callar. Kan vara så att han sitter på A8 nåt annat dvs. trip. Om fi sitter på en åtta Jag vill hellre få in pengarna i potten på turn, helst flop, och bli "turnaad/rivrad" än att jag låter Fi få gratiskort för att få en evetuell kåk. Du var shortstacked och jag är rätt säker på att om du var mer aggresiv i din höjningar så skulle du fått han calla en all in på flop eller turn. På så sätt har du spelat rätt och om Fi har fyrtal eller drar ut dig - shit happens. Men om du låter FI få gratiskort och sen går all in och han visar upp 89 så har du spelat mindre bra. För då är det du som betalar av Fi med en sämre hand och därmed har du inte spelat det bästa spelet. Om FI inte sitter på en åtta och foldar - shit happens, var glad med potten du vann. Om Fi sitter på högre PP Ännu ett fel med ditt slowplayande är att du låter högre PP som 66.77,99,TT få träffa sin treoutare. För dina bets är inte direkt så starka att man foldar, man kan faktiskt tro att man har den bästa handen. Men inte så stark att man callar ditt överdrivna riverbet utan att ens ha träffat sitt set. Annan sak om du har 99 och bordet paras upp på följande sätt 889. Då har du nötkåken och därför kan du slowplaya om du gillar att göra. Sammanfattningsvis: Låt Fi göra de felaktiga callsen och om denne drar ut dig så finns det inte mycket att göra, du förde iaf ett rätt spel. Om Fi callar med ett högre PP eller bara sin åtta och träffar, grattis till ett "suveränt" spel. Citera
romanista85 Postad 28 Juli , 2005 Rapport Postad 28 Juli , 2005 Nu later du en flush, eller QJ, J7 komma ifatt och dessa synar en all in pa rivern ocksa. J7 kan man lätt räkna bort för att det var ändå en preflopraise. Men om någon callar med j7 eller QJ, så säg mig vem kommer fortsätta calla på den floppen för att få runner runner stege. Citera
elvisero Postad 28 Juli , 2005 Rapport Postad 28 Juli , 2005 J7 kan man lätt räkna bort för att det var ändå en preflopraise. Men om någon callar med j7 eller QJ, så säg mig vem kommer fortsätta calla på den floppen för att få runner runner stege. Samma som callar med J7 preflop Citera
Papa Kubo Postad 28 Juli , 2005 Rapport Postad 28 Juli , 2005 Grym rubrik! Haha! QoS kommer få hjärnblödning när han ser den där rubriken Me save QoS's brain. Citera
pozz2 Postad 28 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2005 Grym rubrik! Haha! QoS kommer få hjärnblödning när han ser den där rubriken Me save QoS's brain. tack va trött o irriterad. Citera
Recommended Posts