Gå till innehåll

tveksamt floppbeslut


knasig35

Recommended Posts

ja sitter och spelar mot en kille, an börjar bli ganska tilt..bluffat flera gånger när denna hand uppstår......inga kommentarer om preflop spelet, va hade ni gjort på flopp? ja synar här känner att han kan ha AKQJ i sin range tex, liknande händer..misstag eller inte ni bestämmer

 

PokerStars hand #147399030469: Omaha Pot limit ($0.50/$1.00 USD) - 2016-01-20 20:09:50 ET

Bord 'Kalypso II' 2-max Plats #2 har knappen

Plats 1: Marcelosrf ($211.09 i marker)

Plats 2: hjalm21 ($145.98 i marker)

hjalm21: lägger small blind $0.50

Marcelosrf: lägger big blind $1

*** HÅLKORT ***

Utdelat till hjalm21 [Kc Jh Qc 6h]

hjalm21: raise $2 till $3

Marcelosrf: raise $6 till $9

hjalm21: raise $9 till $18

Marcelosrf: raise $36 till $54

hjalm21: call $36

*** FLOPP *** [4s 3d 6s]

Marcelosrf: bet $107.50

hjalm21 sa, "have to go"

hjalm21 sa, "no flush plz"

hjalm21: call $91.98 och är all-in

Ej synad satsning ($15.52) returnerad till Marcelosrf

*** TURN *** [4s 3d 6s] [Td]

*** RIVER *** [4s 3d 6s Td] [3h]

*** VISNING ***

Marcelosrf: visar [Ah As 9s 4c] (två par, ess och treor)

hjalm21: visar [Kc Jh Qc 6h] (två par, sexor och treor)

Marcelosrf vann $291.46 från potten

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott $291.96 | Avgift $0.50

Bord [4s 3d 6s Td 3h]

Plats 1: Marcelosrf (big blind) visade [Ah As 9s 4c] och vann ($291.46) med två par, ess och treor

Plats 2: hjalm21 (knappen) (small blind) visade [Kc Jh Qc 6h] och förlorade med två par, sexor och treor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan lite om Omaha men jag kan tillräckligt för att veta att du inte ska 4betta den där handen och inte syna 5bet heller. När du synat 5-betten kanske du hade kunnat syna om det inte hade legat fel färgdrag där och hoppats på att han hade haft precis den handen han har och du har tvåparsdrag.

 

Anar misstankar när jag ser vilken tid du postar detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan lite om Omaha men jag kan tillräckligt för att veta att du inte ska 4betta den där handen och inte syna 5bet heller. När du synat 5-betten kanske du hade kunnat syna om det inte hade legat fel färgdrag där och hoppats på att han hade haft precis den handen han har och du har tvåparsdrag.

 

Anar misstankar när jag ser vilken tid du postar detta.

 

de är inte den optimala handen att sitta med mot ett 5bet,men jag vet här att han gör inte de här spelet med KKxx...han kommer sitta med ess ess eller ess hög exakt alltid ja håller....ja skulle inte ha gjort de till 18, skulle klickat tillbaka till 15,alltså på flopp har jag ett enkelt beslut att syna,,,ja vill bara se va proffsen säger....för att jag o en vän va oense om handen.....han vänder ipricip upp de sämsta tänkbara som jag kunde se och jag missade ändå bara med runda lsängar 7%.....ja kan säga såhär också...min hand spelar sej riktigt bra på floppar och mot ess ess....kan inte nårga plo spelare som lirar ganska högt skriva lite om handen var jag gör misstagen osv,,,ja fick se 1gång att an 3beta AK23 med 1färgdrag....är de verkligen ett så stort misstag att göra de till 18 här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger färgdrag samt str8 flush drag samt stegedrag, att cala 107 med par i 6:or tycker jag inte är bra, vad tkr ni andra?

 

mot ett 5bet sår är vi inte rädda för str8flushen eller stegedragen,han kommer sitta med AA75 liknande händer ytterst sällan...dom gånger han gör de får vi ta de helt enkelt.....han kommer vända upp AKQJ o dra nästan dött här ibland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även fast du explicit bad oss att inte bedöma preflop så kan jag säga att det är ett förlorande spel mot i princip hur dålig spelare du än möter. Du har ~35% equity eller sannolikhet att vinna handen preflop. När du väl kommer till floppen så är din situation faktiskt ännu sämre då du bara har ~25% equity medan du får pottodds på 31.5%. Med andra ord är din floppsyn också en förlusthistoria. För att du ska gå +-0 på synen krävs att motståndaren 5bettar pre och shovar floppen med topp 15% av händerna. Detta sker inte, oavsett vad du vill intala dig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även fast du explicit bad oss att inte bedöma preflop så kan jag säga att det är ett förlorande spel mot i princip hur dålig spelare du än möter. Du har ~35% equity eller sannolikhet att vinna handen preflop. När du väl kommer till floppen så är din situation faktiskt ännu sämre då du bara har ~25% equity medan du får pottodds på 31.5%. Med andra ord är din floppsyn också en förlusthistoria. För att du ska gå +-0 på synen krävs att motståndaren 5bettar pre och shovar floppen med topp 15% av händerna. Detta sker inte, oavsett vad du vill intala dig själv.

 

hade han visat sin hand så hade jag foldat, exakt jag behöver 31.5%,,,ja hade 25 här och nu hade han färgdrag mot mej....jag måste syna här..ja vet att han vänder upp akqj här 10% av gångerna vilket gör de till en enkel syn.....alltså även om han är polarizerad till ess ess här så är de gränsen,sitter han med ess hög här 10% av gångarna så är de en enkel syn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle uppskatta om några duktiga spelare kan berätta om flopphistorian, inte spelare som tror att vi kan spela mot deras exakta hand...ingen är så bra att vi kan läsa han på färgdrag med ess ess här...vi måste spela mot deras range i detta läge när de inte finns några tells att gå på.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade haft 39% om han inte visat upp färgdraget här me nått backdoor flush..då hade jag plussat 7.5% på syn på flopp...han kommer inte att sitta med färgdrag lika ofta som inte....så även om vi skulle polarizera killen till ess ess så är på gränsen till syn eftersom vi får räkna in AA75 AA52 osv till några %......att jag är helt säker på att han kan sitta med ess hög här 10% av gångerna gör de till en enkel syn....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser du på händer som AK77 doublesuited eller AQ1010 och liknande, lär ju finnas en del av dem i hans range också eller?

 

Ser bara en enda hand vi vill möta och det är just AKQJ eller liknande men börja räkna kombos så tror jag du är torsk, och även om du får pottodds för att syna på flopp så har du betalat dyrt för det oddset genom att överspela pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade haft 39% om han inte visat upp färgdraget här me nått backdoor flush..då hade jag plussat 7.5% på syn på flopp...han kommer inte att sitta med färgdrag lika ofta som inte....så även om vi skulle polarizera killen till ess ess så är på gränsen till syn eftersom vi får räkna in AA75 AA52 osv till några %......att jag är helt säker på att han kan sitta med ess hög här 10% av gångerna gör de till en enkel syn....

 

När du frågar om det är ett bra spel kan du inte isolera floppbeslutet, du måste ta hänsyn till pre också.

 

Sen undrar jag över de 39%, spelar ju ingen roll eftersom vi ska räkna efter rangen han har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser du på händer som AK77 doublesuited eller AQ1010 och liknande, lär ju finnas en del av dem i hans range också eller?

 

Ser bara en enda hand vi vill möta och det är just AKQJ eller liknande men börja räkna kombos så tror jag du är torsk, och även om du får pottodds för att syna på flopp så har du betalat dyrt för det oddset genom att överspela pre.

 

bra äntligen nån som fattar....nej alltså, ja ser inte dom händerna i hand range här för killen kunde lira liksom, de är ess ess eller ess hög här....de kan inte finnas nått annatoch ess hög får vi kanske ge lite sämre odds......ja vet att mitt preflopp inte är optimalt,ja skulle synat 6 bara o sen gjort en enkelt vik på flopp....skulle haft en bättre hand att klicka tillbaka där typ jt89 osv......

 

ja vill igentligen bara veta floppbeslutet här....svara på 2frågor

 

om han är polarizerad till exakt alla ess ess...dom dåliga som dom bra...synar vi flopp då? de måste vi eller?

 

räknar vi in ess hög här 10%....enkel syn rigth?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du frågar om det är ett bra spel kan du inte isolera floppbeslutet, du måste ta hänsyn till pre också.

 

Sen undrar jag över de 39%, spelar ju ingen roll eftersom vi ska räkna efter rangen han har.

 

kan du inte räkna på hand range då, den kommer bestå av exakt alla AAxx och ess hög här, starka sådana.....helt säker på att vi landar över 31.5% även mot bara ess ess så kommer vi landa över 31.5%

 

schyssta räkna lite på de

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser du på händer som AK77 doublesuited eller AQ1010 och liknande, lär ju finnas en del av dem i hans range också eller?

 

Ser bara en enda hand vi vill möta och det är just AKQJ eller liknande men börja räkna kombos så tror jag du är torsk, och även om du får pottodds för att syna på flopp så har du betalat dyrt för det oddset genom att överspela pre.

 

kan gå in på pre också, är de verkligen att överspela? ja fick se en 3bet av han med 4789 1suit...ja sitter i position mot han här.han 3beta löst...men 5bet då vet jag att han inte gör detta me en kalle anka hand,självklart om jag hade kunnat läsa floppen så hade jag förlorat en small blind i handen,ska jag va helt ärlig så ser jag inte var jag spelar fel....till o med preflop...ja vill att potten ska bli stor i position, plus att jag kan representera ess ess här dom gånger han bara synar de 18....vet ju att de finns plo proffs här inne, va finns ni till om ni inte kan hjälpa med en sån här hand...gogogogo

 

dessutom så de absolut inte AKQJ den enda jag vill möta, de hade varit de optimala för mej...jag är nöjd med AA94 utan färg här...då plussar vi 7.5% på floppbeslutet

 

räknar vi bort AA75 AA25 eller AA med ett floppat set här, då fick jag möta den absolut sämsta handen jag kunde se...och jag förlorade ändå bara 6%,de kan omöjligt ha varit ett fel floppbeslut....

Redigerad av knasig35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är intressant att du typ inte har några reads förutom "han kan lira" men du assignar honom 10% A-hög. Du vill så himla gärna inte ha fel i den här frågan att jag undrar hur det står till, stakear din kompis dig?

 

För att utvecklas fokusera på att du gör fel i handen, mest preflop och även av resten av tråden verkar tycka postflop är felaktigt också. Även om potoddsen är väldigt fina har du väldigt lite att gå på, att han inte skulle göra såhär med KKxx är väl dumt att "veta" om han har lika bra koll på dig som skyfflar in kqj6 en suit för en tredjedel av sin stack pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är intressant att du typ inte har några reads förutom "han kan lira" men du assignar honom 10% A-hög. Du vill så himla gärna inte ha fel i den här frågan att jag undrar hur det står till, stakear din kompis dig?

 

För att utvecklas fokusera på att du gör fel i handen, mest preflop och även av resten av tråden verkar tycka postflop är felaktigt också. Även om potoddsen är väldigt fina har du väldigt lite att gå på, att han inte skulle göra såhär med KKxx är väl dumt att "veta" om han har lika bra koll på dig som skyfflar in kqj6 en suit för en tredjedel av sin stack pre.

 

proffset som talar eller, ja uppskattar 10% ess hög här av erfarenhet mot denna typ av spelare.....nej de va inte han som stejkar mej, de är ju inga som skriver..bara den andra där som verkar tro att nån spelare bra som dålig har AK77 i sin 5bet range vilket bara är skrattretande

 

alltså skit i 10% ess hög, låt oss säga att han är polarizerad till ess ess här....vi kan säga att AA75 o liknande gör even med AKQJ o liknande alltså några få % vardera....då är de alltså AA med färg vi är rädda för och AA utan färg vi vill vara uppe emot....vinner 7.5% utan färg och förlorar 6% mot färgdrag....han kommer sitta med färgdrag mycke färre än 50% av gångerna...enkel matematik....skit i preflop nu,tomtar som verkar tro att jag kan läsa flopparna ungefär...ja vill veta floppbeslutet av ett proffs de va så vadslagningen såg ut

 

oavsett vem som har rätt eller fel av oss.....vi vill veta va proffsen säger här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är långt ifrån proffs och har ingen stove till omaha så kan inte enkelt räkna ranger.

 

Men om jag sätter mig in i FI´s sits har jag svårt att se att han kan ha AKQJ i sin range och spela som han gör utan att nån gång ha KKQJ eller AJ1010 double suited eller liknande händer.

 

Jag menar att om han stackar sina AAxx och sina AKQJ är det ju en enorm lucka att inte stacka de händer som är starkare än AKQJ. Är ju typ som att i holdem säga att man degar AA och A10 men inget däremellan.

 

Jag skulle snarare säga att han borde ha en range med höga par och multidrag rätt ofta och att om han ska balasera upp sina 3/4/5 bet ska det vara med händer som träffar bra på de floppar där FI inte träffar bra. Nu kan det iofs vara så att jag tänker för mycket holdem så ta det inte för sanning, men i min värld balanserar jag gärna upp min AA/KK med typ SC´s.

 

Om han nu har AKQJ spelar han den ju enormt dåligt mot din range som i rimlighetens namn borde vara viktad åt AAxx/KKxx eller annat stål.

 

MEN, som isolerad händelse på flopp är inte spelet bajsdåligt, tyvärr går det inte att spela poker så bara. För då kan man motivera alla möjliga beslut med alla händer. Gå in på 99% av stacken pre med 72 så får du odds att syna de sista 1% bara du har chans på runner runner, men det gör ju inte spelet ok ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är långt ifrån proffs och har ingen stove till omaha så kan inte enkelt räkna ranger.

 

Men om jag sätter mig in i FI´s sits har jag svårt att se att han kan ha AKQJ i sin range och spela som han gör utan att nån gång ha KKQJ eller AJ1010 double suited eller liknande händer.

 

Jag menar att om han stackar sina AAxx och sina AKQJ är det ju en enorm lucka att inte stacka de händer som är starkare än AKQJ. Är ju typ som att i holdem säga att man degar AA och A10 men inget däremellan.

 

Jag skulle snarare säga att han borde ha en range med höga par och multidrag rätt ofta och att om han ska balasera upp sina 3/4/5 bet ska det vara med händer som träffar bra på de floppar där FI inte träffar bra. Nu kan det iofs vara så att jag tänker för mycket holdem så ta det inte för sanning, men i min värld balanserar jag gärna upp min AA/KK med typ SC´s.

 

Om han nu har AKQJ spelar han den ju enormt dåligt mot din range som i rimlighetens namn borde vara viktad åt AAxx/KKxx eller annat stål.

 

MEN, som isolerad händelse på flopp är inte spelet bajsdåligt, tyvärr går det inte att spela poker så bara. För då kan man motivera alla möjliga beslut med alla händer. Gå in på 99% av stacken pre med 72 så får du odds att syna de sista 1%bara du har chans på runner runner, men det gör ju inte spelet ok ändå.

 

gubben du förstår att, AKQJ är en mycke bättre hand än AJTT i en 5betad pot....nej vi får helt enkelt vänta på att nån som kan spelet skriver här, din analys går inte att ta på allvar

 

att du ens jämför min hand med 27 off är ju också ett skämt, när jag vet att han har KKxx här(efter 5beten) kanske 1% så har min hand runda slängar 40% eq mot stål och ännu bättre mot svagare händer såsom 4789 som han 3betade några händer innan.....plus på detta så har jag position, jag får välja om jag vill trycka in sista 90 på floppen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi vet att preflop var dåligt, vi vill gärna veta hur callen var efter flop då han synar med par i 6 och stegen ligger ute samt färgdrag och str8 flush drag. Hahah det tycker jag var mkt dålig syn. Då hjalm21 varken har färgdrag eller stegedrag ahhaha

 

du förstår att, ja gillar inte heller läget jag hamnar i, ja kommer att förlora hur jag än gör efter flopp...men syn där så kommer jag få tillbaka några dollar i längden.....ja behövde 31.5% som nån räknade ut,ja missade med 6%,hade han varit utan färgdrag där så hade jag plussat 7.5%...tänk själv om han kommer sitta me färgdrag oftare än inte där.....tänk själv bara

 

om floppen hade kommit 3 knektar,då verkar tomtarna här inne som tror att nån kan läsa flopparna säga att de va ett helt magiskt spel av mej...

 

vi spelar inte efter känslor, matematik alltid...våran hand kontra deras range

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...