Gå till innehåll

NL - Hur spela AA vs KK?


TYG

Recommended Posts

Förlorade en hyffsat stor pott igår kväll med AA vs KK. Spelade på ett löst bord med ett par vilda spelare. Fick AA utg och limpade en lös spelare höjer 5 gånger BB han har lyckats plocka upp ca 2 ggr uppköpet (jag täcker honom) Jag blixt trycker all in och får syn av KK. Förlorade men de är inget konstigt med det, min fråga är: Om man har chansen att få in all deg när man håller AA ska man jämt ta den då?

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna post skulle nog gjorts i tråden pokerteori (tror att det finns en sådan på PF :) ). Målet med AA är alltid att få in degen preflop då pocketpar är starkast på de tidiga gatorna. I detta fall vet jag dock inte om det var optimalt spelat att trycka in en enorm överbet med AA om du inte hade en read på fi. Känns som du lämnar mycket av handens värde outnyttjat då du ger honom chansen att slippa undan då du överbettar.

 

I korthet: Du är garanterat favorit (i värsta fall har någon annan också AA) preflop, därför skall du få in så mycket deg som möjligt preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlorade en hyffsat stor pott igår kväll med AA vs KK. Spelade på ett löst bord med ett par vilda spelare. Fick AA utg och limpade en lös spelare höjer 5 gånger BB han har lyckats plocka upp ca 2 ggr uppköpet (jag täcker honom) Jag blixt trycker all in och får syn av KK. Förlorade men de är inget konstigt med det, min fråga är: Om man har chansen att få in all deg när man håller AA ska man jämt ta den då?

Nej, du måste ju ge din motståndare utrymme att syna med händer som JJ eller AK också.

 

Man har större chans med suited connectors, (tex 6 :heart: 7 :heart: ) mot AA än om man sitter med KK..

 

Någon sådan hand borde väl vara det sämsta man kan möta med AA?

Jo, men det man bör komma ihåg att det är skitkul att möta både KK och 76s när man har AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...