Gå till innehåll

NLT - TPTK, hold or fold?


juan1904

Recommended Posts

Tjena.

 

I denna veckans Hold or Fold ska vi gå igenom en hand juan1904 spelade på $0.25 / $0.50 NL.

 

juan1904 plockar upp [A :spade: J :club: ]

 

juan1904 posts SB $0.25.

BB posts BB $0.50.

Limper calls $0.50.

Fi calls $0.50.

juan1904 calls $0.25. Gillar egentligen inte AJo, framför allt inte en raisehand på small blind, limpar istället.

 

Flop [ 5 :club: J :diamond: 7 :club: ]

Pott: $2

 

juan1904 bets $2. Måste ju betta med TPTK här!

BB folds.

Limper folds.

Fi raises $4.

juan1904 raises $8. Måste raisa för att se vart jag står. Kanske för klen raise isåfall?

Fi calls $4.

 

Turn [ 5 :club: J :diamond: 7 :club: ] [ 9 :diamond: ]

Pott: $22

 

juan1904 bets $10. Bettar bara halvpot här för han kommer troligen lägga sina draghänder här om han en och syna om han har knekten.

Fi wents all in $39.06.

 

$29.06 för mig att syna $72.06 i potten. Hold or Fold är frågan, vad tycker ni jag skulle ha gjort och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du är slagen i det läget, jag skulle nog lagt mig.

Svårt att sätta han på något då du varken raisade pre eller drog någon störe reraise.

Skulle gissa på j9 eller stege redan eller en triss, tror du ligger efter iaf.

Men mycket handlar ju om vilken spelare du är emot. Skulle spelare gå all in med nånting sämre än tptk?

Är han fisk? spelar han händer som tex j9, vilken poss hade han? knappen?osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har väldigt svårt att se hur du kan leda här utan read på fi. Klart det finns en del händer du slår men... Känns helt klart som en fold.

 

Sen vet jag inte om jag är dum, men avar står det hur många som sitter vid bordet? Vid SH tycker jag nog nästan det är för stark hand att inte raise med men det beror ju också på hur bordet är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reraisen kan ge dig en del information, men då måste du ta i lite hårdare, t ex raisa till 12-15. Synar han den skulle jag nog inse att jag var slagen och inte lägga in mer pengar. Alternativt kan du bara calla hans raise för att hålla pottstorleken nere något då du trots allt inte har en särskilt bra hand. Efter en call på floppen kan du syna ett hyffsat bet på turn för att sedan check-folda mot ett större bet på river. På det viset kan han få betta bort lite pengar om han tex har KJ.....men jag lutar nog mest åt stor raise på floppen för att sedan check-folda om han synar den, gör handen lättast att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Stoneburg, på låga nivåer så är det inte värt att raisa med AJ.

 

Iallafall, jag foldade som alla andra tyckte jag skulle göra. Han sa sedan i chatten att han hade J med en hög kicker, så det sämsta jag kunde vara upp emot var AJ om han nu inte ljög. Kunde dock säkerligen få denna till en relativt billig showdown och vinna, spelade den fel, för aggressivt, inte värt att kasta in så mycket pengar med AJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...