ssjos Postad 26 Juli , 2005 Rapport Share Postad 26 Juli , 2005 NL 100 9-player table. Hero is CO-1 with 4:spade: 4:club: UTG Stack 140$ Hero Stack 140$ UTG Call 6 Folds Hero Calls Co Calls 2 Folds bb Check Flop (Pot = 4.5$): K:spade: J:spade: 6:heart: bb Check UTG Check Hero Check CO Check Turn (Pot = 4.5$) K:spade: J:spade: 6:heart: 4:diamond: bb Check UTG Bet 2.5$ Hero Raise -->7$ CO Calls 7$ bb Fold UTG Calls 4.5$ UTG bettar ut svag känns inte som det säger nåt alls. Jag raisar för att få value genom att plocka calls som tror jag bluffar, eller calls av flushdrag. CO cold call känns som flushdrag, eller möjligtvis svag kung. River (Pot = 25.5$) K:spade: J:spade: 6:heart: 4:diamond: Q:diamond: UTG Check Hero Bet 12$ CO Fold UTG Raise ---> 24$ Hero Calls 12$ Final pot 73.5$ Value bettet på river är kanske det jag undrar mest om det är korkat. Man blir ju lite orolig när dem synar min action på turn, Dock så känns det väldigt troligt att jag får betalt av ett 2par. AT känns nästan uteslutet om det inte är AT i spader för den kan ju ingen av mina motståndare syna på turn. UTGs mini raise känns jobbig, överset?, rivrat 2par?, bluff?. Kom gänra med synpunker kring handen men preflop och flop känns inte så intressanta. Det är väl hur jag ska spela turn och river som kändes svårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
henli251 Postad 26 Juli , 2005 Rapport Share Postad 26 Juli , 2005 Tycker du spelade helt ok. Jag gissar att han hade QJ och träffade 2-par på river. Om han hade ett set i 6:or (enda andra möjliga handen jag kan tänka mig) så är det bara att betala av och anteckna att han inte betar set trots farlig bräda. Hade han A, 10 så är det väl bara att betala av och anteckna det också. Vad hade han? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ssjos Postad 26 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 26 Juli , 2005 Jo jag vet inte, Kanske inte finns så mycket att göra åt det. Men det känns på nåt sätt som det borde ringa en varningsklocka när folk checkar flop och sen ger action på turn när det faller ett kort som ingetligen inte hjälper nån. UTG satt på KK i detta fallet och man kan ju diskutera att han gav freecard på flop. Men i detta fall satte han ju dit mig ganska rejält. Han lyckades ändå få mig att lägga in typ 35$ i en pot som var oraisad preflop Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
henli251 Postad 26 Juli , 2005 Rapport Share Postad 26 Juli , 2005 Våghalsigt av honom att ge gratiskort till ev. färgdrag. Att inte höja preflop UTG kan ju vara ok spelat om man räknar med att någon annan höjer så att man kan hamna heads-up med en spelare. Bara att betala av och anteckna att han ger gratiskort till steg och färgdrag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikey Postad 27 Juli , 2005 Rapport Share Postad 27 Juli , 2005 Inget att göra åt där. Jag tyckte hans spel var fasansfullt. Han skulle ha höjt PF självfallet (i min mening), och sedan bettat i närheten av pot på floppen tycker jag. Alldeles för farligt att ge gratiskort när det är ett möjligt färgdrag ute som nämnts tidigare. Nä, sånt där är bara att ta Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts