Gå till innehåll

FL - Funderingar kring semibluffcheckraise på turn?


heltok

Recommended Posts

Detta gäller FLT fullring mot typiska motståndare.

 

Något jag aldrig riktigt förstått är när man ska använda sig av checkraise på turn som en semibluff.

 

Ett exempel jag har förstått man ska använda sig av checkraise är om man i någon blindpostition har 78s,J9s eller annat suitat och floppen kom t ex 5(s)4(s)2 och turn är A(scary för att det är högt kort och ger alla 3 stege) och man bara har en 1 motståndare som betat både PF och floppen.

 

Så vad jag förstår det använder man semibluffcheckraisen när det kommer ett scarycard och man på floppen har callat med ett starkt drag och framförallt man bara har en motståndare.

 

Skulle vara tacksam om ni kort beskriver lite olika situationer när ni semibluffcheckraisar turn.

 

Kan man göra detta även mot flera motståndare?

Hur funkar det med lågt scarycard typ 6 i detta fallet?

Finns det lägen man gör detta utan scarycard på turn?

Om ens enda motståndare callar och man missar sitt drag, ska man check-folda river då eller ska man bluffa river också?

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle väl säga att det spelar ganska stor roll på vilken nivå du spelar. På för låga nivåer är det bara ett kosmetiskt spel som sällan går hem. Du måste med andra ord ha motståndare som kan tänkas släppa mitten, låga par i dit läge.

 

Har du en 4 färg, kan du köra semibluffraisen mot flera motståndare, men då bör det ju vara mot ganska många om du ska klara det med hjälp av potoddset. (om 4-5 callar din raise motiverar du det med potodsset att dra in flush, förutsatt att det blir den högsta isf) Om målet istället är att dina motståndare ska lägga sig här bör du nog inte spela mot allt för många.

 

Själv skulle jag inte semibluffraisa just den handen du nämner, då A spelas lite för ofta av den ordinära spelaren. Risken att den som betar just sitter på A är lite för stor i mitt tycke. Låga Scarycard är inte heller att föredra i mitt tycke, då låga pockets är ganska troliga på de första betarna.

 

Rivern: Det beror ju helt på vilket kort som dyker upp och vad du tror att din motståndare har. Tror du fortfarande att han sitter på Par i 5:or, kan det vara värt att beta rivern också. (om rivern är ett högt kort då). Allt har ju som vanligt med vem du spelar mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...