Stig_Wallby Postad 24 Juli , 2005 Rapport Postad 24 Juli , 2005 Hej! Jag har under min tid på NL25 alltid spelat 2 bord parallelt och det har gått bra. Då spelade jag 10-manna bord. När jag flyttade över till NL50 nu har jag istället börjat spela Shorthanded med väldigt bra resultat! Däremot spelar jag enbart ett bord. Det känns inte alls som att jag skulle kunna prestera i närheten av lika bra med 2 bord uppe eftersom jag spelar mycket bättre poker nu än jag nånsin gjorde med 2 NL25 bord uppe. Jag hade ingen chans att ha lika bra read på motståndarna på 2 fulltable som vid ett SH table. Så min fråga: Är det en stor "förlust" i att inte spela fler än ett bord? Jag skulle nog inte tjäna lika mycket på borden som om jag bara hade kört ett i taget, men det kanske övervägs just på grund av att det är fler bord. Vad anser Ni om att enbart spela ett bord på Shorthanded NL spel? Citera
fl0w Postad 24 Juli , 2005 Rapport Postad 24 Juli , 2005 Mitt förslag är att du loggar ditt spel på båda sätten under en längre tid exempelvis med hjälp av pokertracker, då får du svart på vitt vilket som funkar bäst för dig i pengaväg. Citera
lfx Postad 24 Juli , 2005 Rapport Postad 24 Juli , 2005 gdaily har skrivit en artikel om ämnet här: http://www.poker.se/artikel.php?artid=12 Citera
Mikey Postad 24 Juli , 2005 Rapport Postad 24 Juli , 2005 Jag kan säga att jag får ihop BETYDLIGT mer per bord när jag bara spelar ett bord. Jag spelar enbart SH och på samma nivå som du, NL50. Jag tror att för min del handlar det om +-0 egentligen vad jag än väljer. Personligen tycker jag det är mycket roligare med bara ett bord i SH också. När det gäller fulla bord föredrar jag helt klart fler än ett bord. Men dels tycker jag om din lite mer personliga känslan man får av att spela ett SH bord, sedan kan man fokusera på att hitta tells och mönster vilket för mig gör spelet så mycket roligare! Sedan känner jag att det är mer utvecklande för min egen del också med ett bord, och det känns mindre mekaniskt än vad det emellanåt kan göra med fler bord (för mig då såklart, olika från person till person). Men absolut kan du få in fina vinster med bara ett bord. Senast i eftermiddags gick jag in med $50 på ett bord och gick ut 2h, 46 min senare med $206. Sen går självfallet inte alla sessioner så bra, men det finns iaf möjlighet till lite cash om det är det du är orolig för? Citera
Largo-Sama Postad 24 Juli , 2005 Rapport Postad 24 Juli , 2005 Man får riktigt bra read på spelarna, vilket man kanske kan tycka är roligt. När du bara spelar ett bord så har du tid att anteckna i princip allt du ser. Citera
Mikey Postad 24 Juli , 2005 Rapport Postad 24 Juli , 2005 gdaily har skrivit en artikel om ämnet här:http://www.poker.se/artikel.php?artid=12 Ah kul artikel! Har missat den.. Tack för länken Citera
Recommended Posts