Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

** Game ID 432792074 starting - 2005-07-24 21:11:56

** Still Small Voice [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

- bluethor sitting in seat 1 with $6.32

- missmary sitting in seat 2 with $17.82

- BujuB sitting in seat 3 with $25.30

- DumpyKid sitting in seat 4 with $4.40

- Tykesson sitting in seat 5 with $25.95

- Crymu1 sitting in seat 6 with $15.40

- 44harkins sitting in seat 7 with $9.30 [Dealer]

- dragon817 sitting in seat 8 with $11.60

- Adapa sitting in seat 9 with $31.30

- elanders sitting in seat 10 with $20.00 [sitting out]

dragon817 posted the small blind - $0.10

Adapa posted the big blind - $0.20

** Dealing card to Adapa: King of Diamonds, Queen of Hearts

bluethor called - $0.20

missmary called - $0.20

BujuB folded

DumpyKid called - $0.20

Tykesson folded

Crymu1 folded

44harkins folded

dragon817 called - $0.20

Adapa checked

** Dealing the flop: 9 of Hearts, Queen of Diamonds, 8 of Spades

dragon817 checked

Adapa bet - $0.80

bluethor called - $0.80

missmary called - $0.80

DumpyKid folded

dragon817 folded

** Dealing the turn: 3 of Spades

Adapa bet - $2.80

bluethr went all-in - $5.32

missmary folded

Adapa called - $5.32

End of game 432792074

Hur spela den här? Antar att jag borde ha bettat preflop för att få ut tveksamma händer...?

Några kommentarer?

Postad

Jag håller nog inte med Djens (oväntat!), tight som jag är tycker jag absolut inte KQ ska raisas preflop annat än för att sno blinds. Särskilt inte i näst sämsta position. Solklar check!

Beta pot eller check-raisa den floppen. När du får syn blir det ju lite jobbigt. Troliga händer som slår dig är iofs bara 4 st, 88, 99, 98 och JT (AQ och QQ borde raisat preflop Q8 och Q9 mindre sannolika om det inte är megafisk). Händer du slår är ju QT, QJ, TT, JJ, A9, A8, 76... Jag skulle dock synat en kortis all-in alla dagar i veckan, med de grymma potoddsen och det faktum att han är en shortstack (och alltså en mupp) tar jag gärna den, behöver bara ha bäst hand typ 1/4 för att det ska vara +EV. Men frågan är om du ska valuebetta turn...

Postad
Jag håller nog inte med Djens (oväntat!), tight som jag är tycker jag absolut inte KQ ska raisas preflop annat än för att sno blinds. Särskilt inte i näst sämsta position. Solklar check!

Beta pot eller check-raisa den floppen. När du får syn blir det ju lite jobbigt. Troliga händer som slår dig är iofs bara 4 st, 88, 99, 98 och JT (AQ och QQ borde raisat preflop Q8 och Q9 mindre sannolika om det inte är megafisk). Händer du slår är ju QT, QJ, TT, JJ, A9, A8, 76... Jag skulle dock synat en kortis all-in alla dagar i veckan, med de grymma potoddsen och det faktum att han är en shortstack (och alltså en mupp) tar jag gärna den, behöver bara ha bäst hand typ 1/4 för att det ska vara +EV. Men frågan är om du ska valuebetta turn...

Sno blinds ? känns lite som det e ganska onödigt på microlimit va ? Klart han ska höja preflop med fyra limpare i potten. Hur ska han annars veta var han står ? Q 8 och Q 9 e sånna händer som folk limpar med, megafiskar eller inte men det gör dom. Just därför höj höj och höj! och ordentligt, miniraisar gör snart att ja slänger ut datan genom fönstret :lol:

Hade du höjt preflopp så hade antagligen potten varit din.

Postad

Att höja preflop är ju ett ganska bra sätt att sätta sig i samma situation han har mot shortstacken fast med fulla stackar, det är micro limit vilkett ofta resulterar i många syner eller ingen om man raisar ut ordentligt. Fast det kanske är dom situationerna man söker? Limp och spela på känsla är mitt råd.

Solklar syn på turnen.

Postad
Att höja preflop är ju ett ganska bra sätt att sätta sig i samma situation han har mot shortstacken fast med fulla stackar, det är micro limit vilkett ofta resulterar i många syner eller ingen om man raisar ut ordentligt. Fast det kanske är dom situationerna man söker? Limp och spela på känsla är mitt råd.

Solklar syn på turnen.

Många syner är helt ok i längden, synar folk med skit så välkomnar ja det. Kanske inte för en specifik hand med överlag.

Lägger dom sig så tack tack

Limp och spela på känsla? här börjar han betta ut och får syn, informationen han skulle behövt i handen får han antagligen inte förrän det e för sent och så blir han tvungen att syna.

ja ja alla har sitt sätt. så här gillar ja och spela iallafall ;)

Postad

Sno blinds är väl EXAKT lika väsentligt på microlimits som alla andra limits, det handlar ju om % av din stack.

Hade du höjt preflopp så hade antagligen potten varit din.

Skitsnack. Händerna som slår honom, 88, 99, och AQ får du inte bort genom en höjning. Möjligtvis JT och 98 då, om de inte är sooooooted. KQ är en junk-hand FT och bör spelas därefter. Spelar du SH eller?

Postad

Jag har antagligen den bästa handen preflop, så jag håller nog med om att jag skulle ha höjt.

Turnsynen gjorde jag bara för att han var shortstack(hatar folk som köper in sig short!)

Han visade JTs, KQ dog. JTs skulle väl säkert slängts preflop med en 4xBB kanske?

Postad
Finns inte en chans att han lägger JTs preflop mot en 4xBB raise om han är beredd att limpa med den UTG, och dum nog att köpa in sig short.

Ok...men då är det bara att betala då. Vem är med mig och startar en rörelse för att bannlysa shortstacks från pokersajterna? :twisted: